Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> spalje mot trävägg, hur gör man när man måste måla om huset?
          njila
          Inlägg 10-02-2005, 20:44
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 4 986

Hej!

Är ny här, och relativt nybliven tomtägare med drömmar om Trädgården. Har också insett att det är på denna tomt jag måste börja, inte drömma om ett annat hus.
          På denna idiotiskt kuperade tomt mitt i en hårdtrafikerad korsning finns inget. Nu vill jag plantera äppelträd, och det finns ingenstans att sätta det än som spalje mot en sydöstvägg. Väggen är putsad två meter uppåt och därefter i trä. Men hur mår väggen om den får ett äppelträd mot sig, och rosor drömmer jag också om. Hur gör man om putsen faller ner och när huset måste målas om?
          Marken är sluttande, och har dessutom sjunkigt ihop under det utrullade gräset (inte vi som rullat) och lutar in mot huset.
          Vore jag miljonär och urstark skulle jag bygga om hela tomten, men nu sitter jag där jag sitter och vill ha mina drömmars trädgård.

njila wacko.gif

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 09:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon