Jag råkade av en slump läsa följande text på någon slags Rollspelslivesida. Min fråga är... jag har aldrig någonsin hört talas om växter som rullsiska guldbärsbuskar. Existerar de i verkligheten?
------------------------ Illegal odling av giftig växt I fredags avslöjades en medelålders trollkarl med att odla den förbjudna växten Rullsiska. Förr i tiden användes växter för att framkalla syner och uppenbarelser men den är numera förbjuden för alla utom experter eftersom den är mycket giftig och beroendeframkallande. Den förbjöds på 1850-talet pga. många fall av förgiftning. Den medelålders trollkarlen odlade Rullsiskan på sin kolonilott gömd bakom ett par guldbärsbuskar. Det var Häxan som hade kolonilotten bredvid som upptäckte hans möske hemlighet... -Jag skulla klippa gräset åt honom som en övveraskning, han gör det aldrig själv, och när jag skulle klippa bakom guldbärsbuskarna så såg jag dom... sa hon i en kort intervju. Trollkarlen hade troligtvis planerat guldbärsbuskar ivägen för att man inte skulle känna det fräna lukten av Rullsiskorna. Guldbärsbusken är ju som alla vet mycket luktabsorberande. Trollkarlen väntar ännu på sin dom.. Thomasine Sivler
|