Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad retar dig mest ?
          Snöflinga
          Inlägg 23-02-2005, 22:31
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Tittade på cafe programmet i kväll, där var samtalstemat: Vad gör dig mest upprörd hos andra människor .........

Bollar den vidare till er kära forumister. För mig är värsta döds-synden
          Att ljuga......då mår jag dåligt, när jag vet att detta är en osanning.....
          Sedan finns det ju andra saker jag har svårt för, dålig andedräkt och svettlukt, ja det finns många fler "petitesser", .... How about you ????

Citera
          2 sidor V  < 1 2  
          Nytt inlägg
          Svar (20 - 38)
          carol
          Inlägg 25-02-2005, 09:29
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 419
          Medlem nr: 3 867

CITAT (Scrollan @ 24-02-2005, 11:57)
          Chefer som är konflikträdda, undanglidande, skyller ifrån sig, förstår inte situationers allvar, tar inte sitt ansvar.  :angry:

Håller med helt, för mina chefer är sådana just nu och jag blir så arg och känner mig så maktlös. mad.gif

Amaira - det är trist men det finns inte en chans att jag kan (dvs hinner) läsa dina långa inlägg vilket gör att jag oftast inte kan svara i en tråd som du skrivit utan risk att jag upprepar vad du säger. Lite ohyffsat kanske, men något man får räkna med om man skriver långt. Sorry. sad.gif

Citera
          amaira
          Inlägg 25-02-2005, 09:49
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

CITAT (carol @ 25-02-2005, 09:29)
          Amaira - det är trist men det finns inte en chans att jag kan (dvs hinner) läsa dina långa inlägg vilket gör att jag oftast inte kan svara i en tråd som du skrivit utan risk att jag upprepar vad du säger. Lite ohyffsat kanske, men något man får räkna med om man skriver långt. Sorry. sad.gif

Jag vet. Det räknar jag med.

Det hindrar inte att jag skriver smile.gif . Det ger mig något att skriva såhär, långt och eftertänksamt.
          Och så blir forum levande, först när det finns folk som skriver, på olika sätt och på olika vis, och från olika vinklar. Så det finns något att välja bland rolleyes.gif .

Jag läser själv inte allt som andra skriver. Antingen så har jag ingen lust, eller så har jag inte tid.

Men rätt som det är sätter jag mig ner och läser. Och då är jag glad att det finns folk som skriver. På olika vis och på olika sätt och utifrån olika vinklar wub.gif .

wub.gif

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          Heddas matte
          Inlägg 25-02-2005, 11:10
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 307
          Medlem nr: 3 696

Jag retar mig på oreflekterat görande. såna människor som bara gör utan att tänka efter.. utan att fundera på om det de gör är korkat, orättvist, dåligt eller rent av elakt.
          tror nämligen att väldigt få människor är elaka etc medvetet.. så om det bara orkades tänkas efter lite mer tror jag fler skulle bete sig smartare.

Hedda däremot, retar sig inte på nånting! smile.gif på det viset verkar det vara skönt att vara hund.

--------------------
          Mälaröarna, zon 2

Citera
          *solis*
          Inlägg 25-02-2005, 15:35
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 1 749
          Medlem nr: 5 033

Amaira wub.gif

Dina ord gick raka vägen in i mitt eget hjärta och tårar av tacksamhet och glädje började rinna ur mina ögon wub.gif

Dessa dina ord kommer jag att läsa om och om igen wub.gif

DU ÄR en STOR givare av rena livsenergi och jag vill säga ETT STORT TACK wub.gif

Citera
          amaira
          Inlägg 25-02-2005, 18:23
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (solis @ 25-02-2005, 15:35)
          DU ÄR en STOR givare av rena livsenergi och jag vill säga ETT STORT TACK wub.gif

Åhhh, varsågod! sleep.gif

rolleyes.gif wub.gif wub.gif

--------------------

Citera
          birgitek
          Inlägg 26-02-2005, 22:38
          Länk hit: #26

Gäster

Det enda som stör, retar mej är människor som inte acceptera andras åsikter o annorlunda tänkesätt, dvs enkelspårighet.
          Birgit Ek

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 26-02-2005, 22:48
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Faktiskt så vet jag inte om jag har något jag retar mig på numera...
          annat var det förr då jag "stressade" när jag såg folk gå aaallldeeeleees fööör saaaktaaa tiiiilll sooopruuummeeet med sina påsar ohmy.gif unsure.gif wacko.gif jag var en sån som ville ha allt "gjort igår"
          Herregud...vad spelar det för roll om man går fort el. sakta ohmy.gif wacko.gif
          men sån var jag... numera vet jag tack o lov bättre biggrin.gif

Citera
          ylv
          Inlägg 26-02-2005, 23:00
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 8
          Medlem nr: 5 069

Jösses så tröttsamt!!

Citera
          Agger
          Inlägg 27-02-2005, 09:05
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 383
          Medlem nr: 5 014

CITAT (ylv @ 26-02-2005, 23:00)
          Jösses så tröttsamt!!

Men att du orkar sitta och läsa alls, om du nu tycker att det är så tröttsamt. ?? blink.gif blink.gif

Man behöver ju bara läsa det man är intresserad av, det står ju i rubriken vad inlägget handlar om...

--------------------
          Det jag inte gör idag, vill jag kanske inte göra imorgon heller.

Citera
          Berith
          Inlägg 27-02-2005, 09:23
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Agger @ 27-02-2005, 09:05)
          Jösses så tröttsamt!!

Men att du orkar sitta och läsa alls, om du nu tycker att det är så tröttsamt. ?? blink.gif blink.gif

Man behöver ju bara läsa det man är intresserad av, det står ju i rubriken vad inlägget handlar om...

laugh.gif Och jag som tolkade det som att ylv tyckte det var tröttsamt att "gå aaallldeeeleees fööör saaaktaaa tiiiilll sooopruuummeeet med sina påsar" som Agneta sa!

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Agger
          Inlägg 27-02-2005, 09:27
          Länk hit: #31

Medlem

CITAT (Berith @ 27-02-2005, 09:23)
          CITAT (Agger @ 27-02-2005, 09:05)
          Jösses så tröttsamt!!

laugh.gif Och jag som tolkade det som att ylv tyckte det var tröttsamt att "gå aaallldeeeleees fööör saaaktaaa tiiiilll sooopruuummeeet med sina påsar" som Agneta sa!

Ja... det kanske det var...oops!

rolleyes.gif rolleyes.gif

Men om det var tråden i sig det handlade om så står jag fast vid det jag skrev...annars får jag be så mycket om ursäkt rolleyes.gif

--------------------

Citera
          Saiai
          Inlägg 27-02-2005, 09:35
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 338
          Medlem nr: 2 221

Brukar inte reta mig på människor, eller leta fel hos dem, slöseri med energi......

Citera
          Sollan
          Inlägg 27-02-2005, 12:59
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 1 603
          Medlem nr: 2 852

Jag retar mig på korkad reklam....

--------------------
          /sollan

Citera
          mekare
          Inlägg 27-02-2005, 13:53
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 421
          Medlem nr: 1 087

I dag blev jag väldigt arg på två tonårskillar som jagade och försökte sparka en duva. De gick från var sitt håll och hoppade på den stackars duvan. Narturligtvis sa jag till dem och då försvann de snabbt som ögat. Tyvärr är det andra gången jag ser detta här. En del tonårskillar verkar ha tappat all vet och sans. mad.gif

Jag blir så arg så jag kokar. Men andra vuxna går bara förbi och verkar inte bry sig. mad.gif

--------------------
          karin

Citera
          Agger
          Inlägg 27-02-2005, 14:52
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (mekare @ 27-02-2005, 13:53)
          I dag blev jag väldigt arg på två tonårskillar som jagade och försökte sparka en duva. De gick från var sitt håll och hoppade på den stackars duvan. Narturligtvis sa jag till dem och då försvann de snabbt som ögat. Tyvärr är det andra gången jag ser detta här. En del tonårskillar verkar ha tappat all vet och sans. mad.gif

Jag blir så arg så jag kokar. Men andra vuxna går bara förbi och verkar inte bry sig. mad.gif

Idag är det nog många som drar sej för att ingripa, man vet aldrig när man är på fel plats vid fel tillfälle. Jag menar då att man kan riskerar att bli attackerad själv...inte nu av duvan förstås...men, ja, ni fattar... våldet har ökat. Det dom där grabbarna höll på med är ju total avsaknad av empati.

Men jag skulle nog ha gjort som du och sagt ifrån.

--------------------

Citera
          gammelnalle
          Inlägg 27-02-2005, 18:44
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

Jag irriterad??? Arg??

Jo faktiskt just nu!!

Bråk på jobbet....

Vi har fått en ny bearbetningsmaskin till jobbet... som gör en massa farliga moment...

Utbildning på maskinen. ???? VAD är det... vare sig för operatörer eller vi som skall serva den.

OM företaget accepterar LÅNGA driftstopp, dyra reparationer etc. så må det väl vara en sak, men att UNDANHÅLLA säkerhetsföreskrifter... då blir jag MILDT sagt arg....

INLÅST i elskåpet (dit bara elektriker har tillträde till) hittade jag TVÅ olika säkerhetsföreskrifter från respektive maskinleverantören och tillverkaren. Givetvis inte på svenska.... (ÄR DET INTE LAG PÅ DET???) men där det klart och tydligt stipuleras att ALLA som överhuvudtaget kommer i kontakt med maskin skall informeras om farorna. De rekommenderar dessutom att de anställda fick kvittera att de läst och förstått.........

och tyvärr är detta inte först gången. och jag har påtalat för företagsledningen, facket, skyddskommitten... men tror ni att någon bryr sig.....
          Jag upplevs bara som jobbig....

sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif

Men jag fick 2 oväntade kramar i förrgår , en av en "ung" (ca 40år..) dam samt en av en äldre herre 60år.... .... SÅNT väger upp mycket....
          smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif

och att läsa här på odla!!! DÅ blir jag också glad!!

smile.gif smile.gif smile.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

--------------------
          Gammelnalle

"Den som ställer många frågor,
          ökar mångas visdom."
          Kongolesiskt ordspråk

Citera
          Annki
          Inlägg 27-02-2005, 18:54
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 978
          Medlem nr: 40

Svek. Speciellt föräldrar som sviker löften till sina barn. Man ska aldrig lova mer än man kan hålla. Annars tror jag att man får ta sin omgivning med en klackspark och hoppas att de bemöter en på samma sätt. Herregud! Vi är ju bara människor?!

--------------------
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd

Citera
          amaira
          Inlägg 28-02-2005, 11:54
          Länk hit: #38

Medlem

Hmmm, funderar lite ...

Att "reta sig på" kan ju ha många innebörder...

För mig är det att gå omkring "reta sig", för att man inte riktigt släpper fram en egentlig känsla eller åsikt... ???
          Att man inte riktigt törs stå för den, eller visa den, eller vet om den är rätt, eller ... nått.

Det är då den börjar "gnaga" och blir till ett "retande" inombords.
          Nåt sånt tänker jag ... rolleyes.gif (utan att gå in alltför mycket i det)

--------------------

Citera
          Ullet
          Inlägg 28-02-2005, 12:17
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 921
          Medlem nr: 2 397

Jag retar mig på människor som inte står för vad dom gör eller säger, jag retar mig på att vissa människor anser sig förmer än andra och tycker det är okej att säga hur andra ska göra eller vara utan att ha hela bilden av människans situation framför sig.

Jag retar mig också på vissa människors attityder mot funktionshindrade/utvecklingsstörda eller låtsas som om dom inte finns öht.

Jag tycker om människor som insett att livet är större än ngt annat, som inte bryr sig om utseende, status, etc utan som ser människan under ytan! Människor som bjuder på sig själva, sin kunskap o sin livserfarenhet. Sen imponeras jag starkt av folk i min omgivning som står ut med min förvirring, min glömska o som fortfarande tycker om mig även om jag inte fungerar lika bra som tidigare. Sånt gör gott! biggrin.gif

--------------------
          Ullet zon5

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 03:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon