Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  « < 6 7 8  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad gör ni när ni inte är här?, -om man får lov att vara nyfiken!
          *Felix matte*
          Inlägg 02-02-2005, 20:00
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (lavendel @ 02-02-2005, 18:11)
          Men min dröm är att bara få vara...att ha ett hus och en trädgård och ett par katter!
          Förlåt alla förtidspensionerade....jag förstår att ni haft det svårt innan ni fick er pension..men ibland blir jag så avundsjuk..när jag vet att jag måste jobba tills jag blir 67 år för att få en pension som jag kanske kan leva på!
          Lavendel rolleyes.gif

Jag får bara vara men jag har varken eget hus, trädgård eller katter och ändå är jag så oändligt glad och tacksam för var dag.

Jag tror också att du Lavendel inte egentligen är avundsjuk på oss som har sjukpension (heter förresten Sjukersättning numera) utan att du ville ha ekonomisk möjlighet att vara heltid hemma, påta i trädgården och göra det du för stunden vill..eller hur?

Du behöver inte be mig om förlåt...alla har rätt att uttrycka sin åsikt och önskan.
          Men... jag vill precis som evelina... säga att vi inte är sjuk bara tills vi får pension och precis som hon så tycker jag att du ska vara glad och tacksam för att du får vara frisk och orkar arbeta.
          För egen del har jag inte behövt slåss för något men jag vill säga att jag gärna bytte med vem som helst av er friska och jag lovar att ingen av er skulle gå med på det.
          Hälsa är något som de flesta av oss tar för givet... och så ska det också vara. biggrin.gif wub.gif

Citera
          lilla mamma
          Inlägg 02-02-2005, 20:56
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 1 401
          Medlem nr: 648

jag roar mig med att stämpla, jag ska inte klaga för jag har timvik på landstinget i värmland rätt ofta.

Min man, våra två killar, tre kaniner, två katter, en hund, ett marsvin och ett ständigt ostädat hus.

Svära över våra trasiga bilar och titta ut över mina ägor är en del av intressena
          laugh.gif

Degerfors bibliotek har hyllor välfyllda med pelargonböcker vet jag efter många raider där.

Dricka kaffe är också en hobbie och läga diabetesanpassad kost.

Diabetes är en hobbie eftersom maken har det och naturligtvis vårt gemensamma yrke: undersköterska.

jag känner att mitt inlägg nu räcker till.
          anita

--------------------
          Det är skönt när allt är grönt

Citera
          rutis
          Inlägg 03-02-2005, 08:24
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 150
          Medlem nr: 1 050

Jag kom på att jag faktiskt ägnar en hel del åt att renovera mitt kök i mitt "nya" hus. Det tar ungefär all kraft, och långt mycket mer tid än man har. blink.gif

Citera
          Totteboll
          Inlägg 03-02-2005, 10:37
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 28
          Medlem nr: 3 850

Du Totteboll....jag förstår hur du känner!
          Hade själv alla möjligheter till en forskarkarriär i psykologi...jag var alltid bland dom bästa på alla tentor....men jag klarade bara inte av alla dessa intriger och spel som förekom ..och dom här tilltänkta handledarna som kollade in mitt utseende..och så lyckades dom plötsligt skaka fram ett möjligt projekt.!
          Har tänkt ibland att jag kanske borde återuppta min akademiska karriär..men nej...inte för sakens skulll..aldrig!
          Men ändå...jag jobbar nu med dom människor som jag känner ett speciellt intresse för...dom med en schizofrenidiagnos..och kanske kommer jag att känna att jag vill göra nåt mer av mina erfarenheter..så kanske återvänder jag till universitetet.!
          Detta är min realistiska plan...eller så blir jag chef över nåt shizofreniboende!
          Men min dröm är att bara få vara...att ha ett hus och en trädgård..och ett par katter!

Ja, den akademiska världen suger med sina mossiga, patriarkala, odemokratiska ,prestigefulla, och okreativa strukturer. Men det är ännu lite otryggare i forskningsvärlden utanför universiteten för där är kampen om forskningsanslag dessutom än blodigare. Minst hälften av alla pengar som går till forskning används egentligen till tid för att söka mer anslag.

Min dröm vore att få vara t.ex. mellanstadielärare på en liten skola men med en bra lön på 30-35 tusen i månaden! Då skulle jag må bra och kunna ägna mig åt forskningen på fritiden (när det är för mörkt att jobba i trädgården).

Att jobba på ett hem för de med schizofrenidiagnos låter också som ett riktigt arbete.

Citera
          fjodor
          Inlägg 03-02-2005, 12:02
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 170
          Medlem nr: 4 191

Vad jag gör när jag inte är på odla.nu???

Städar källaren.... fy hundan vad man har en massa onyttiga saker..

-"Bra att ha"... ja ha NÄR då....??? inte när man skall städa iallafall...

NÄ tillbaks ner i mörkret.....

Citera
          Tessa
          Inlägg 03-02-2005, 16:00
          Länk hit: #146

Medlem
          Antal inlägg: 117
          Medlem nr: 4 928

hahah fjoder känner igen de där med mitt förråd, skulle ställa upp lådan med julsaker som har stått o väntat på att komma upp ett bra tag, men den gick inte in pga röran, så nu har ja fått trycka in den i en av garderoberna (tack o lov för dom:P ) . ja har planerat i ett år o rensa både förråd garderober o andra skrymseln men men tongue.gif

Föresten har jag nu fått praktik på Granngården smile.gif
          Så nu kan man iaf ägna sej åt något roligft o inte ha ångest över att man inte får en krona för de

--------------------

Citera
          rutis
          Inlägg 03-02-2005, 16:18
          Länk hit: #147

Medlem
          Antal inlägg: 150
          Medlem nr: 1 050

[QUOTE=Tessa,03-02-2005, 16:00]hahah fjoder känner igen de där med mitt förråd, skulle ställa upp lådan med julsaker som har stått o väntat på att komma upp ett bra tag, men den gick inte in pga röran, så nu har ja fått trycka in den i en av garderoberna (tack o lov för dom:P ) . ja har planerat i ett år o rensa både förråd garderober o andra skrymseln men men tongue.gif

QUOTE]
          Ett bra tips är att flytta, då gör man sig av med massor av grejer! Jag har en nästan tom garderob nu efter min senaste flytt! biggrin.gif

Citera
          carol
          Inlägg 03-02-2005, 16:42
          Länk hit: #148

Medlem
          Antal inlägg: 419
          Medlem nr: 3 867

Jag är byggingenjör. smile.gif

På fritiden är jag väldigt pysslig av mig - blommor, handarbete, fixa och inreda min lägenhet, laga mat. Och så är jag hobbykonstnär eller vad man kallar det - tecknar porträtt i blyerts.

Citera
          Heddas matte
          Inlägg 03-02-2005, 17:08
          Länk hit: #149

Medlem
          Antal inlägg: 307
          Medlem nr: 3 696

Jag är före detta informationstomte som sadlar om till trädgårdstomte. Tränar fågelhund och åker häst.

--------------------
          Mälaröarna, zon 2

Citera
          lavendel
          Inlägg 04-02-2005, 18:40
          Länk hit: #150

Medlem
          Antal inlägg: 316
          Medlem nr: 951

CITAT (Felix matte @ 02-02-2005, 20:00)

Men min dröm är att bara få vara...att ha ett hus och en trädgård och ett par katter!
          Förlåt alla förtidspensionerade....jag förstår att ni haft det svårt innan ni fick er pension..men ibland blir jag så avundsjuk..när jag vet att jag måste jobba tills jag blir 67 år för att få en pension som jag kanske kan leva på!
          Lavendel rolleyes.gif

Jag får bara vara men jag har varken eget hus, trädgård eller katter och ändå är jag så oändligt glad och tacksam för var dag.

Jag tror också att du Lavendel inte egentligen är avundsjuk på oss som har sjukpension (heter förresten Sjukersättning numera) utan att du ville ha ekonomisk möjlighet att vara heltid hemma, påta i trädgården och göra det du för stunden vill..eller hur?

Du behöver inte be mig om förlåt...alla har rätt att uttrycka sin åsikt och önskan.
          Men... jag vill precis som evelina... säga att vi inte är sjuk bara tills vi får pension och precis som hon så tycker jag att du ska vara glad och tacksam för att du får vara frisk och orkar arbeta.
          För egen del har jag inte behövt slåss för något men jag vill säga att jag gärna bytte med vem som helst av er friska och jag lovar att ingen av er skulle gå med på det.
          Hälsa är något som de flesta av oss tar för givet... och så ska det också vara. biggrin.gif wub.gif

Förlåt Evelina och Felix matte att jag inte svarat tidigare....men min dator tvärdog precis när jag höll på att skriva ett svar! ohmy.gif
          Får se om den vill vara med ett tag nu????
          Det var väl okänsligt av mej att skriva så...och inte så genomtänkt...och visst vet jag att att en god hälsa är nåt att verkligen uppskatta...och så klart är det den ekonomiska möjligheten att vara hemma som jag kan känna mej avundsjuk på!
          Skäms lite faktiskt!

sad.gif unsure.gif blink.gif

--------------------
          Söker du lyckan för en dag...ta dej ett rus..
          Söker du lyckan för ett år....gift dej...
          Söker du lyckan för hela livet....odla din trädgård!!!!!

Citera
          lavendel
          Inlägg 04-02-2005, 18:58
          Länk hit: #151

Medlem

CITAT (Totteboll @ 03-02-2005, 10:37)
          Att jobba på ett hem för de med schizofrenidiagnos låter också som ett riktigt arbete.

Hej du Totteboll! rolleyes.gif
          Jo visst är det ett riktigt arbete...och det kan också vara intellektuellt stimulerande om man har tillgång till riktigt bra handledning och har arbetskamrater som är intresserade av dom mentala processer som sker mellan alla som befinner sig i en sån här miljö!
          På min nuvarande arbetsplats känns det inte riktigt så....det är väldigt fokuserat på det rent praktiska!
          Men jag stannar här ett tag ändå...för att jag är intresserad av dom som bor här...så jag får väl fortsätta att bolla tankar och ideer med mej själv! : tongue.gif
          Lavendel

--------------------

Citera
          zaaritha
          Inlägg 04-02-2005, 19:47
          Länk hit: #152

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Min "sjukpension" har gått igenom fr.o.m 1 febr. 4.800/mån.
          De dagar jag inte har så ont, grejar jag med det mesta!
          De "onda" dagarna, som i dag, läser jag o glor på dumburken!
          Man blir så himla frustrerad, när man inte ens kan öppna en kattmatsburk
          m så´n där "snäpp"! Det gör så ont att man vill lipa..........

Citera
          lavendel
          Inlägg 04-02-2005, 23:52
          Länk hit: #153

Medlem

Nu har jag bett om ursäkt till Evelina och Felix matte...både på forumet och i privata mail...men...okey...jag förstår....jag lägger av nu .....har väl förstått redan tidigare att jag inte är välkommen här!
          Lavendel

--------------------

Citera
          zaaritha
          Inlägg 05-02-2005, 00:04
          Länk hit: #154

Medlem

lavendel; jag frågar även här--varför känner du dej "utstött"?
          Du är väl lika välkommen med dina åsikter som alla är?!

Citera
          lavendel
          Inlägg 05-02-2005, 00:44
          Länk hit: #155

Medlem

Nej Zaaritha...jag är inte välkommen med mina åsikter...det har jag kännt länge....egentligen borde jag ha slutat skriva här för längesen....men ibland när jag läst igenom dom egentliga odlingstrådarna så kollar jag igenom Småprat...och så känner jag för att skriva nåt...fastän jag vet att ingen är intresserad!

--------------------

Citera
          zaaritha
          Inlägg 05-02-2005, 01:39
          Länk hit: #156

Medlem

Snälla lavendel--du ska inte känna så!
          Det finns alltid vissa personer som "får mera plats"--livet är ju så´nt!
          Jag känner mej "utanför" ibland..........

Citera
          lavendel
          Inlägg 05-02-2005, 02:14
          Länk hit: #157

Medlem

Zaaritha wub.gif !
          Tack för att du bryr dej!
          Kanske kan jag inte hålla mitt löfte om att lägga av...fast nu är det helg..och sen en tuff arbetsvecka....men sen så vet man inte!!!
          tongue.gif tongue.gif tongue.gif

--------------------

Citera
          evelina
          Inlägg 05-02-2005, 07:56
          Länk hit: #158

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 2 991

CITAT (evelina @ 02-02-2005, 18:27)
          Citat: Förlåt alla förtidspensionerade....jag förstår att ni haft det svårt innan ni fick er pension..men ibland blir jag så avundsjuk..när jag vet att jag måste jobba tills jag blir 67 år för att få en pension som jag kanske kan leva på!
          Lavendel . Slut citat

Citat:Sjukpensionär heter det!! Är man sjuk så är det ju inte bara svårt innan man får pension utan man är ju sjuk hela tiden.
          Dålig pension om man inte har arbetat tillräckligt länge.
          Man får hela tiden slåss för sina rättigheter.
          Saknar mitt yrke ofta + arbetskamrater.
          Detta är bara lite om att vara sjukpensionär.

Var glad att du är frisk och arbetsför.  :wub:

Fast livet kan vara underbart ändå bara man har en trädgård. wub.gif
          Slut citat

citat[Nu har jag bett om ursäkt till Evelina och Felix matte...både på forumet och i privata mail...men...okey...jag förstår....jag lägger av nu .....har väl förstått redan tidigare att jag inte är välkommen här!
          Lavendel ]slut citat

Godmorgon!
          Jag tycker inte att jag har skrivit något som du behöver bli upprörd över, bara en förklaring på hur det är att ha sjukersättning.

Jad tycker inte detta är någon anledning till att lämna forumet för.

Jag har inte fått något mail av dig.

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------

Mvh Evelina
          Odlar numera i zon 4
          Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 05-02-2005, 08:33
          Länk hit: #159

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (lavendel @ 04-02-2005, 23:52)
          Nu har jag bett om ursäkt till Evelina och Felix matte...både på forumet och i privata mail...men...okey...jag förstår....jag lägger av nu .....har väl förstått redan tidigare att jag inte är välkommen här!
          Lavendel

Men snälla du... jag skrev ju i mitt inlägg att du inte behöver be mig om förlåtelse och inte uppfattade jag ditt inlägg som elakt på minsta vis.
          Tankar som du hade, det har vi väl lite till mans/kvinns och det har säkert också jag haft...tills jag drabbades av sjukdom.
          Det var det jag ville säga med mitt svar till dig.

Något Pm eller mail har jag inte fått...kollade precis hotmail men inget där heller.

Citera

8 sidor V  « < 6 7 8
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 01:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon