Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Drömhem och trädgård -någon med samma erfarenhet?
          Solstrålen
          Inlägg 09-03-2005, 17:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 63
          Medlem nr: 663

Jag fick i min brevlåda Drömhem och trädgård, som tydligen skulle ersätta min gamla tidning.
          Jag ringde dem och ville säga upp prenumerationen - förvånad över att de bara skickat den till mig utan att fråga om jag ville ha den.
          Då kom lögn ett: Vi har tidigare skickat ut info till er om detta. När då sa jag: hm ja det ska vi ha skickat tidigare denna vecka, så det kabske inte har kommit fram ännu.
          Pyttsan någon sådan info kom aldrig.
          Sedan när jag ville ha mina prenumerationpengar tillbaka så krävdes det tre telefonsamtal - de lovade att sätta in pengarna på mitt konto - men icke - postavi - det kostar ju en massa pengar att ta ut dvs en förlust för mig. Nu står jag här med en postavi och de säger att om de ska betala in pengar på mitt konto så måste jag skicka tillbaka avi - PUCKON - jag har ju tjatat på dem vid tre tillfällen om detta. Jag får väl lov att bekosta brevporto och skicka tillbaka avin. Det blir alltså jag som går med förlust.
          Huruvida Drömhem och trädgård är en bra tidning eller ej tänker jag inte diskutera - jag prenumererade på en trädgårdtidning i bra format och önskade inget annat. LRF-förlagets beteende är oförskämt!!

Citera
          Xelma
          Inlägg 09-03-2005, 17:36
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 507
          Medlem nr: 4 322

Vilken tidning hade du innan som de utan vidare bytte ut? Bara nyfiken...

--------------------
          Xelma
          zon 1, Helsingborg

Citera
          Lajo
          Inlägg 09-03-2005, 18:26
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 129
          Medlem nr: 2 514

På min bank kostar det inget att lösa in en postgiroutbetalning om man samtidigt sätter in det på ett konto i banken.
          /LJ

Citera
          pa kalmar
          Inlägg 09-03-2005, 20:15
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 92
          Medlem nr: 928

Jag sa också upp prenumerationen på Din Trädgård efter att de bytt tidning. Jag bifogade enligt önskemål mitt bankkontonummer så att de kunde sätta in överblivna pengar på kontot. Gissa vad som då efter ca en månad dyker upp i brevlådan - jo en utbetalningsavi.
          Detta trots att de fått kontonumret så att de hade ett konto att sätta in pengarna på istället för att skicka avi.
          Att sätta in pengarna på konto är ju dessutom billigare för avsändaren än att skicka ut avi.

Citera
          fruberglund
          Inlägg 09-03-2005, 20:35
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

Jag mailade och sa upp min prenumeration men fick tidningen igen ändå. Har mailat igen, får väl se om jag får en till igen sad.gif

Vad jag vet så var det ingen som fick information om att tidningen skulle ändras utan kom som en Otrevlig överraskning.

Xelma - den hette Din trädgård innan de gjorde om den och den var då en renodlad trädgårdstidning.

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera
          Caprice
          Inlägg 09-03-2005, 20:41
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 3 245
          Medlem nr: 43

Även jag sa upp Drömhem & Trädgård...

Jag ringde och sa upp den, och hade som tur var bara betalat för ett nummer till av Din Trädgård...
          Tänkte att det var inget att tjafsa om, så jag tog ett extranummer av Drömhem för att ge den en chans..

Men jag gillar den inte alls... Är väl inget fel på tidningen i sin helhet, men inte är den någon trädgårdstidning iaf..

Så nu har jag AoT, Allers Trädgård och Hem Ljuva Hem Trädgård...
          Det får räcka... tongue.gif

Caprice

--------------------
          Caprice
          Stockholm zon 2-3
          user posted image
          Vita non est vivere sed valere vita est

Citera
          LisaPalm
          Inlägg 09-03-2005, 22:02
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 62
          Medlem nr: 4 983

blink.gif Jag har betalat för ett helt år, men det verkar som att det är trassligare o säga upp än att låta den dimpa ner i brevlådan. rolleyes.gif
          Alltid finns det väl någe att titta på. rolleyes.gif

--------------------
          LisaPalm

Citera
          Eivor på Väddö
          Inlägg 09-03-2005, 22:57
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 105
          Medlem nr: 2 433

Jag skrev ett syrligt brev om att jag prenumererat på en trädgårdstidning, och att om jag skulle prenumerera på en heminredningstidning så vill jag välja själv vilken jag vill ha. Och påminde om konsumentlagen - man ska inte behöva tacka nej till ett erbjudande, utan enbart ja om man vill ha det.
          I dag kom det två pg-avier, en som jag tror var på prenumerationsavgiften och en som kanske var för kostnaden att lösa in avin! Annars förstår jag inte varför jag fick en på 109:- som kostar 30 att lösa in, samt en på 36 kr, med noteringen att den inte kostar något att lösa in.

Citera
          mulle
          Inlägg 10-03-2005, 08:39
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 2 629
          Medlem nr: 4 069

Jag tycker att detta är oförskämt och att någon av er borde kontakta konsumentmagasinet Plus!
          Mulle

Citera
          Xelma
          Inlägg 10-03-2005, 09:13
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 507
          Medlem nr: 4 322

Jag har AoT och Hemträdgården (genom Skånsk Trädgårdsförening).

Tur att jag inte hade Din Trädgård, för sån "kundservice" gör mig vansinnig och retar upp mig så jag MÅSTE agera... (Hm, önskar ibland att jag brydde mig mindre smile.gif )

--------------------
          Xelma
          zon 1, Helsingborg

Citera
          Ewa smålänska hö...
          Inlägg 10-03-2005, 09:51
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 577
          Medlem nr: 3 056

Jag hade just betalat för ett år, skrev ett vänligt mail och berömde deras fina tidning, för det tyckte jag den var, men som sagt jag ville ha en renodlad trädgårdstidning
          meddelade mitt bankgironr och pengarna insatta smile.gif

/Ewa zon 4-5

--------------------

/Ewa zon 4-5

Citera
          Gunilla i Arboga
          Inlägg 11-03-2005, 19:39
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 47
          Medlem nr: 4 788

Ja, jisses va konstigt det kan bli. Drömhem o trädgård varju en helkass tidning ! mad.gif Det var bara en enda sida som var läsbar. Resten var bara reklam och lyxfjant. Nej tacka vet jag den gammla tidningen Din Trädgård

Citera
          Lena N
          Inlägg 11-03-2005, 23:33
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 807
          Medlem nr: 361

CITAT (Gunilla i Arboga @ 11-03-2005, 19:39)
          bara reklam och lyxfjant. Nej tacka vet jag den gammla tidningen Din Trädgård

Lyxfjant! Vilket bra ord för tidningens (och många andra tidningars) innehåll. tongue.gif

Jag gillade Din Trädgård, men hade turen att prenumerationen gick ut samtidigt med sista numret. biggrin.gif Men att det var sista numret var å andra sidan inte tur, för den var bra. wink.gif

Har fått 2 nr av Drömhem o trädgård + inbetalnigskort för att prenumrera. Det gick till pappersinsamligen.

--------------------
          Lena
          Norra Skåne, zon 2-3

"Jordens frukter tillhör alla, men jorden tillhör ingen" Rousseau.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 15:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon