Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Åke Green
          *Felix matte*
          Inlägg 21-01-2005, 21:13
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (zaaritha @ 21-01-2005, 20:00)
          Jag blir så upprörd!
          Jag är heterosexuell, gift o har det bra med Christer!
          Men: Jag har vänner som är homo o bisexuella!!
          De är inte sämre, än nå´n annan!!!!
          Jag är inte religiös!
          Men--om Jesus var så´n som han framställs i Bibeln--så accepterade han
          alla människor!!!!

Nej... varför skulle de vara sämre än nån annan ohmy.gif

håller med Sollan...Det "unika" hos människan jämfört med djuren är att vi har fördomar.... sad.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 21-01-2005, 21:25
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Hoppas inte jag betraktas som att ha fördomar. Det var därför jag skrev om arbetskamraterna. Dom är som andra, nästan. Att bögen var bög fattade man efter ett tag. Fjollig är väl ett passande ord.

Sen skrev jag "nog" om djuren. Visst förekommer det homobetenden hos djuren ibland, särskilt bland Dvärgschimpanserna. Även vissa andra sociala homobeteenden, ofta av underkastelsetyp förekommer. Att sen vissa arter med liten eller ingen sexualdimorfism ibland tar fel förekommer. Men jag betvivlar högeligen att samma beteende som hos människan förekommer, dvs att man frivilligt väljer en partner av samma kön.

På tal om felaktiga betenden. Grannen var ett tag dagvakt åt en liten pudel. En gång när jag och grannen satt i deras hammock försökte hunden para sig med min sko, men den hundstackaren var lite allmänt störd.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 21-01-2005, 21:34
          Länk hit: #23

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2005, 21:25)
          På tal om felaktiga betenden. Grannen var ett tag dagvakt åt en liten pudel. En gång när jag och grannen satt i deras hammock försökte hunden para sig med min sko, men den hundstackaren var lite allmänt störd.

Men snälla du...inte är en hund sjuk för att den juckar på din sko eller nåt annat... Det är ett dominansbeteende från hundens sida!
          Felix har juckat på fötter och ben tills han förstod att det är vi = matte & husse som bestämmer. tongue.gif
          Att en hund juckar på något har inget med dens sexualitet att göra.

och nu har vi återigen hamnat nästan så långt man kan från ursprungliga ämnet.... ber om ursäkt sleep.gif wub.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 21-01-2005, 21:51
          Länk hit: #24

Medlem

Voff voff, jag förstår. Ganska logiskt, sex och dominans hör ihop. Även hos människan.

--------------------

Citera
          Ann-Christin Lin...
          Inlägg 21-01-2005, 22:02
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 319
          Medlem nr: 23

CITAT (Kakaduan @ 20-01-2005, 13:52)
          Läs Jonas Gardells skrivelse i dagens Svenska Dagbladet!!! Man må tycka vad man vill om honom, men uttrycka sig kan han, när det gäller. Fantastiskt!

Han säger bla att man måste skilja på kristna värderingar (sådana som kristna gör) och Kristi värderingar (som sade att man ska älska varandra, förlåta, acceptera och inte döma).

Det är så mycket klokt i artikeln så man ryser!

Hej! Jag laddade hem artikeln från SDN:s hemsida - och jag håller med - den var fantastiskt bra skriven!! Rekommenderar verkligen att läsa den!

Den ska jag spara närmast hjärtat... wub.gif Jonas Gardells inlägg

--------------------
          Hälsar Anki!

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 21-01-2005, 22:19
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2005, 21:51)
          Voff voff, jag förstår. Ganska logiskt, sex och dominans hör ihop. Även hos människan.

OK... du har så rätt så... när det handlar om våldtäkter och sexuella övergrepp överhuvudtaget, fast inte när det gäller sex i normalt förhållande.
          tänkte inte i dom banorna...bara det jag lärt mig ang. hundars juckande som hade att göra med vem i huset som bestämde. rolleyes.gif

Citera
          Lajo
          Inlägg 21-01-2005, 22:31
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 129
          Medlem nr: 2 514

Gossen ruda verkar vara en otrevlig fördomsfull typ. Uppenbarligen tror han att alla homosexuella killar är fjolliga, vilket verkligen inte stämmer. Men så tror han väl att jorden är platt också........

Felix matte, till dig vill jag bara säga att det är bra att många kommer ut som gay och verkligen vågar stå för det. Det är många som trycker i garderoben och är rädda för att komma ut (pga av fördomar som gossen ruda tex står för). Det är bra för självkänslan med förebilder.
          LJ

Citera
          zaaritha
          Inlägg 21-01-2005, 23:38
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Som jag skrivit: jag har vänner som är homosexuella o vänner som är bisexuella--men inte är de "gaya" fjolliga alls!
          De är precis som oss andra!

Citera
          Taxus
          Inlägg 22-01-2005, 02:50
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 79
          Medlem nr: 4 877

CITAT (Sulawesii @ 21-01-2005, 16:18)
          Då vill jag ställa min fråga igen :
          Vad skulle människor tycka om att en nynazist sa samma saker som Åke Green sagt?

En del av vad han sa var helt klart ett brott mot lagen. Annat var en uppläsning av Gamla Testamentet där det står en hel del historiskt intressant som är rena skiten för nutiden. (Står det inte också hur man ska behandla sina slavar och sådant?)
          Menar att man inte ska förbjuda uppläsning av Bibeln, utan skilja på det och hans egna påståenden. Tycker att det verkar vara en sammanblandning där i kritiken mot honom, men jag har kanske missuppfattat, medger att jag inte läst så mycket.

Nu är vita, heterosexuella män de enda man får tala illa om, annars hade Gudrun Schyman också fått sitta i fängelse för sina påståenden om män i allmänhet, krav på mansskatt och annat.
          Jag tycker det är bra att lufta fördomar, diskutera dem. Behöver inte vara ´hets mot folkgrupp´ för det.

Citera
          Taxus
          Inlägg 22-01-2005, 03:04
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 20-01-2005, 22:13)
          Personligen anser jag att homosexualitet är en form av sexuell felprogrammering. Parbildningen, där den förekommer, inom alla arter på jorden syftar till fortplantning men homfili är en biologisk återvändsgränd.

Ser inte dig som fördomsfull som du befarar i ett annat inlägg, däremot okunnig.
          Homosexualitet har naturligtvis en betydelse för fortlevnaden, annars hade det inte funnits bland så många arter. Olika sociala och sexuella band har svetsat grupper av individer samman.
          Så har man t.ex. fått fram att bland människosläkten där farmor/mormor uppnått hög ålder, (och kunnat ta hand om barn), har haft fler efterlevande. Likadant där homosexuella funnits har det gått bättre för barnen, de har helt enkelt haft fler som månar om deras bästa. Tror att kommande forskning kommer att ge oss förklaringar till både det ena och andra.

Citera
          Berith
          Inlägg 22-01-2005, 07:07
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Taxus @ 22-01-2005, 03:04)
          Så har man t.ex. fått fram att bland människosläkten där farmor/mormor uppnått hög ålder, (och kunnat ta hand om barn), har haft fler efterlevande. Likadant där homosexuella funnits har det gått bättre för barnen, de har helt enkelt haft fler som månar om deras bästa.

Det här förstod inte jag riktigt.... unsure.gif

Och det här förstår jag inte alls - "Likadant där homosexuella funnits har det gått bättre för barnen, de har helt enkelt haft fler som månar om deras bästa." - vill gärna att du förklarar det? blink.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Lajo
          Inlägg 22-01-2005, 10:21
          Länk hit: #32

Medlem

Jag tror att taxus menar att när det finns fler vuxna än bara föräldraparet som kan tex skaffa mat och skydda barnen i en familjegrupp så ökar överlevnaden för dessa barn. Egentligen fyller ju inte mormor och morfar heller någon funktion längre i biologisk mening när en ny generation redan har fötts. Men enligt vissa utvecklingsteorier finns där dels erfarenheter som är värdefulla och dels extra resurser som inte går åt till egna barn utan kan satsas på barnbarn istället.

Annars hade det ju varit bäst för samhället om äldre dog vid 60 så skulle de inte ligga samhället till last (obs ironisk), så detta måste ju också vara en "felprogrammering" i linje med Gossen rudas åsikter.
          /LJ

Citera
          Berith
          Inlägg 22-01-2005, 10:28
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Lajo @ 22-01-2005, 10:21)
          Jag tror att taxus menar att när det finns fler vuxna än bara föräldraparet som kan tex skaffa mat och skydda barnen i en familjegrupp så ökar överlevnaden för dessa barn.

Om Taxus menar så... så är det en väldigt konstig uppfattning tycker jag. Varken att "skaffa mat" eller att "skydda barnen" har väl med sexuell läggning att göra??

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Lajo
          Inlägg 22-01-2005, 10:41
          Länk hit: #34

Medlem

Man får väl se detta i ett evolutionärt perspektiv där då homosexuella inte skaffade barn eller helt enkelt skaffade färre egna barn, men ändå var en resurs för familjen (som de genetiskt var släkt med).

De som vill förklara homosexualitet till viss del som genetiskt menar att det därför har gynnat barn i dessa grupper och så har de barnen in sin tur fört dessa gener vidare till nästa generation och därför har denna så kallade citat " återvändsgränd" inte försvunnit. Homosexualitet finns ju bland alla folkslag i hela världen.

Citera
          Tesa
          Inlägg 22-01-2005, 12:25
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

Ärligt talat så tror jag att människan är en sexuell varelse....punkt...

...och just nu så genomgår mänskligheten en period av befrielse och brytningar med gamla fördomar vilket innebär att många är som en unge i en godisaffär.....
          ...det är ju inte könet nån blir kär i utan personligheten..och just nu har väl utbudet fördubblats....
          ...om man bortser från från fortplantningsfunktionen så är ju det sexuella "rent nöje" eftersom fortplantning bara är möjlig ett fåtal dagar i månaden och människan har sex "månaden runt" i stort sett....

Så tror jag de e....

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera
          Taxus
          Inlägg 22-01-2005, 13:01
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (Berith @ 22-01-2005, 07:07)
          Och det här förstår jag inte alls - "Likadant där homosexuella funnits har det gått bättre för barnen, de har helt enkelt haft fler som månar om deras bästa." - vill gärna att du förklarar det? blink.gif

Tycker Lajo förklarar det där väl. Det var så jag minns att det stod när jag läste om den där forskningen. Intressant tanke tycker jag i alla fall.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 22-01-2005, 17:48
          Länk hit: #37

Medlem

Lämnar med det här denna tråden. Gillar inte när det börjar lukta personangrepp. Det gäller att hålla isär personerna och sakfrågan.

--------------------

Citera
          zaaritha
          Inlägg 22-01-2005, 19:07
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Bara en sak: "felprogrammerade" ?????
          I Grekland o i Rom; var det vanligt med homosexualitet.
          Det var helt accepterat..........

Citera
          Sommartorparn
          Inlägg 22-01-2005, 20:00
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 2 045
          Medlem nr: 3 927

Kristendomen har en tvåtusenårig historia av intolerans. Hur kan då någon tro att detta inte är kristendomens sanna natur?

--------------------
          Hellre planering än plantering

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 22-01-2005, 21:48
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

En liten adress som kanske passar dock lite rolig:

http://www.yttermera.se/halleluja/pages/ex...ju_med_gud.html

PS! Se bilden uppe till höger om kattungen

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 00:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon