Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur gör man rent tangentbordet, Stavar som en kratta.
          farbror B
          Inlägg 05-04-2005, 15:34
          Länk hit: #21

Gäster
          Antal inlägg: 1 824
          Medlem nr: 5 152

CITAT
          Och hur arg blev du då, farbror B????
          (Med tanke på dina inlägg om humör....)  
          Mulle

nä bara trött sådär som man blir ibland...
          klart en å anna ful svordom kom ju wink.gif

--------------------
          kolla gärna www.turbokrull.net hjärndöd men gratis humor =)user posted image

Citera
          Bettson
          Inlägg 05-04-2005, 16:01
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (Betty @ 05-04-2005, 13:37)
          CITAT (anna_rispan @ 05-04-2005, 13:02)
          sitter just nu och skriver på ett rakt tangent bord från dell. om det kan va nån hjälp. det lät ju nästan som att det inte finns raka att köpa nuförtiden, men det gör det väl????  unsure.gif

Klar det finns, HÄR är ett. Och HÄR finns en hel drös. smile.gif

Det därdataparadisethar ju nägra raka.

Har du handlat där och ungefärlig leveranstid har dom.

Jag måste ha tag på ett enkelt bord som är rakt både på fram och ovansida. smile.gif

Citera
          Betty
          Inlägg 05-04-2005, 16:12
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Nej jag har inte handlat där. Jag brukar handla på Overclockers.

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Berith
          Inlägg 05-04-2005, 20:12
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (amaira @ 05-04-2005, 08:32)
          CITAT (Berith @ 05-04-2005, 07:10)

Nu är det väl så, att bland det första man lär sej vid datoranvändning, är att varken äta eller dricka vid datorn.  ;)

Va!!!??? *håller extra hårt i min varm-mjölk-med-lite-kaffe-i-mugg och lutar mig försvarande över mitt brödpaket* ohmy.gif ohmy.gif

Nä, det tänker jag aldrig lära mig *vill inte* om jag så ska behöva krypa in själv i diskmaskinen till sammans med mitt tangentbord sleep.gif .
          *envis*

Provar att vända upp och ner på tangentbordet och skaka, för att se vad som händer? Det trillade bara ut en enda liten smula för analys smile.gif .

wub.gif

Äsch, jag bryr mej väl inte om hur du behandlar ditt tangentbord, eller datorn öht. wink.gif Jag menade ju mer på datakurser.... där lär man sej såna väsentliga saker, som att inte smula ner tangentbordet.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Berith
          Inlägg 05-04-2005, 20:15
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Bettson @ 05-04-2005, 09:51)
          Jag gjorde en liten nödrengöring igår. Med pennkniv pillade jag bortvissa tangenter och fann en massa damm och misslyckade häftklamrar som ramlat ur häftapparaten.
          ---
          Fortsättning följer.

laugh.gif

Tackar! laugh.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Bettson
          Inlägg 05-04-2005, 21:49
          Länk hit: #26

Medlem

Nu TYkcer förmodligne att jag inta låter riktigt klok.

Jag tittar nästan aldrig när jag skriver för jag brukar inte skriva fel.

Tangentbordsbrunnen är nedsänkt så tangentbordet lutar nedåt vilket är ålderdomligt men väldigt bekväm skrivställning. Att byta tangentbordär för mig ganska vanskligt för det handlar inte bara om att det är raka kanter. Om jag får en sådan där rackare som är känligare på ytterkanterna eftersom lillfingrarna skall vara svagare så skriver jag också fel. Har skrivit ända sedan skrivmaskinernas tid så det är inga svaga lilfingrar här inte. Alltså kan jag få dubbla a och ä med sådana moderna saker.

Jag har sista tiden trott att jag har fel på ögonen, felglasögon, felställning vid bordet eller att mina händer svullnat mera än vanligt.

Därför är det nästan en lättnad att upptäcka att detä är tangentbordet.

Jag brukar hänga på nya saker men här är det stopp.

Svårt att lära gamla kärringar sitta flåt skriva... tongue.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 05-04-2005, 21:56
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Usch vad jobbigt för dig Bettson...att inte kunna byta tangentbord till "vilken som helst"
          jag som inte är utbildad "skrivare" har bytt ett par ggr och inte märkt av skillnaden trots att de varit helt olika i utformning.

smulor mm i tangentbordet ohmy.gif visste jag inte att där kunde hamna rolleyes.gif tongue.gif

dammsugaren sköter rengöringen av mitt tangentbord:D

Citera
          Bettson
          Inlägg 06-04-2005, 07:07
          Länk hit: #28

Medlem

Det har nog att göra med mitt skrivbord egentligen. Axlarna håller inte för att sitta på det moderna sättet framåtlutad med underarmarna liggande på bordet. Jag sitter mera ungeför som om jag hade tangentbordet i knät.

Sedan är det vanan. Man tittar ju nästan aldrig på vad man skriver, känner i kroppen när man skriver fel liksom. Tittar ju bara i manuskriptet och på skämen när man känner att man gjort bort sig.

Då har det ganska stor betydelse att man alltid sitter likadant att känslan i tangentbordet är densamma osv. Annars så får man sitta som en tennisspelare fast åt andra hållet liksom upp och ner med huvudet hela tiden viliket frestar på nacken och dessutom stör rytmen i skrivandet. Allt tar längre tid för att inte tala om tiden man måste lägga ner på att kontrollera vad man gör.

Helt otänkbart är det att någon (läs familjen) skulle få för sig att ändra höjden på stolen. Vill sitta exakt som jag alltid suttit.
          Jag har bara bytt tangentbord två gånger på femton år.Första bordet slet jag ut. Sedan hittade jag ett begagnat jag trivdes med.

Nu trodde jag nog det var brödsmulorna som var problemet men det var nog faktiskt mest häftklammrarma. Sådana där som fastnar i häftapparaten för att sedan ramla ut nästa gång man försöker fixa till det.

Visst skulle man sluta fika vid datorn men det blir liksom inte så. Telefonen ringer hela tiden och man försöker kasta i sig nägot mellan varven. Egentligen skulle man varva ner och bara fika någon annastans men det känns liksom bortkastat när man inga jobbarkompisar har att småsnacka med.

Just det att vänja sig vid att ytterändarna på tangentbordet är känsligare är faktiskt svårt. Det är kanske lättare för de som är lite yngre och aldrig behövt dras med en skrivmaskin.

En sådan har jag tack och lov inte använt de senaste tio åren. Men fingerstyrkan sitter i. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 09:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon