Nu; när jag satt mig här vid datorn kom jag att tänka på hur jag "gör min dag"
Det allra flesta morgnarna väcks jag av en telefon signal (8:30-10:00 ca)
Då är det dottern som ringer och säger att hon skall ut med sina hundar.
Jag skyndar med att ta på mig kläderna och gör i ordning vovvarna och de är sååå glada för att få komma ut
Dottern och jag går oftast samma morgon runda eftersom vovvarna gör bäst ifrån sig då
Varje dag får vi frågor :har ni Hunddagis,ååå så många olika sorter, vad jobbigt det måste vara med alla dessa hundar(6) etc.....
Många ögon följer oss för att se om vi plockar upp efter vovvarna(det gör vi ALLTID)
Det går inte att prata med varandra så mycket eftersom vi måste hålla reda på vovvarna,annars får man ropa hela tiden:vad sa du?
I själva verket är det allra skönast att gå i tystnad,tycker vi bägge två
Efter morgonpromenaden går vi hem till mig:jag sätter på datorn och kaffet

Dottern ge mat till vovvarna och jag gör våran frukost och det går som på räls
Vi sitter alltid i vardagsrummet,TV är på även fastän vi inte alltid kollar.
Jag sitter och njuter av kaffet mackorna och av sällskapet och vi babblar ibland en hel del men är även ganska ofta tysta.
Sen blir det datordags och numera alltid måste jag bara kolla på Odla.Nu allra först
Om det kommer riktiga brev så måste jag kolla genast för det är så roligt att få riktiga brev.
Allt är likadant varje dag så långt men sen kan det bli olika beroende vad som behöver göras: tur till affären, Bibliotek,Tvättstuga,extra promenad,Apotek,Vårdcentralen, besöka en väninna eller rentav ta och måla en tavla eller pyssla,läsa och städning står inuti varje dags sysslor åtminstone lite
Dagarna är händelserika och jag är alltid riktigt trött framemot kvällen och måste vrje dag ta flera vilopauser
Oftast är jag ändå nöjd när natten kommer och jag säger godnatt till mina vovvar