Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rosor..., Bäst att tänka efter före
          Ullet
          Inlägg 02-01-2005, 15:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 921
          Medlem nr: 2 397

I sommar kommer nog orken att vara minimal då en liten parvel tänkt göra sin ankomst känd i juli men jag vill ju inte vara helt utan arbete i trädgården, något kan jag ju tubba make o barn att göra eller hur? biggrin.gif biggrin.gif Har funderat en hel del vad jag skulle vilja ha gjort i trädgården o så en massa frön kommer jag att göra men några riktigt stora nya rabatter blir det nog inte, inte med perenner iaf, orkar nog inte hålla dom ogräsfria.

Lite buskar blir nog svaret på förnyelsen men sedan undrar jag om jag ska göra en rosenrabatt vid ena gaveln? Soligt o ljust från morgon till sena eftermiddagen. Blir en 7 meter lång rabatt, hur djup ska den vara? Ska man plantera rosori zickzack så de fyller upp bättre eller bara på rad? För om jag gör den rel. tidigt, klarar den väl sig ganska bra själv framemot höstkanten med lite rensning o vattning? Kändes som om det var mindre arbete än en helt ny perennrabatt.

Sedan, några tips på läckra, lite gammeldags rosor? Härdiga zon 5, gillar inte gula rosor dock.... wink.gif wink.gif tacksam för all hjälp o infall som kan tänkas finnas...*S*

--------------------
          Ullet zon5

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 02:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon