Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gräsfråga (ej gräsmatta!)
          Mi70
          Inlägg 21-01-2005, 09:48
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 521
          Medlem nr: 1 914

Jag har en liten trädgård med ett problemområde. På gaveln av huset har jag en halvcirkelformad stenlagd yta som avgränsas utåt av en halvcirkelformad rabatt. Utanför rabatten finns en liten snutt gräsmatta, som avgränsas mot gatan/parkeringen av rabatter åt tre håll, ett äppelträd står i mitten av denna gräsmatteyta. Gräsmattan är ej tillräckligt stor att röra sig på, men tillräckligt stor för att vara jobbig att klippa, särskilt runt alla rabattkanter. Den är dock alltför stor för att omvandlas till plantering. Jag funderar på gräs, att helt enkelt i gräsmattan plantera ner gräsruggar. Känslan jag är ute efter är en oslagen sommarhage med halvhögt gräs med vajande fröställningar, avbrutet här och där av några perennruggar med kraftfullt formspråk, martorn eller liknande. Dvs ingen gräsklippning men ändå får gräsmattan stå kvar? Vilket gräs kan passa? det bör vara någon sort som är lite mer tålig, och vacker hela säsongen.

Vad tror ni om idén? Någon annan som prövat att bli av med oönskade snuttar gräsmatta så här?

Citera

Inlägg i den här tråden
          Mi70   Gräsfråga (ej gräsmatta!)   21-01-2005, 09:48

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 11:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon