Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Denna fåfänga, Eller vad man skall kalla det!
          Bettson
          Inlägg 27-01-2005, 13:53
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Men tjejer då!

Ryggsäck är väl Ok om man är säker på att endast vara bland ärliga människor. Ryggsäck är ju ficktjuvarnas paradis.

När jag går till stora staden och handlar och klädseln inte tillåter att ha plånboken i fickan så brukar jag ha en pytteliten handväska som endast rymmer plånboken och nycklarna.

Denna har axelrem som jag har tvärsöver kroppen och för att inte bli omkullryckt av väsktjuvar så har jag kappan ovanpå. Innebär att jag får knäppa upp kappan när jag skall betala.

Råkade också på¨en butikskontrollant som ville se vad jag hade under kappan en gång men det får man ta.

Efter att jag började med det så har ficktjuvarna inte haft en chans på mig i alla fall. Och skulle dom försöka så skulle de ganska snart inse att de gett sig på fel "offer". Trots att fibromyalgin gör att jag inte orkar kroppsarbeta för att jag får värk, så är jag fortfarande otroligt stark.

Paranoid, javisst bara jag får ha mina pengar och kontokort ifred så.....
          laugh.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 27-01-2005, 18:18
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Apropå kassar.... idag på apoteket trippade en kvinna med "fin" tygkasse (inte tom) trycket visade att den kom från en boutic i New York. rolleyes.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 27-01-2005, 18:25
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (birgitek @ 27-01-2005, 12:22)
          Ojoj, hur klarar ni er utan handväska? Är väsktokig, har hur många som helst. Ni som inte använder handväska , hur bär ni er åt. Kan inte gå nånstans UTAN MIN VÄSKA. Där har jag plånbok, telefon, kalender, huvudvärkstabletter, pappernäsdukar, cigaretter o tändare, läppstift o hårborste, tuggummin, halstabletter, nycklar, pennor, mellanmålsfrukt och nästan alltid en pocketbok för oplanerad väntetid. Jag bara älskar väskor, ju fler fack dom har desto bättre. Oftast har jag dessutom en sk "fin" kasse med en extra tröja el liknande.
          Birgit Ek

Blir det inte tungt att bära på allt detta?ohmy.gif

förr i tiden gillade jag också väskor, hade mååånga och nästan alla hade mååånga fack laugh.gif men det är länge sedan nu biggrin.gif

Citera
          Sollan
          Inlägg 27-01-2005, 18:38
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 1 603
          Medlem nr: 2 852

CITAT (Felix matte @ 27-01-2005, 18:25)
          CITAT (birgitek @ 27-01-2005, 12:22)
          Ojoj, hur klarar ni er utan handväska? Är väsktokig, har hur många som helst. Ni som inte använder handväska , hur bär ni er åt. Kan inte gå nånstans UTAN MIN VÄSKA. Där har jag plånbok, telefon, kalender, huvudvärkstabletter, pappernäsdukar, cigaretter o tändare, läppstift o hårborste, tuggummin, halstabletter, nycklar, pennor, mellanmålsfrukt och nästan alltid en pocketbok för oplanerad väntetid. Jag bara älskar väskor, ju fler fack dom har desto bättre. Oftast har jag dessutom en sk "fin" kasse med en extra tröja el liknande.
          Birgit Ek

Blir det inte tungt att bära på allt detta?ohmy.gif

förr i tiden gillade jag också väskor, hade mååånga och nästan alla hade mååånga fack laugh.gif men det är länge sedan nu biggrin.gif

Man måste ju träna så man blir stor och stark inför jobbet i trädgården.. sleep.gif
          Mina fickor putade ut så mycket när jag inte använde handväska så det har jag börjat med igen.

--------------------
          /sollan

Citera
          birgitek
          Inlägg 27-01-2005, 20:16
          Länk hit: #45

Gäster

Tycker att det är praktiskt och bekvämt att ha alla nödvändiga saker samlade i MIN VÄSKA, nycklar, plånbok, telefon m.m. MIN VÄSKA har sin egen krok i hallen o det är bara att rycka till sej VÄSKAN på väg ut, behöver inte tänka för alla nödvändigheter är ju med oberoeende av vilka kläder jag väljer.
          Mitt motto får bli "INTE UTAN MIN VÄSKA"
          Birgit Ek

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 27-01-2005, 20:30
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Hmm. Intressant allt i hopa. Jag tycker om väskor o har faktiskt ett par men oftast blir det att de viktigaste sakerna hamnar i jackfickan. När jag ibland har väskan så kan jag glömma den så ovan är jag alltså med väska. Men tygkassar är väldigt praktiksa. När de blir tomma tar de liten plats. Får rum i fikan och man kan proppa i alltmöjligt, o mycket också.

Hmm vad började den här tråden med egentligen????? rolleyes.gif

Citera
          fruberglund
          Inlägg 27-01-2005, 21:29
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

CITAT (birgitek @ 27-01-2005, 20:16)
          Tycker att det är praktiskt och bekvämt att ha alla nödvändiga saker samlade i MIN VÄSKA, nycklar, plånbok, telefon m.m. MIN VÄSKA har sin egen krok i hallen o det är bara att rycka till sej VÄSKAN på väg ut, behöver inte tänka för alla nödvändigheter är ju med oberoeende av vilka kläder jag väljer.
          Mitt motto får bli "INTE UTAN MIN VÄSKA"
          Birgit Ek

Hehe, jag har också en egen krok till min väska.

Är väskgalning av stora mått och mannen brukar bli lite trött på alla väskor jag köper.

Ville köpa en jättesnygg väska i Australien men det fick jag inte smile.gif

Hoppas på att jag kan hitta en liknande här sen för den var verkligen ursnygg.

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera
          Tesa
          Inlägg 27-01-2005, 21:38
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

Jag skulle vilja se den ficktjuv som lyckars hitta nåt värdefullt i min ryggsäck......plånboken brukar jag medvetet stoppa låååångt ner i under en massa saker om jag inte ändå har den i fickan...
          Och jag skulle inte vilja vara den ficktjuven heller....för jag är urstark... rolleyes.gif ...(ni skulle bara hört kommentarerna när jag nästan dunkade "släggan" i topp på Liseberg....) biggrin.gif biggrin.gif

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 15:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon