Hmmmm-..... jag både känner igen och inte känner igen....
Men jag vore tacksam för om du förklarade lite mer för en gammal senil vråg nallebjörn.....
VAD tror och VILL du ha ut av forumet???
I första hand är väl odla.nu till för just odling och närliggande ting... dvs ett frågeforum... (tror jag alltså..) men sen är ju livet så mycket mer som ibland (men inte nödvändigtvis) tangerar till dessa frågor....
Hmm jag kan knappast INTE se någon fråga som är HELT skild från odlandet (Shit.... nu lär jag få på moppo av alla som ogillar mitt totala ointresse för blommor...

)
Att sedan det allmäna forumet har blivit mer "allmänt" gör väl inget... som jag ser det har ju inte detta tagit någon plats AV odlandet... eller???
Sen att man har en ANNAN relation till de man smågnabbar med här... JA... men inte sämre.
Jag saknar också TONFALL, GESTER, KROPPSSPRÅK, DIALEKTER, DOFTER, BERÖRING, men jag får så mycket annat. Avsaknaden av de uppräknade sakerna anser jag vara en stor anledning till att det ibland blir missförstånd, det skrivna språket KAN vara svårare att formulera sig i, men visst blir det fel "LIVE" med???
Låt inte datorchattandet (eller vad det nu kallas) AVSKÄRMA dig från det LEVANDE livet utan låt datoriserandet bli en förlängning av livet och en krydda.
MEN AKTA DIG!!!!
Att skriva här är
STARK BEROENDEFRAMKALLANDE och svaga personer bör helt undvika odla.nu.
Vissa av oss MÅSTE ha en dos odla varje dag..... (jag t.ex)
men jag tror bara att det berikar mitt andra sociala liv. Och jag har verkligen fått stöd och hjälp av mina nya vänner här på odla.nu