Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Folkvett saknas, ibland
          kristerh
          Inlägg 03-02-2005, 12:04
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

CITAT (Posse @ 02-02-2005, 17:23)
          [Jag är nyfiken på det där med tidningen.... använde hon den som ett slags tillhygge liksom för att schasa bort dig eller hur gick det till...? unsure.gif

Nej hon verkade så upprörd så tidningen for omkring som om hon fått stora darren, alltså kraftiga ryckningar åt alla håll biggrin.gif
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          kristerh
          Inlägg 03-02-2005, 12:08
          Länk hit: #22

Medlem

CITAT (Eva St @ 02-02-2005, 18:37)
          Undrar hur hennes dag fortsatte detta var kanske bara början - var glad att du inte träffade på henne på vägen hem

Jag såg henne i morse oxså fast då låtsades hon sova, bussen var full av skolungar i dag oxså, men jag ville inte störa törnrosa så jag stog och hon fick sova vidare wink.gif ganska bra taktik egentligen att låtsas sova, det verkar som ingen vill störa en sovande person på bussen... (inte ens jag)
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          kristerh
          Inlägg 03-02-2005, 12:12
          Länk hit: #23

Medlem

CITAT (Annki @ 02-02-2005, 22:23)
          Krister! Du har just fått uppleva det vi kvinnor alltid kämpar med på T-bana och bussar. Män som sprider benen åt alla håll och kanter så att vi kvinnor får sitta på yttersta fjärdedelen av sätet och hålla i oss för att inte ramla av! laugh.gif Har man otur läser mannen dessutom en stor tidning som han gärna viftar med i ansiktet på mig som är allergisk mot färsk trycksvärta.

Till om med jag reagerar på alla killar som sitter bredbent, det kan även jag göra om jag sitter själv, men om det kommer någon som vill sitta får man dra in benen, som sagt folkvett och hyfs måste men visa, men vissa har nog inte fått lära dig det wink.gif
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          kristerh
          Inlägg 03-02-2005, 12:13
          Länk hit: #24

Medlem

CITAT (Hannele @ 02-02-2005, 22:40)
          [Nästa gång kan du sätta dej tantens väska. tongue.gif

Bra tips biggrin.gif får vara lite snabbare nästa gång... laugh.gif
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          Christoffer
          Inlägg 03-02-2005, 18:09
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 2 616
          Medlem nr: 439

En gång på biblioteket var det en man som väntade på att kopiera något i kopieringsmaskinen, och jag stod på kö efter honom. Efter det att han kopierat tidningar och bläddrat och letat i de i ungefär 10 minuter, frågar jag honom om det blir ledigt snart, då jag bara hade ett papper att kopiera.
          Omedelbart slår han mig med näven (men det blev bara en snuddning, då jag stod lite längre ifrån än hans armlängd) och svär och spyr galla över mig och säger att jag minsann får vänta, eftersom han själv har fått vänta i över en halvtimma på en kvinna före honom.
          Märkligt att han inte vågade säga ifrån till kvinnan i sådana fall, utan
          var tvungen att spy ut allt över mig i stället.
          Sådant är dålig stil, och han verkade inte sinnessjuk eller så, utan
          verkade bara må dåligt för detta.
          Men bara för den skull så kan man inte acceptera vad som helst.

Citera
          Kathy
          Inlägg 03-02-2005, 21:49
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

sorry....mitt inlägg kom helt fel, så jag flyttar det.

Citera
          Kathy
          Inlägg 03-02-2005, 21:51
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

CITAT (cic @ 02-02-2005, 22:32)
          CITAT (Felix matte @ 02-02-2005, 22:06)
          När jag möter såna människor så brukar jag bemöta dem med vänlighet och det slår aldrig fel.. det leder till att de skäms för sitt betéende.
          Det ger en alltid mer positivt att möta elakt med gott än att vilja "ge igen med samma mynt" wub.gif

Precis min taktik med! Jobbar ju inom handlen och ibland är folk helt enkelt sura. Och ibland är de till och med riktigt otrevliga. Om jag då är treligt och förstående så vet dom inte riktigt hur de ska hantera det.. rolleyes.gif

På tal om människor som saknar folkvett. Igår på jobbet (som sagt, IKEA) kommer det fram en man och frågar om det finns någon som kan hjälpa honom. Såklart säger jag, vad kan jag hjälpa dig med? Då säger han att han inte vill ha hjälp av mig, utan han skulle föredra en man som vet vad han pratar om.. Jaha, säger jag, då får du vänta 45 minuter tills min kollega kommer och byter av mig för lunch. Han tittar knappt på mig och vänder sen på klacken och går.. Jag kände att det helt klart var under min värdighet att krusa för en sån människa. Har han fördomar mot (unga) kvinnor måste det ju vara hans problem. Inte mitt.

Men jag undrar hur såna människor mår. EGENTLIGEN. Hur ser deras liv ut? Hur beter de sig mot sina nära och kära? De kanske inte har några?

Mycket ska man fundra på och förundras över när man går på livets stig..

En heder till dig, som jobbar på IKEA.

Jag brukar handla på IKEA i Kungens Kurva och kan bara ana hur många kunder det varuhuset har varje dag.
          Inte en enda gång har jag blivit otrevligt bemött av de som jobbar där...vare sig de som sitter i kassorna, de som jobbar på lagret eller de som jobbar på avdelningarna. wub.gif

Har själv jobbat i butik sen en massa år tillbakas, och jag vet att det kan finnas knepiga kunder. sad.gif

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-01-2026, 15:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon