MIna stavdelblundrar börjar ta formidabla proportioner.
Först trodde jag det berodde på att golvet lutat lite i mitt nya kontor. Har tagot bort matta och justerat med underlägg osv. Lite bekvämare men fortfarande lika illa skrivet.
Så trodde jag det berodde på mina nya glasögon. Har skaffat progressiva.
VIsserligen kostade jag på mig ett par speciella terminalglasögon som är rumsprogressiva och tur är väl det.
Häromdagen så skulle jag fakturera åt en kund. Man trycker på knappen fakturera alla levererade order så börjar skrivaren spotta ut lämpliga fakturor.
Skrivaren gick väldigt länge så jag böjrade anan oråd. Kollade och uppt'kcte att jag tryckt på knappen bredvid = fakturera alla order.
Det innebar att det blev fakturor av hela kundens orderstock som skall levereras närmsta året. FIck ta tillbaka säkerhetskopia och trams för att återställa en hel dags jobb.
Numera tänker jag på vilka glasögon jag har på mig.
Ändå stavar jag fel. Jag har ett vanligt rakt IBM bord som jag trivas bra med. Det gör att jag kan välja mjukheten på mitt handledstäd och spara handlovarna vilket är viktigt.
Nu har jag upptäckt att jag faktist skriver rätt vilket jag betvivlat ett tag. det är bara det att bordet förmodligen är skitigt. det ligger grejor, förmodligen brödsmulor under tangenterna och därför så måste man nästan slå på vissa tangenter för att det överhuvudtaget skall bli något bla annat i och a knapparna. Shifttangenten skall vi bara inate tala om hur den uppför sig. NÄstan alla mina meningar börjar ofrivilligt numera med liten bokstav.
Moderna ergonomiska bord har jag inte lyckats lära mig skriva med.
Är det någon son har ett rengöringstips alternativt en inklöpskälla på ett "rakt tangentbord" med bra motstånd som jag kan klara av at skrive med.
Alla eventuella stavfel får ni behålla.