Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gräsmattan, En ny sådan, tack!
          Grönblomman
          Inlägg 15-04-2005, 19:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 163
          Medlem nr: 5 113

Hej hej, hoppas det är rätt forum för frågorna.
          Vi flyttade in i nytt hus i höstas, och gräsmattan var INTE precis den finaste tycker jag. Mossa i kanske 20% av hela gräsmattan, och den är dessutom torr, dåligt växande, "vit"-ljus, med dålig jord och med glest mellan gräset och med kala fläckar / mossa vid skuggiga platser.

Att få bort mossa vill vi verkligen, samt alla maskrosor i hela gräsmattan:blink:...Men hur skulle ni göra det?/hur har ni gjort?

Nu (imorgon) är det dags att köpa gräsfrö + eventuellt Det som behövs! Vi har kommit fram till diverse saker, och har läst i mina böcker. Men jag vill höra era egna erfarenheter, och speciellt vad som är mest värt att satsa på. Vilket gräsfrö rekommenderar ni? Alltså vilken sort.

Sedan har vi funderat på hur vi ska göra på framsidan; där växer en silvergran (härligt) som knappt barrar, men ger mycket skugga + en tall som barrar hemskt och skuggar för mycket. (Går det att ringa statskontoret etc. och be dem ta ner tallen? någon som vet?). Gräset under dessa träd är inte precis det finaste, och sedan jag krattat barr efter barr har mycket av det lilla gräset som fanns, slitits bort. Hur ska vi göra? Är det värt att så gräs där med? Helst skulle jag vilja ha en grön mtta där med, men rötterna går ytligt, så det är svårt antar jag.

Jag ska se om jag kan få upp bilder på läget,gräsmattan m.m i fotoalbumet.
          smile.gif

--------------------
          Med vänliga hälsningar: Jag med blommorna!
          p.s Nu fungerar mitt album!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 21:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon