Intressant diskussion, och tankar och "förhållningssätt"...
Vissa "spänningar" finns det visst, mellan kvinnor och män.
Kanske en hel del "besvikelse" också.
Menar inte just här, bara allmänt när jag brukar lyssna på "tjejer som pratar män".
Jag har också jobbat inom ett mansdominerat yrke. När jag började var jag ensam tjugoårig tjej bland fyrtio män i alla åldrar.
I mycket som jag "drömde", blev jag snabbt nedtagen på jorden - av verkligheten. Men jag har alltid gillat mina manlig kolleger starkt

(med ett och annat undantag).
Givetvis blev det en jargong som jag kom in i. Det var lätt att bli "tuff", och jag har lätt för att finna kommentarer och snabba svar.
Men jag ÄR ingen "tuff tjej" och vill inte heller identifiera mig med en sådan. Så jag valde att bryta mig loss - kan man väl säga.
Började studera och bytte arbetsplats.
Så småningom återkom jag till min första arbetsplats, med lite mer erfarenheter i bagaget, och lite mer "vuxen" också för den delen.
Så, jag är en tjej med skinn på näsan och som emellanåt kan hantera tuffa situationer - men TUFF är jag INTE. Snarare snäll som en ängel

(egen utsaga

). Men jag VILL vara snäll, mot mig själv och andra.
Manliga vänner har jag haft gott om genom åren.
Kvinnliga likaså.
Det ÄR en skillnad mellan män och kvinnor - och tur är väl det!!!
Det har hänt att jag råkat på både "manshatare", och "kvinnohatare". Men det är ju bara människor som av någon anledning blivit DJUPT besviken på någon av det motsatta könet, utan att förstå anledningen till vad som hände.
Sen finns det också män som lite mer "spelar kvinnohatare", eftersom det är ett bra sätt att "fånga tjejer utan att behöva ta eget ansvar".
Många tjejer lider av "räddningssyndromet".
När jag hör meningar som går ut på hur dumma karlar är, och som går ut på att driva så mycket det går med män - så får det mig bara att tro att härinunder finns en liten sårad och besviken flicka...
Och sånt här:
CITAT
men jag tycker det är skitroligt att driva med en del karlar, dom som har en sned kvinnosyn, en del tänder på alla cylindrar och DÅ mår jag gott. *fniss, fniss*
Ja, det är klart att det är "roligt". Det visar ju ens makt om inte annat. Att man kan lyckas få en "sån där" som annars inte bryr sig, att bli "berörd".
Men jag förstår inte
vitsen med det!
Det enda man åstadkommer - förutom att få bekräftat att man syns, hörs och märks, och har en viss "makt" - är ju att dessa män blir ännu mera bekräftade i sin kvinnosyn!
Kanske går de dessutom hem sedan, och sparkar katten. Eller, ännu värre, sparkar frun.
Störda och skadade människo-män finns det visst. Liksom det finns störda och skadade människo-kvinnor.
Det är "tråkigt" (lindrigt sagt) att råka ut för en (eller "gå in i samverkan" med en), men det blir inte "roligt" för att man klarar att
sätta sig på en.
Ja, det är mycket tankar jag har om det här. Och du Agger, tankarna är
mina och en del av dem väcktes av dina ord. Men det betyder inte att det är
dig jag skriver om, eller till.
Jag har aldrig träffat dig, och det jag läst av dig har enbart gett mig "goda vibbar" - säger man så?
Tycker ämnet är intressant bara...