|
|
  |
Flirt, är det tillåtet? |
|
|
|
15-12-2004, 16:13
|

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

|
CITAT (Fisan @ 15-12-2004, 15:55) Jag läste en bok som hade en bra beskrivning på ämnet flirt, nämligen denna: "...den oskyldiga cocktailflirten, där man i princip utbytte tjänster- 'jag visar dig uppskattning, så visar du mig uppskattning.' "  Är det flirt? Måste det vara någon av motsatt kön man visar uppskattning till?
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
Ta ingen skit, tjejer! Grynet
|
|
|
|
|
15-12-2004, 16:14
|
Medlem
Antal inlägg: 8 016
Medlem nr: 3 244

|
CITAT (Fisan @ 15-12-2004, 15:55) Hallå där! Mycket intressant diskussion på en väldigt bra nivå tycker jag! Jag läste en bok som hade en bra beskrivning på ämnet flirt, nämligen denna: "...den oskyldiga cocktailflirten, där man i princip utbytte tjänster- 'jag visar dig uppskattning, så visar du mig uppskattning.' " Visst är det trevligt att bli SEDD och att SE. Kram på er alla i juletider!  Fisan Ja du och många andra har en sund inställning till det här, men när man läser en del andra inlägg blir man mörkrädd. Många likställer flirt med otrohet, men då har man nog inte klart för sig vad det handlar om. Många verkar haka upp sig på att jag känner lite mer än kompisskap för den här killen, men herregud vi har ju varit tillsammans en gång i världen, det är väl klart att jag känner så då. Vi var inte på något sätt ovänner när vi bröt och har fortsatt att träffats med våra nya respektive. Den här killen får mig att må bra genom den vänskap vi utvecklat från vårt tidigare förhållande, vi har ett slags samförstånd jag inte har med andra kompisar, men så är det ju med min man också naturligtvis men på ett helt annat sätt. Att vi kan flirta som vi gör är ju för att vi känner varandra och är trygga i det, vi vet vad det handlar om och har kul helt enkelt. Vad gäller min man och jag så är vi rätt lika och har samma inställning som tur är. Otrohet är däremot helt uteslutet. Varför jag gjorde frågeställningen här är att jag är så less på missunnsamheten från vissa andra som är ute och dansar till dom lika ofta som vi. Varför folk drar förhastade slutsatser utan att veta hur det är, kunde väl inte drömma om att det skulle bli likadant här.
--------------------
|
|
|
|
|
15-12-2004, 16:38
|

Medlem
Antal inlägg: 3 245
Medlem nr: 43

|
netaave, om det känns ok både för dej själv och din sambo, då är det väl helt ok...? Det som jag menar, och säkert många andra här med mej menar, är helt enkelt VARFÖR...? Det är ju bara du och den gamla kompisen som vet vad som finns i luften mellan er två.. Och är det så att oavsett vad som händer och under vilka omständigheter, typ om ni har druckit eller likn, så skulle ni aldrig hamna i samma säng, så kvarstår ändå frågan VARFÖR iaf för mej... Skulle jag känna det behovet skulle jag flytta ifrån min sambo och leva glada singeldagar igen... Då skulle jag kunna dejta tio olika killar samtidigt... ! Och dessutom flirta hejvilt... Att visa uppskattning är alltid trevligt, men det kan jag visa till någon annan tjej oxå, typ kommentera frisyr, kläder eller liknande... Och jag är inte dragen åt det hållet... Tycker själv tråden är kul, därför lägger jag mej i så mycket... Det är intressant att se och höra vad andra människor har för inställning till frågan... Hoppas ingen tar illa vid sig pga olika åsikter...? Vi ska ju självklart respektera varandras åsikter, även om vi inte delar dem... Caprice
--------------------
Caprice Stockholm zon 2-3 Vita non est vivere sed valere vita est
|
|
|
|
|
15-12-2004, 16:55
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
CITAT (Caprice @ 15-12-2004, 16:38) Det som jag menar, och säkert många andra här med mej menar, är helt enkelt VARFÖR...?
Det är ju bara du och den gamla kompisen som vet vad som finns i luften mellan er två.. Och är det så att oavsett vad som händer och under vilka omständigheter, typ om ni har druckit eller likn, så skulle ni aldrig hamna i samma säng, så kvarstår ändå frågan VARFÖR iaf för mej... Mmmmm, precis så ja! Men det är väl bara envar som kan svara på varför man har behov av att visa upp för andra att man är populär och kan flörta när man är ute med sin partner... Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
15-12-2004, 17:38
|
Medlem

|
Varför, ja men det är väl uppenbart att vi fortfarande gillar varann, men på "rätt sätt", jag är aldrig onykter när vi är ute och dansar så det kan inte bli nån nostalgisk fyllegrej. Knappast om jag vore påverkad heller, det är redan avklarat. Obs också att vi faktiskt umgås tillsammans med våra respektive, och träffas vi alla 4, har vi samma jargong. Mina tjejer gillar också dom båda väldigt mycket.
--------------------
|
|
|
|
|
15-12-2004, 17:40
|

Medlem
Antal inlägg: 2 045
Medlem nr: 3 927

|
CITAT (Caprice @ 15-12-2004, 16:38) Det som jag menar, och säkert många andra här med mej menar, är helt enkelt VARFÖR...? Jag undrar mest VARFÖR hon över huvudtaget hon har lagt ut frågan här på forumet. Eftersom de närmast inblandade tydligen är överens om vad som gäller, vad spelar det då för roll vad andra tycker och tänker?
--------------------
Hellre planering än plantering
|
|
|
|
|
15-12-2004, 17:58
|

Medlem

|
CITAT (Sommartorparn @ 15-12-2004, 17:40) CITAT (Caprice @ 15-12-2004, 16:38) Det som jag menar, och säkert många andra här med mej menar, är helt enkelt VARFÖR...? Jag undrar mest VARFÖR hon över huvudtaget hon har lagt ut frågan här på forumet. Eftersom de närmast inblandade tydligen är överens om vad som gäller, vad spelar det då för roll vad andra tycker och tänker?  *nickar* Det kanske handlar om just uppmärksamheten... Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
15-12-2004, 18:32
|

Medlem
Antal inlägg: 6 105
Medlem nr: 3 398

|
CITAT (Caprice @ 15-12-2004, 14:35) Amaira, återigen, vad tycker du om situationen som jag beskrev...?
Är det helt ok enligt dej...?
Din sambo ville ju bara vara trevlig mot tjejen på jobbet...
Han har ju inte bjudit ut henne, eller så...
Caprice Hoppas du förlåter hjärnsläppet, Caprice  , så svårförståelig är inte din fråga. (och jag tog det inte som påhopp, det var bara skallen som tog slut  ) Svar: Nej! Det är inte okej! Klart slut. Om frågan är vem som ska avgöra vad som är okej, så är svaret i mina ögon LÄTT. Den som är KRÄNKT har ALLTID rätten att bli tagen på allvar!! Oavsett vad som har kränkt. Situationen kan aldrig lösas på annat vis. Om den ena blir kränkt, och den andre avgör att det inte spelar någon roll - så är den andre hänsynslös mot sin partner, och hänsynslöshet hör inte hemma i en relation med min definition av relation-av-värde. Sedan vill jag skriva under på dessa av Caprices ord: CITAT Tycker själv tråden är kul, därför lägger jag mej i så mycket... Det är intressant att se och höra vad andra människor har för inställning till frågan...
Hoppas ingen tar illa vid sig pga olika åsikter...?
Vi ska ju självklart respektera varandras åsikter, även om vi inte delar dem... Och netaave, TACK för din tråd!!! Och din fråga! Eftersom det här inte verkar vara något problem för någon av er - så, ja, då ÄR det ju inte det! Sedan, vad "folk" ibland ska roa sig med att skvallra och jävlas och skicka hotbrev och sånt - ja, jag kan bara säga en sak om det: En del människor ÄR faktiskt inte kloka! Så är det bara. Kan inte tänka mig annat än att det handlar om högst ett par eller kanske tre personer, gör det? Kanske är det bara en... I alla fall en drivande... Det är svårt att låta bli att bli arg eller ta illa upp eller i alla fall bli uppretad - men en sådan uppmärksamhet är de inte värda. *står på din sida* Sedan, i den allmänna diskussionen, så ger jag enbart min åsikt, min bara. Det är inte någon "sanning" som jag försöker driva igenom. Någon allmängiltig sanning har jag inte, jag har bara min egen sanning. Och det räcker för mig. Däremot är jag faktiskt oerhört intresserad av även era åsikter!  /amaira.
--------------------
Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog
|
|
|
|
Copycat
|
15-12-2004, 18:36
|
Gäster

|
Hejsan ! Varför??? Ja, just det, varför? Varför lägga ut frågan här? Varför flirta när man har ett tryggt och fast förhållande? Inget förhållande är så starkt att det är helt säkert att ingen blir sårad av en "oskyldig" flirt. var går gränsen för "oskyldig? VEM bestämmer att den skall klassas som "oskyldig"? Att låta andra flirta med sig är en sak, men att flirta med andra en helt annan. Din nuvarande kärlek kanske inte vill förstöra er vänskap genom att tala om var gränsen går eller när han känner sig sårad av dina flirtningar med ditt ex. Man vet vad man har, men vet aldrig vad man får. Om du älskar din nya kärlek så håll fast vid honom då, låt det inte finnas en anledning till tvivel i honom. Ett förhållande är värt mycket mera än så, mer än bara en flirt.  Jaha, tråkmånsen har talat, ursäkta en äkta glädjedödare, men frågan är ställd och jag besvarade ur min synvinkel. Inget ont menat.
|
|
|
|
|
15-12-2004, 18:41
|

Medlem

|
CITAT (netaave @ 13-12-2004, 18:37) Vi känner ju den här killen i orkestern väl båda två liksom vi känner hans sambo. Ingen av oss "inblandade" bryr oss.
De som snackar skit, skriver anonyma hotbrev m.m. det har gått för långt på den kanten. Jag är så himla förvånad över att det är så tabu, att det finns "s.k. groupies" till den här orkestern som på allvar lägger sig i och till och med kontaktar hans sambo och snacker om oss. Här är svaret på "Varför" så som jag har förstått det.  /amaira.
--------------------
|
|
|
|
birgitek
|
15-12-2004, 21:44
|
Gäster

|
Om man lever i bra förhållande som bygger på kärlek, tillit, attraktion och ömsesidig respekt, kan jag helt enkelt inte förstå att FLIRT kan vara ett hot. FLIRTt är ju en spännande lek som gör livet lite roligare, inget annat. Tycker det helt Ok om min man tycker att en annan kvinna har snygga ben, vi vet ju var vi har varandra och litar på varandra, och det skulle aldrig falla mej in att ha synpunkter när min man äter lunch med en annan kvinna. Skulle inte heller tycka det var OK om min man hade synpunkter på vem jag äter lunch med..
|
|
|
|
|
15-12-2004, 21:56
|

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

|
CITAT (birgitek @ 15-12-2004, 21:44) Tycker det helt Ok om min man tycker att en annan kvinna har snygga ben Jag vill inte att mina manliga lunchvänner talar om för mej att jag har snygga ben.
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
Ta ingen skit, tjejer! Grynet
|
|
|
|
|
15-12-2004, 22:06
|
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429

|
CITAT (birgitek @ 15-12-2004, 21:44) Om man lever i bra förhållande som bygger på kärlek, tillit, attraktion och ömsesidig respekt, kan jag helt enkelt inte förstå att FLIRT kan vara ett hot. FLIRTt är ju en spännande lek som gör livet lite roligare, inget annat. Tycker det helt Ok om min man tycker att en annan kvinna har snygga ben, vi vet ju var vi har varandra och litar på varandra, och det skulle aldrig falla mej in att ha synpunkter när min man äter lunch med en annan kvinna. Skulle inte heller tycka det var OK om min man hade synpunkter på vem jag äter lunch med.. Att tycka att en kvinna har snygga ben är väl ändå inte att flirta Jag kan öppet säga att jag tycker en man är snygg och charmig... likaså kan min man (vi firar snart 40 årig bröllopsdag) säga samma sak om kvinnor. Men... att börja flirta... Näää!!!! Jag skulle känna mig så sårad och kränkt om min man började flirta med andra kvinnor och samma skulle han känna om jag gjorde det. Hela denna tråd är lite kluven. I starten frågas om det är OK att flirta " Om man ex.vis träffar en gammal kärlek, känner lite mer än bara kompisskap, men ändå inte vill bryta det man har, kan man inte få flirta lite då?"Sedan påstås att bägge parter... eller alla fyra... är överens om att det är OK. Varför då ställa fråga???? "men ändå inte vill bryta det man har,".. där har jag fastnat.. det säger mig att man eg. vill ut men stannar av bekvämlighet för hade det handlat om kärlek då säger man inte så. Säger som amaira... detta är vad jag tycker i frågan. Andra kan ha helt motsatt åsikt och det respekterar jag.
|
|
|
|
|
15-12-2004, 22:16
|

Medlem
Antal inlägg: 3 731
Medlem nr: 49

|
Delar Agnetas åsikt......fattar inte varför man ska flirta med kompisar...dom är ju kompisar o inget annat.
--------------------
*maudan*
|
|
|
|
|
15-12-2004, 22:56
|
Medlem

|
Herre gud! *skakar på huvet*
--------------------
|
|
|
|
|
15-12-2004, 22:59
|
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429

|
CITAT (netaave @ 15-12-2004, 22:56) Herre gud! *skakar på huvet* Förlåt! ... men kan du förklara vad du "skakar på huvet" åt
|
|
|
|
|
15-12-2004, 23:02
|

Medlem
Antal inlägg: 3 245
Medlem nr: 43

|
Netaave, det är väl inget att skaka på huvudet åt...? Alla har rätt till sin uppfattning...
Du tycker att det är jättefånigt att inte få flörta lite, medans andra ( de flesta ) inte tycker det...
Du ställde en fråga, och har fått massor av svar...
Caprice
--------------------
Caprice Stockholm zon 2-3 Vita non est vivere sed valere vita est
|
|
|
|
|
16-12-2004, 00:17
|

Medlem

|
CITAT (netaave @ 15-12-2004, 16:14) Varför jag gjorde frågeställningen här är att jag är så less på missunnsamheten från vissa andra som är ute och dansar till dom lika ofta som vi. Varför folk drar förhastade slutsatser utan att veta hur det är, kunde väl inte drömma om att det skulle bli likadant här. Istället för att skaka på huvudet netaave, kanske du skulle ta omgivningens reaktioner på lite större allvar och göra halt precis just här och fundera en lång stund över varför det blev likadant här... Jag tror inte att någon dragit några förhastade slutsatser, det ser helt enkelt osmakligt ut när en vuxen kvinna i sällskap med sin man flörtar med andra. (Eller vice versa givetvis!) Mvh Fenja
--------------------
|
|
|
|
|
16-12-2004, 08:33
|

Medlem

|
Instämmer med Fenja. Och Felix matte. Och Caprice och Maudan. Och många fler. Och ska jag var ärlig så dyker frågan fortfarande upp inom mig, varför du netaave tycker det är okej att ge ett ex "credit" men aldrig i livet din man?? Jag förstår helt enkelt inte, bara så, förstår inte. Men det behöver jag ju inte göra heller, jag är ju inte ni, huvudsaken är att NI är helt överrens - i maggropen - att detta är helt okej för alla inblandade. Ni har rätten att leva era egna liv på era egna vis, så länge det inte skadar eller kränker någon av er. Att sedan en utomstående får nojan och börjar skriva hotbrev, är ju en annan sak. "Vanligt" folk gör inte så! Och det har heller inte förekommit här, har det? Eller ... Menar du detta på fullt allvar netaave? CITAT kunde väl inte drömma om att det skulle bli likadant här. Här försegår en ärlig diskussion, där "folk" ger sin egen uppfattning om flirt - precis som du netaave frågade efter. Människor som skriver hotbrev och behöver använda sitt liv till att försöka styra och bråka med andra utomstående människor, ÄR "inte kloka" i ordent egentliga mening - utan värdering i "bra" eller "dåligt", bara som ett sorgligt faktum, mest sorgligt för den som "inte är klok" eftersom sådana tillstånd är mycket smärtsamma. Men det är två olika saker, två olika diskussioner, två olika vändningar. Vilken av dem är det du egentligen frågar efter? Ville du bara höra vår åsikt om "flirt", rent allmänt, så har du fått höra den. Felix matte: CITAT Att tycka att en kvinna har snygga ben är väl ändå inte att flirta Jag kan öppet säga att jag tycker en man är snygg och charmig... likaså kan min man (vi firar snart 40 årig bröllopsdag) säga samma sak om kvinnor. Men... att börja flirta... Näää!!!! Jag skulle känna mig så sårad och kränkt om min man började flirta med andra kvinnor och samma skulle han känna om jag gjorde det. Precis!!! Jag kan inte instämma mera (annat än jag jag då, inte är gift...och inte heller har fyrtio år bakom mig med min man, bara sex (ähum, det här  lät konstigt) ) Handlar inte "flirt" egentligen om HUR man gör det, inte VAD man gör? Att kunna ha skoj ihop, med varandra och andra, att kunna se och bekräfta, ha kul och må bra, utan att för den skull vara "lutheranska tråkmånsar" ... var GÅR egentligen "gränsen" för definitionen av själva ordet "flirt" ... funderar amaira...
--------------------
|
|
|
|
birgitek
|
16-12-2004, 08:45
|
Gäster

|
Kanske menar vi helt olika saker med FLIRT. För mej är det prat, skratt och skoj, med ett ett litet inslag av attraktion. Kan inte se något som helst osmakligt i det
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|