Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vattenskada i huset, :( och :angry:
          fruberglund
          Inlägg 28-12-2004, 13:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

Upptäckte häromdan när jag stod och pratade med min man att det rann vatten på hallväggen. Rusade in och stängde av vattnet för att hindra att det rann ut mer vatten.

Min man kollade husritningarna och upptäckte att det var kallvattenröret till duschen uppe som har läckt. Eftersom INGA rörmokare finns tillgängliga (om ni är arbetslösa så bli rörmokare, de har hur mycket jobb som helst) så fick vi själva kapa röret som går från pannrummet för att kunna använda vattnet i resten av huset, i 2 dar var vi helt utan vatten sad.gif .

När han hade kapat röret så visade det sig att det röret gick till båda duscharna (har en både uppe och nere) så nu har vi inga duschar alls.

Vi ringde självklart direkt till försäkringsbolaget och de skulle genast kontakta en besiktningsman. Han har ringt men eftersom röret är kapat så tyckte vi båda två att det inte var någon idé att han stressade hit innan nyår.

Nu är vi oroliga att vi måste riva upp halva huset. Vi har nyss tapetserat om hallen och vi har inga tapeter kvar så om v inte hittar samma tapetsort så måste vi ju tapetsera om hela hallen igen sad.gif

Jag vet inte hur stort ingrepp de måste göra men antagligen måste de ju riva upp nån vägg för att kunna byta röret. Och det här lär ju inte gå på en vecka så vi kommer antagligen vara utan dusch i flera månader. Till att börja med ska vi ju få tag på en rörmokare som har tid wacko.gif

Hur det än är så kommer det kosta mer än det smakar, så är det ju alltid med försäkringar. Bara lite orolig för hur mycket det kommer kosta, om det blir dyrt måste vi ju ta ett banklån.

Det finns ju i alla fall en fördel och det är att det inte hände medans vi var i Australien. Nu hade vi ju i alla fall chans att stoppa det i tid.

Till råga på allt så dog en av våra degus (gnagare och husdjur) på juldan så nu är det rätt deppigt här sad.gif

Ja, jag vet, det finns de som har det värre men det här är jobbigt för oss.

Nån mer här som varit med om detta och har några tips och råd?

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 06:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon