Ser jag dubbelt....
Eller är det inte samma som föra tråden om yrken???
I vart fall så har jag varit egen företagare i 12 år, (hundtrim)
jobbat natt skit på plastfabrik i 14 år (urk, hur stod jag ut....

) vad gör man inte för pengar!
Provade därpå på att vara arbetslös i ett par år, med div. konstiga utbildningar (läs sysselsättningar) från AMS sida....
Och fick arbets prövningar på alla möjliga och omöjliga jobb. (mest omöjliga….)
Det bästa var 6 månader hos en hundfoder importör, där jag var ”kontakt person för uppfödare”, ett toppen jobb, det var därför jag bad på bara knän och tjatade om förlängning, fick vara där i 6 månader!
Men allt roligt har ju ett slut, och när det inte gick att övertala min handläggare på AMS om att jag skulle få fortsätta arbetspröva där, utan det var i så fall fick de anställde mig, så var det slut på det roliga

arbetsgivaren hade inte råd (sa han) utan tog en ny med arbetsprövnings bidrag...

eftersom jag viste vem det var, så fick jag veta att samma hände henne, när arbetsprövningen var slut fick också hon sluta, och han tog en ny….(numera är just detta fodret sålt till en anan agent)
Ja så var jag då utan jobb igen… och fick nya kurser och nya arbetsprövningar, en eller två veckor på olika jobb som inte passade mig det minsta….
Mådde inte bra av detta, har rätt dåligt självförtroende, och inte blev det bättre av detta precis, kände det som jag inte dög till någonting…fast jag hela tiden försökte göra mitt bästa, så fick jag aldrig stanna när arbetsprövningen var slut…
Till sist fixade jag ett jobb själv, på ett försäkrings bolag, var där i fyra år, sedan las kontoret jag jobbade på ner….
Men hade världens underbaraste chef, som i det närmaste ”räddad livet” på mig, och fixade så jag fick fortsätta, fast hemifrån istället, prata om lycka! (var bara jag på det kontoret som fick denna chans, #sträcker stolt på mig!#)
Och där är jag i dag! Jobbar hemifrån alltså, med försäkringar.