Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Flygplanskul!, "journalanteckningar"... typ...
          Ina
          Inlägg 15-04-2005, 10:35
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 2 225
          Medlem sedan:
          31-10-2002
          Medlem nr: 12



          "Efter en flygning skriver piloten ut en felrapport, därefter får
          mekanikerna en felanmälan och bedömer vilken reparation felet kräver.
          Blanketten är ett papper som piloten fyller i och mekanikerna läser
          för att sedan reparera felet. Mekanikerna skriver sedan, på blankettens
          nedersta del, vad de har gjort för reparationer och piloterna läser
          därefter igenom rapporten till nästa flygning.

          Ingen kan påstå att personalen på marken och mekanikerna inte har
          någon humor. Här är några verkliga, registrerade felrapporter över
          behov av underhåll och problem, som Quantas piloter har skrivit. Samt
          vilken lösning som underhållspersonalen har skrivit.

          Som kuriosa ska tilläggas att Quantas är det enda större flygbolag
          som aldrig haft en allvarlig olycka.

          P=Problem inlämnat av piloten.
          S=Svar från mekaniker.

          P: Innersta hjulet på vänster sida borde nästan bytas.
          S: Har nästan bytt ut det innersta hjulet på vänster sida.

          P: Testflygningen gick OK, bortsett från att den automatiska
          landningen var något hård.
          S: Det är inte installerat något automatiskt landningssystem på detta
          flygplan.

          P: Propeller nr.2 får inte nog med smörjning.
          S: Smörjning till propeller nr.2 är OK. Smörjning till propeller
          nr.1, 3 och 4 är felaktig.

          P: Någonting sitter löst i cockpit.
          S: Någonting sattes fast i cockpit.

          P: Döda insekter på framrutan.
          S: Levande insekter är restade i lagret.

          P: Autopiloten ger ett fall på 200 fot när flyghöjden skall låsas.
          S: Kan inte återskapa problemet på marken.

          P: Tecken på läckage på höger sidas landningsställ.
          S: Tecknet borttaget.

          P: Ljudet i intercom är otroligt hög.
          S: Ljudet i intercom inställt till en mera trovärdig nivå.

          P: Mothållslåset får gashandtaget att sitta fast.
          S: Det är liksom det det är där för...

          P: Misstänker att det är en spricka i framrutan.
          S: Misstänker att du har rätt.

          P: Saknar motor nr.3.
          S: Motor funnen på höger vinge, efter kort sökarbete...

          P: Flygplanet uppför sig lustigt.
          S: Flygplanet har beordrats att ta sig samman, flyga ordentligt och
          vara lite mer seriöst.

          P: Radarn brummar.
          S: Har omprogrammerat radarn till att tala.

          S: Mus i cockpit.
          P: Katt installerad."

          biggrin.gif
           
          Citera

          Inlägg i den här tråden


          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 12:09
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon