Äntligen online igen!!!Beklagar att jag dröjt med att svara er som har haft frågor angående knapparna. Men men pga. stormen förra helgen så har vi varit utan Internetuppkoppling hela veckan, först i fredags halv fyra så kom bredbandet igång igen här nere. Tur i oturen är väl att servern står i Stockholm och inte här i Skåne för då hade forumet och alla sidorna också legat nere:-) Hemma har jag lyckats koppla upp mig ett par gånger med modem men eftersom telefonledningarna också skadades av stormen har jag i princip bara hunnit kolla att sidorna funnits kvar innan förbindelsen brutits.
Jag har börjat lägga upp en lista (den ligger i det första inlägget i den här tråden) på de som betalt för knapparna, kolla om ni finns med på den, har ni betalt men inte finns med så beror det förmodligen på att jag inte fått uppgiften från postgirot eller inte har hunnit kolla så långt än, men då kommer ni in om någon dag eller så. Jag uppdaterar efterhand som jag kollar så avakta någon dag innan ni hör av er om ni inte finns med än.
När det gäller antalet tecken som kan tryckas så avvaktar jag svar från tryckeriet på en lämplig lösning. Men min tanke är att ha namnet lite halvrunt för att få in så många tecken som möjligt, max 20 tecken bör gå att få in i så fall. Eftersom det av trycktekniska skäl bör vara samma teckenstorlek på alla knappar så begränsas då textstorleken av det längsta namnet. Men eftersom knapparna är ganska stora så bör namnet ändå bli rätt så stort (läsbart). Men jag vet inte vad ni tycker, vissa har ju också längre namn, går dessa i så fall att förkorta på lämpligt sätt? Jag vet inte heller riktigt hur det skulle se ut med 20 tecken om man skriver det halvrunt, det blir kanske svårt att läsa?
Se bilden här hur jag tänkt mig, förhoppningsvis kan vi få texten lite snyggare för jag är inget vidare på att skriva runt:-)