Ja, det var ju det där med modemet... det är långsamt och man undviker att använda det om det inte är absolut nödvändigt... Och jag har varit ledig i 2 veckor och inte haft tillgång till den snabba nätuppkopplingen på jobbet.
Så nu, fastän det är lite överspelat, måste jag ändå få säga... Ernst! Jag älskar Ernst!
Jag har tyckt så illa om honom i sommartorpet senaste säsongen, så jag fick kalla kårar längs ryggraden då han blev utsedd till julvärd. Men... ju närmre julafton dagarna led, desto vänligare inställd upptäckte jag att jag blev! Tänkte först att det var den vanliga vänliga julkänslan som infann sig, men det var inte bara det. Jag kom plötsligt på varför jag tyckt att han blev för mycket förut: han är julmysig året om! Och eftersom jag i själ och hjärta är en stor julälskare med nästintill sektliknande ritualer och traditionskärlek för allt som jag vill fixa och trixa och pynta och lacka och baka och koka och griljera och glasera och stöpa och ... ja, ni fattar... så avskyr jag det faktum att skyltsöndagen flyttar bakåt i tid för varje år, att semlor säljs på kondis i november, att årets julklapp nu utses INNAN man har en aning om vad som sålt mest, att det inte är julotta i just min lilla bykyrka varje år och att NÄSTA års julkalenderhandling aviseras i pressen redan innan årets har börjat sändas!
Inget jultjafs före första advent! Basta! Och därav: Ernst julmysig i juli ger mig kalla kårar.
Men sedan... I december. Då vill jag ha allt på en gång, så mycket som möjligt, kan inte få nog. MERA JULMYS! Ernst i rutan före Kalle Anka på julafton - UNDERBAR idé! Ju närmre julafton, desto mer förväntansfull blev jag på att få se Ernst tända ljuset fem i tre!
Och eftersom jag därmed också drabbades av extremt dåligt samvete för att jag här i forumet varit så negativ mot julvärdsvalet, så... Ville bara tala om att jag är omvänd!
Hoppas alla andra här hade sköna juldagar och njöt lika mycket som jag själv gjorde! Sedan har det ju hänt saker som gör det här totalt oviktigt egentligen... Men jag ville ändå ge herr Kirschsteiger (hoppas jag stavade rätt!) mitt djupaste erkännande. Hoppas han är med nästa jul också!
--------------------
Tirre, zon 4
|