CITAT (Reserv @ 13-07-2005, 12:19)
Faen då!

IF har lurat mig att sluta betala ena kattens försäkring, jag hade allt man kan ha på försäkringen och det är en skogis jag har. Den jag pratade med sa att försäkringen inte gällt dom senaste åren för att hon va´för gammal (hon är 16 år), det skulle bara va´en onödig utgift om jag betalade premien för jag skulle ändå inte få ut nåt om hon vart sjuk eller behövde medicin. En del verkar inte ha tillräcklig utbildning på området, vilket gör att jag sitter med en gammal katt som skulle kunna behöva medicin så småning om och ingen försäkring.

16 år! Vad härligt! (de lär sig sina ägare utan och innan, de helt underbara fulingarna)
Nu är det så, att if inte har haft medicin tidigare, detta kom med de nya villkoren som började gälla den 15 april i år.
Men hade du då veterinär extra, så hade den förnyats vid förfallo datumet, med den nya vet. extra som även innehåller förutom mediciner och kostnader för rehabilitering, 3000:- i samband med avlivning och omhändertagande av kroppen. (ja, jag vet inget man vill tänka på precis….)
Veterinär extra innebär att man har 40.000:- till vet. kostnader /försäkrings år, men det sänks från 7 års ålder med 3.000:-/år dock aldrig under 15.000:- som man alltså har så länge djuret lever!
Vet inte hur samtalet gick med ditt ombud och vad som sas…
Men den gamla vet. extra innebar alltså inga medicin kostnader, och där sjönk inte ersättningen under 12.000:- vid vet. vård. om man tycker det är ”lönt” eller ej att betala försäkringen för gamla djur det är så olika, en del gör det andra tycker det inte….men självklart ska ombudet informera och sedan tar du beslutet om du vill ha kvar den eller ej