Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Trädgård med rymd, var hittar man tips?
          Sommartorparn
          Inlägg 15-02-2005, 17:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 045
          Medlem nr: 3 927

Jag drömmer om en trädgård där jag kan sitta lutad mot gaveln och se hela härligheten i ett ögonkast och samtidigt ha fri sikt mot horisonten. Alla trädgårdstips numera handlar om att dela upp trädgården i små rum, så att man måste gå omkring för att se det hela. Jag får klaustrofogi när jag tänker på det! Så vill jag inte ha det.

Jag funderar över hur jag ska placera växter så att horisonten verkar bredare och himlen större än den är. Mellan mig och horisonten ska det finnas massor med vackra växter, helst buskar och träd som blommar vid olika tidpunkter och har vackra höstfärger. Jag antar att jag genom rätt placering av dessa buskar och träd kan förstärka känslan av rymd.

Finns någon riktning bland trädgårdstrenderna som passar mina ideer, och är det någon av er som har tips på litteratur? Jag antar att enkel perspektivkunskap kan vara till nytta.

--------------------
          Hellre planering än plantering

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 08:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon