Medlem
Antal inlägg: 633
Medlem nr: 365
CITAT
Jag bor på rosornas ö mitt i det kall Östersjön, i en socken på norra ön som heter Lärbro. Finns det fler Gotläningar här? Eller kanske gutar på rymmen?
Inte nå´n gute, men väl gotlänning på rymmen. Bodde på Gotland i 20 år och jag har bl.a. bott i Lärbro! I den gamla järnvägsstationen och i ett hus mittemot kyrkan...
Medlem
Antal inlägg: 3 590
Medlem nr: 4 227
CITAT (farbror B @ 05-04-2005, 13:18)
Tänka sej att lämna det vackra Dalarna för en annan trakt.....
Skulle jag välja mellan Dalarna och min käre make så väljer jag maken utan att blinka
Och bara så ni vet...Småland går inte av för hackor det heller
Sen beror det väl på vart i Dalarna man bor. Bor man vid Siljan så kan jag förstå, var till Rättvik många midsomrar och där var det underbart. Bor man istället i den lilla hålan Avesta/Krylbo & senare även Ludvika där inget händer och alla vet allt om alla andra så flyttar man mer än gärna till Jönköping i Småland
Och så har jag ju en lägre zon här också
--------------------
Hälsningar, fru Berglund
"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"
Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)
Medlem
Antal inlägg: 8 016
Medlem nr: 3 244
Tror faktiskt också jag brukar åka förbi eller genom Sågmyra ibland på mina dansturnéer på sommaren. (Om det är det jag tror så ligger det efter "genvägen" till Claes olsson om man kommer härifrån.) Man kanske kan få lovtill en dans farbrorn? Hambo, bugg eller tryckare, välj själv.
Lärbro känner jag också till köpte glass där så sent som förra året.
Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891
CITAT (inglan @ 05-04-2005, 11:10)
Bor i Hyssna, 4.5 mil sydöst om Göteborg.
Kul, då är vi ännu fler marbór (Mark bor) på odla. Själv Är jag född i Kinna ( 6 mil till Gbg och 2 till Borås), men har även bott i metropoler som Seglora och Sätila men bor åter i Kinna. Har även bott ett år i Visby.
Medlem
Antal inlägg: 2 911
Medlem nr: 6 274
CITAT (Leocarpus @ 10-05-2006, 15:31)
CITAT (inglan @ 05-04-2005, 11:10)
Bor i Hyssna, 4.5 mil sydöst om Göteborg.
Kul, då är vi ännu fler marbór (Mark bor) på odla. Själv Är jag född i Kinna ( 6 mil till Gbg och 2 till Borås), men har även bott i metropoler som Seglora och Sätila men bor åter i Kinna. Har även bott ett år i Visby.
Ännu en markbo här!!
--------------------
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.