Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > VIDRIGT, djurplågeri
          Sulawesii
          Inlägg 29-03-2005, 11:46
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 3 022
          Medlem nr: 2 566

Jag tänker inte kolla! Har sett så många filmer och artiklar om djurplågeri, och har bestämt mig för att jag inte orkar se mer sånt! Går inte alltid att undvika, men, jag gör så gott jag kan. (Gäller iofs även människoplågeri).
          Som medlem i Djurens rätt är man ju rätt medveten om hur det står till i djurvärlden ändå. Och det är sorgligt! Ofta så ses djur som varelser utan känslor och förmåga att känna smärta. ??? Kan inte förstå det.
          Att vi med vår välutvecklade hjärna kan hålla på med sådant är mer än jag kan förstå!

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          Eva i Norrköping
          Inlägg 29-03-2005, 18:51
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 485
          Medlem nr: 316

Det var något av det värsta jag sett, och då har jag ändå sett en del filmer och bilder... Jag måste göra något!!! Var någonstans har detta filmats? Man borde bombardera det landets ambassad och regering med mail och brev, och bojkotta deras varor och jag vet inte vad...
          Är det någon som vet var det var?

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 29-03-2005, 20:58
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Efter att ha sett progr. på TV där de flådde hundar levande så tänker jag aldrig mer se slikt....kanske är jag feg men det står jag för isf.
          Allt plågeri är vidrigt tycker jag så klart...men jag klarar inte med att se mer och inte vet jag heller vad jag kan göra mer än att själv föregå med gott exempel och ta hand om min hund på bästa sätt....
          sedan hoppas jag förståss att regeringar i alla länder går samman och kräver ett förbud för allt djurplågeri och att vi alla...om vi ser att djur far illa...anmäler detta.

Citera
          kristerh
          Inlägg 29-03-2005, 21:20
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

CITAT (Ralf @ 27-03-2005, 21:57)
          fy faan vad vidrigt... har aldrig tänkt o tänker aldrig köpa päls av något slag.... tex Canada Goose

Man kan ju inte jämföra pälsindustrin i civiliserade länder med det som förekommer på den här filmen, jag tycker det ser ut som den är filmad i kina och i de asiatiska länderna verkar ju inte djuren vara mycket värda,
          fruktansvärt att behandla djuren på det här sättet mad.gif
          Det minsta man kan begära är att de avlivas på ett humant sätt,
          att ta upp canada goose i det här sammanhanget är ju bara löjligt, de jackorna har ju bara en liten pälskant, den stora marknaden för dessa skinnbanditerna är plånböcker, skinnleksaker tex små möss till katter,
          skinnjackor från de asiatiska länderna, allt detta görs av bla katt o hundskinn, djur som plågas nåt fruktansvärt för att tillverka tex leksaksmöss. Jag kommer att fortsätta att köpa skinn men från seriösa uppfödare och absolut inte skinn från asien.
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          amaira
          Inlägg 30-03-2005, 11:19
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

CITAT (Eva i Norrköping @ 29-03-2005, 19:51)
          Var någonstans har detta filmats? Man borde bombardera det landets ambassad och regering med mail och brev, och bojkotta deras varor och jag vet inte vad...
          Är det någon som vet var det var?

Instämmer!!

Nog borde det finnas någon "protest-rörelse" att ansluta sig till.
          Finns denna film, så tror jag nog också att det redan finns en opposition.
          Men var och vem?

Felix matte! Det finns absolut inte en enda anledning till att tvinga sig själv att "titta på" när sådana här vidrigheter utspelar sig.

Ingen mår bättre av att ännu fler mår sämre.

"Världen" är i mångt och mycket vidrig.
          Livet i sig är också i mångt och mycket vidrigt.
          Inte heller naturen är någon snäll skådeplats.

Det är allt som oftast utanför "medelsvenssons" förmåga och möjligheter att vare sig förändra eller engagera sig.
          Livet är ofta stort och tufft bara i sig, och kan ge fullständigt fullt upp, utan att man dessutom ska behöva ha "dåligt samvete" för att man inte är med och "räddar världen".

Dessutom finns det så oerhört många olika områden där man kan göra sin egen personliga insats. Oftast genom att "bara" leva i engagemang och närhet med sina närmaste kära, och ta tag i de problem som livet alltid bjuder på, "stora" eller s.k. "små".

Vad jag vill säga med det, vet jag inte. "Till var och en efter var och ens förmåga", kanske?
          Eller kanske bara min egen vanmakt inför att det står utanför min förmåga att
          ...rädda världen...

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          mekare
          Inlägg 30-03-2005, 13:35
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 421
          Medlem nr: 1 087

Kristerh - är kattleksaker gjorda av katt/hundskinn?

jag vill absolut inte stödja det så nu får mina katter vara utan pälsmöss i så fall..

--------------------
          karin

Citera
          kristerh
          Inlägg 30-03-2005, 14:52
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

CITAT (mekare @ 30-03-2005, 14:35)
          Kristerh - är kattleksaker gjorda av katt/hundskinn?

jag vill absolut inte stödja det så nu får mina katter vara utan pälsmöss i så fall..

Det var stora skriverier om det för nåt år sedan, att bla kattleksakerna var gjorda av katter från kina, korea mfl länder i asien, och dessutom alla små skinndetaljer som finns på div saker var oxså gjorda av hund o kattskinn
          och de flesta billiga skinnjackor o plånböcker med, och för att inte kunderna skall ta illa vid sig döper de skinnet till nåt djur som inte ens finns unsure.gif
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          mekare
          Inlägg 30-03-2005, 15:08
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 421
          Medlem nr: 1 087

Tack för svaret. Nu kommer jag inte köpa sånt mer - fy vad vidrigt.
          kattleksaker gjorda av kattskinn, det är som om man skulle göra leksaker till människobarn av människohud...... mad.gif

--------------------
          karin

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 30-03-2005, 18:32
          Länk hit: #29

Medlem

I ärlighetens namn förstår jag inte varför det är värre med katt- eller hundpäls än annan djurpäls?? Menar inte detta som någon kritik, utan skulle vilja veta.

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          Eaglewood
          Inlägg 30-03-2005, 18:48
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 55
          Medlem nr: 4 721

Oerhört vidrigt. Det är sjuka människor som gör något sådant.
          Dessvärre skule jag tro att det är en ren propagandfilm gjord för att motverka pälsindustrin. Ingen pälsuppfödare är så korkad att han skulle filma ett avpälsat djur som fortfarande lever. Däremot spelar det ju deras motståndare i händerna...

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 30-03-2005, 19:49
          Länk hit: #31

Medlem

Skulle en djurvän göra så, menar du? Att målen helgar medlen? Kan jag aldrig tänka mig.
          Personer som filmar sånt där är väl såna som på något sätt tänder på det. En sjuk människa.

--------------------
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          amaira
          Inlägg 30-03-2005, 20:01
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

CITAT (Eaglewood @ 30-03-2005, 19:48)
          Dessvärre skule jag tro att det är en ren propagandfilm gjord för att motverka pälsindustrin.

"Propagandafilm" ????
          Hur menar du?

Det är klart det är filmat i "smyg" (!!!) och att filmen är till för ett syfte!

Det är klart att om någon eller några önskar göra något för att få ett stopp på sådana här hanteringar, så är detta ett BRA sätt att få ut information, OCH att få människor berörda, och väcka människors vilja att både protestera och göra något!

För HUR kan sånt här annars någonsin få ett slut?????

För mig har "propaganda" en negativ ton, som en smula syftar till "manipulation". I bemärkelsen "framställa VERKLIGHETEN på ett icke sanningsenligt vis".

Skulle denna sortens "propaganda" vara fel menar du?
          Var går gränsen? Och hur gör man då i stället?

*förstår inte vad du menar* ???

Än en gång, det är klart det är filmat i smyg (eller för privat bruk) för övergrepp sker i "mörker"!!! och alla sorters förövare avskyr "ljuset"!

I mina ögon är detta inte "propaganda" utan att dra bort ett mörkläggande skynke.

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          Azeman
          Inlägg 30-03-2005, 20:11
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 334
          Medlem nr: 5 204

tjejem hittade filmen och villa att jag skulle titta . men kollade 2 sec sen kunde jag inte se mer då jag kände tårarna komma . så äckligt , att hantera djur på detta vis är sjukt och omänskligt . är så man blir förbannad . men men människor = bara pengar = döda allt för pengar . vissa ser bara pengar i allt och alla

såg ögonen på den där stackarn , såg tomheten , såg rädda mig , såg vad händer . å blir upprörd nu när jag skriver (suck) människan är värsta sortens rovdjur och älskar att förstöra naturen . här hemma ska vi försöka satsa mer o mer på själv hushållning i den mån det går

Mvh Peter och en kram till alla här

--------------------
          mvh Annie
          Acceptera mig eller dra.
          Jag är den jag är.
          Och inte en idiot!

Besök gärna våran hemsida :). Passar bäst för djurvänner! :)

Citera
          peterinas
          Inlägg 30-03-2005, 20:13
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 169
          Medlem nr: 5 188

jaha ja där ser man , var tjejen som var inloggad . var iaf jag (peterinas) som skrev det

--------------------
          www.omplaceringsdjur.se

Citera
          Kathy
          Inlägg 30-03-2005, 21:41
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

CITAT (amaira @ 30-03-2005, 21:01)
          CITAT (Eaglewood @ 30-03-2005, 19:48)

Dessvärre skule jag tro att det är en ren propagandfilm gjord för att motverka pälsindustrin.

"Propagandafilm" ????
          Hur menar du?

Det är klart det är filmat i "smyg" (!!!) och att filmen är till för ett syfte!

Det är klart att om någon eller några önskar göra något för att få ett stopp på sådana här hanteringar, så är detta ett BRA sätt att få ut information, OCH att få människor berörda, och väcka människors vilja att både protestera och göra något!

För HUR kan sånt här annars någonsin få ett slut?????

För mig har "propaganda" en negativ ton, som en smula syftar till "manipulation". I bemärkelsen "framställa VERKLIGHETEN på ett icke sanningsenligt vis".

Skulle denna sortens "propaganda" vara fel menar du?
          Var går gränsen? Och hur gör man då i stället?

*förstår inte vad du menar* ???

Än en gång, det är klart det är filmat i smyg (eller för privat bruk) för övergrepp sker i "mörker"!!! och alla sorters förövare avskyr "ljuset"!

I mina ögon är detta inte "propaganda" utan att dra bort ett mörkläggande skynke.

Det gick en dokumentär på TV, för något år sen, där några filmfotografer och journalister hade nästlat sig in till "djurpälsuppfödare" och jag har för mig att den här filmen var med i den dokumentären.

Hela pälsindustrin blev i alla fall uppmärksammad och många amerikanska kändisar tog avstånd ifrån att klä sig i päls.

Det finns ju vissa modekreatörer och kläddesigners som tagit avstånd ifrån allt vad skinn och päls är och istället syr upp kollektioner i imitation - heder åt dem! wub.gif

Citera
          Eva i Norrköping
          Inlägg 30-03-2005, 21:41
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 485
          Medlem nr: 316

Sulawesi, inte tror jag att den som filmat detta "tänder på" det, om det inte fanns de som dokumenterar de övergrepp och hemskheter som sker runtom i världen, hur skulle då vi som aldrig ser sånt omkring oss få veta något? Sanningen måste ju fram, och så länge som folk inte vet vad som händer kan man ju låtsas som inget händer och gå och köpa sig en päls eller vad man nu vill....
          Hur som helst, jag gick in på www.peta.org och har läst på lite mer om den organisationen, jag kommer nog gå med som stödmedlem, och jag har även mailat dem för att fråga om de vet vilket land de flådde hundarna i, bara jag får veta det som kommer jag gå till aktion!

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 30-03-2005, 22:40
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

En sak man kan göra är att alltid fråga i affären vad det är för pälskant på jackan eller stövlarna eller skorna eller vad det nu kan vara. Oäkta päls står alltid vad det är - hundpäls från asien och öststaterna står ofta som päls från andra djur, kommer just nu inte ihåg vilket, men är det pälskrage på jackan och du är osäker KÖP INTE jackan då. Det är det bästa sättet vi gräsrötter kan bekämpa grymheterna mot djuren eftersom pengar är det språk som dom som tillverkar plaggen pratar. Ingen köper - affärerna köper inte in - tillverkarna köper inga skinn - finns ingen orsak att slå ihjäl djuren.
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 30-03-2005, 22:52
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Skulle aldrig falla mig in att köpa jacka med pälskant mad.gif
          en skinnjacka har jag hängandes i garderoben.. På lappen står Tillvärkad i Korea
          (jo det är skrivet med ä) ]... tror säkert det kan vara skinn av vilket djur som helst.
          har inte använt den sen 1998.

Citera
          Kathy
          Inlägg 31-03-2005, 09:20
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

CITAT (Anki på Öland @ 30-03-2005, 23:40)
          En sak man kan göra är att alltid fråga i affären vad det är för pälskant på jackan eller stövlarna eller skorna eller vad det nu kan vara. Oäkta päls står alltid vad det är - hundpäls från asien och öststaterna står ofta som päls från andra djur, kommer just nu inte ihåg vilket, men är det pälskrage på jackan och du är osäker KÖP INTE jackan då. Det är det bästa sättet vi gräsrötter kan bekämpa grymheterna mot djuren eftersom pengar är det språk som dom som tillverkar plaggen pratar. Ingen köper - affärerna köper inte in - tillverkarna köper inga skinn - finns ingen orsak att slå ihjäl djuren.
          Anki

Precis! wub.gif

Citera
          Boxer
          Inlägg 31-03-2005, 09:32
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

CITAT (Elanah @ 28-03-2005, 22:11)
          Klarade inte ens av att se mer än ett par sekunder.... Det är så man skäms över att vara människa mad.gif

Vill bara hålla med. *mår illa* sad.gif

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 08:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon