CITAT (lavendel @ 02-02-2005, 18:11)
Men min dröm är att bara få vara...att ha ett hus och en trädgård och ett par katter!
Förlåt alla förtidspensionerade....jag förstår att ni haft det svårt innan ni fick er pension..men ibland blir jag så avundsjuk..när jag vet att jag måste jobba tills jag blir 67 år för att få en pension som jag kanske kan leva på!
Lavendel

Jag får
bara vara men jag har varken eget hus, trädgård eller katter och ändå är jag så oändligt glad och tacksam för var dag.
Jag tror också att du Lavendel inte egentligen är avundsjuk på
oss som har sjukpension (heter förresten Sjukersättning numera) utan att du ville ha ekonomisk möjlighet att vara heltid hemma, påta i trädgården och göra det du för stunden vill..eller hur?
Du behöver inte be mig om förlåt...alla har rätt att uttrycka sin åsikt och önskan.
Men... jag vill precis som evelina... säga att vi inte är sjuk bara tills vi får pension och precis som hon så tycker jag att du ska vara glad och tacksam för att du får vara frisk och orkar arbeta.
För egen del har jag inte behövt slåss för något men jag vill säga att jag gärna bytte med vem som helst av er friska och jag lovar att ingen av er skulle gå med på det.
Hälsa är något som de flesta av oss tar för givet... och så ska det också vara.