Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tankar om tron igen, med en hel del tvivel(:
          *solis*
          Inlägg 19-04-2005, 13:59
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 1 749
          Medlem nr: 5 033

Caprice; jag vill tro men jag räknar mig inte som kristen,jag är bara en människa.

Vilse i livet eller i själva verket vilse i mig själv har jag varit under hela mitt liv.

I första hand vill jag känna äkta gemenskap i att vara människa(inom mig Själv)

Vad jag anser om homosexuella; var och en får bli lycklig på sitt vis tänker jag.

Abort;sorgligt men ibland absolut nödvändigt.

Kvinnliga präster;SJÄLVKLART JAAAA!

Mina åsikter är mina men säkert påverkade av hela mitt förflutna.

Det är just tankar om tron som har gjort att jag av och till känner mig så usel och i behov av förlåtelse sad.gif

Samtidigt känner jag i mitt hjärta att jag har all rätt i världen att vara den jag är eftersom jag själv får alltid ta följderna av mitt eget beteende.

Jag måste nog erkänna att när jag har varit i mitt eget varande här i livet så har jag mått allra bäst och varit fylld av kärlek, så jag börjar ana att allt finns inom mig själv och inte utanför mig själv i någon form av tro.
          Och det tro jag att Gud tycker om wub.gif

Varför skulle vi människor fått så olika liv om inte det vore bra för oss, olikheterna berikar tror jag.

Citera
          *solis*
          Inlägg 19-04-2005, 14:01
          Länk hit: #22

Medlem

CITAT (carol @ 19-04-2005, 14:25)
          Jag tycker att det är viktigast att man behåller tron på sig själv.

Att man har blivit född till det här livet är ett mirakel i sig, oavsett vem/vad som ligger bakom. (Mest ska man ju vara tacksam mot sina föräldrar. wub.gif) Jag tror också precis som någon annan sa här att vi har känslor som drivkraft , ibland mår vi bra och ibland mår vi dåligt och det har ingenting med satan (eller gud) att göra, utan snarare det faktum att vi är många på den här planeten som strävar mot olika mål och det är inte alltid det slutar lyckligt för alla när våra vägar möts.

Det är vårt eget psyke som avgör hur snabbt vi kan bearbeta det svåra och bli på gott humör igen. En religiös tro ger styrka åt en del, andra får styrka enbart av tron på sig själv - men ingen mår bra av ett ständigt tvivel. Så jag tycker att du ska gå till botten med det här, försök välja sida, men se till att det känns rätt.

Jag väljer mig själv eftersom inom mig finns sanningen som är bra för just mig wub.gif
          Och visst kommer jag får arbeta hårt men det är det värt wub.gif

Citera
          carol
          Inlägg 19-04-2005, 14:34
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 419
          Medlem nr: 3 867

CITAT (solis @ 19-04-2005, 15:01)
          Jag väljer mig själv eftersom inom mig finns sanningen som är bra för just mig wub.gif

Jag tycker att du har kommit långt som insett det. smile.gif Då glömmer du inte heller att det inte finns något facit, ingen kan säga att det du känner eller tror är fel (för dig).

Citera
          inglan
          Inlägg 19-04-2005, 17:31
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 292
          Medlem nr: 5 092

Håller med om att ha respekt för varandra och varandras åskter är jätteviktigt!
          Jag som kristen kan ju inte vänta mig någon respekt från andra om jag inte respekterar alla som inte tror. Det är självklart att göra tycker jag!
          Dessutom så tror jag på en Gud som älskar alla människor lika mycket oavsett om vi tror på honom eller inte!
          Det är rätt skön känsla att han som skapat hela universum faktiskt bryr sig om mig och min vardag!
          smile.gif
          För precis så tror jag, sen lever jag inte alltid som jag skulle vilja. Jag gör andra illa ibland fastän jag ju inte vill. sad.gif
          Men för mig har min tro aldrig varit fylld av förbud eller tråkig, tvärtom en stor tillgång och spännande att be och faktiskt få bönesvar!
          Ha det gott!
          Hälsningar Inglan (som inte tar det minsta illa upp!!!) smile.gif wink.gif

--------------------

odlar i zon 3

Citera
          *Eko*
          Inlägg 19-04-2005, 17:55
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 393
          Medlem nr: 5 158

Intressant diskussion, minsann.

Jag håller med gammelnalle så länge vetenskapen inte kommit längre än den gjort....man bör alltid ifrågasätta. Vem kan veta om ett liv efter detta eller om ett liv bortom ....ja, vad som helst, ... ingen vet...vi lever här och nu och det viktigaste är att göra det till det bästa möjliga, dvs. vara vänlig mot andra, sprida kärlek och omsorg samt samtidigt motarbeta egoismen i dagens samhälle. För mig räcker det....
          Varför ?
          Jo, därför att vare sig Gud finns eller inte så har vi vårt liv att leva och den enda viktiga frågan är HUR VI LEVER DEN gentemot ANDRA....eftersom på ensamhetens öde ö kan ingen lära ens så mycket som att känna sig själv!!!
          Kram på er alla som vill sprida vänlighet, omsorg, gensvar och kärlek!!! wub.gif wub.gif wub.gif

Citera
          amaira
          Inlägg 20-04-2005, 09:28
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

CITAT (Eko @ 19-04-2005, 18:55)
          Jag håller med gammelnalle ...

...och jag håller med dig biggrin.gif .

Bara en endaste liiiten "korrigering" av dina ord, så blir det också mina ord.
          CITAT
          den enda viktiga frågan är HUR VI LEVER DEN gentemot ANDRA....

För mig, kommer först "hur vi lever det gentemot oss själva"!

Av den enkla anledningen att om vi inte är sanna mot oss själva, blir vi det inte mot andra. Då har vi inte mycket att ge. I alla fall inte inom de områden där vi inte mött och lärt oss förstå och acceptera oss själva.

Det blir "vår blinda fläck" - och genom den sipprar vår elakhet ut, utan att vi vet om det.

Människan är en komplicerad varelse. Och komplex.

Och precis som du tycker jag att det här livet ger fullt upp att leva, utan att jag behöver blanda in andra liv (före eller efter eller nån annan stans).
          Det enda det gör, är att ta livsenergi av mig, som jag kan använda här och nu.

Allting har sin tid, och tids nog hinner jag med de andra liven - om det nu kommer några såna smile.gif .

Fast jag kan förstå om det för en del kan vara ett livsverktyg i det här livet, till att våga möta sig själv och alla sina "konstiga" sidor. Och fortfarande ha den nödvändiga distansen till det.

Nu har amaira "tyckt" igen
          rolleyes.gif wub.gif

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          *solis*
          Inlägg 20-04-2005, 11:29
          Länk hit: #27

Medlem

Jag börjar verkligen nu fattar att jag behöver i första hand vara sann mot mig själv, för det är precis som Amaira skriver:först då kan jag vara sann mot andra när jag har slutat att ljuga för mig själv.

Jag inser att jag har ljugit för mig själv under många många år;har kollat på alla andra vade de gör för fel etc. etc. sad.gif

NU håller jag på att ta tillbaka min "projektioner" till mig själv och DET ÄR väldigt jobbigt men samtidigt väldigt befriande eftersom jag inte längre kan skylla på Gud Satan eller mina medmänniskor eller mina omständigheter utan ALLT har sin start inom mig själ:både tro och tvivel.....

Har nog startat resan inåt wub.gif

Citera
          ninnisky
          Inlägg 20-04-2005, 11:49
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (solis @ 20-04-2005, 12:29)
          NU håller jag på att ta tillbaka min "projektioner" till mig själv och DET ÄR väldigt jobbigt men samtidigt väldigt befriande eftersom jag inte längre kan skylla på Gud Satan eller mina medmänniskor eller mina omständigheter utan ALLT har sin start inom mig själ:både tro och tvivel.....

Ta dig en titt på bifogade arbetsblad och köp sedan en biljett med lång giltighetstid. Returbiljett är nog inte heller fel!!!!

http://www.thework.se/index_files/SvenskWorksheet.doc

rolleyes.gif rolleyes.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          *solis*
          Inlägg 20-04-2005, 11:50
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT (ninnisky @ 20-04-2005, 12:49)

Ta dig en titt på bifogade arbetsblad och köp sedan en biljett med lång giltighetstid. Returbiljett är nog inte heller fel!!!!

Jag törs inte öppna sådana här filer eftersom jag haft datorhaveri en gång.

Citera
          ninnisky
          Inlägg 20-04-2005, 11:59
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (solis @ 20-04-2005, 12:50)

Synd, den har då inte havererat min dator nån gång!!! unsure.gif
          Tror du skulle gilla att studera frågorna som finns i formuläret wub.gif wub.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          *solis*
          Inlägg 20-04-2005, 12:06
          Länk hit: #31

Medlem

CITAT (ninnisky @ 20-04-2005, 12:59)
          CITAT (solis @ 20-04-2005, 12:50)

Synd, den har då inte havererat min dator nån gång!!! unsure.gif
          Tror du skulle gilla att studera frågorna som finns i formuläret wub.gif wub.gif

okej då kan jag våga wub.gif

Citera
          *solis*
          Inlägg 20-04-2005, 12:15
          Länk hit: #32

Medlem

wacko.gif mad.gif wink.gif sad.gif rolleyes.gif Jag vågade och DATORN FASTNADE tongue.gif

Citera
          ninnisky
          Inlägg 20-04-2005, 12:21
          Länk hit: #33

Medlem

Hur, var och vad har du för dator??
          jag har kört den länken ofta! Gå ut på Google och försök där!

--------------------

Citera
          carol
          Inlägg 20-04-2005, 12:32
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 419
          Medlem nr: 3 867

Gick bra att öppna för mig... intressant formulär... ohmy.gif tongue.gif Känner mig inte så arg på någon just nu bara.

Citera
          zaaritha
          Inlägg 22-04-2005, 20:38
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Egentligen beundrar jag er med stark tro! Fast; jag kan ej tro--som ni gör!!

Citera
          *solis*
          Inlägg 23-04-2005, 12:25
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (zaaritha @ 22-04-2005, 21:38)
          Egentligen beundrar jag er med stark tro! Fast; jag kan ej tro--som ni gör!!

Var och en måste få tro på sitt eget sätt wub.gif

Citera
          ninnisky
          Inlägg 23-04-2005, 14:45
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (solis @ 23-04-2005, 13:25)
          Var och en måste få tro på sitt eget sätt wub.gif

jag tror, jag tror på sommaren.....

är det inte dags att byta religionsämnet unsure.gif unsure.gif till något annat nu unsure.gif unsure.gif ???????

--------------------

Citera
          *Eko*
          Inlägg 23-04-2005, 15:42
          Länk hit: #38

Medlem

CITAT (ninnisky @ 23-04-2005, 15:45)
          är det inte dags att byta religionsämnet unsure.gif unsure.gif till något annat nu unsure.gif unsure.gif ???????

Hur var det man sade?

Joo, man behöver ju inte läsa allt... alla kan välja vad de läser och svarar på eller hur???

wub.gif wub.gif wub.gif Eko

Citera
          ninnisky
          Inlägg 23-04-2005, 16:03
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (Eko @ 23-04-2005, 16:42)
          är det inte dags att byta religionsämnet unsure.gif  :unsure: till något annat nu unsure.gif  :unsure: ???????

Hur var det man sade?

Joo, man behöver ju inte läsa allt... alla kan välja vad de läser och svarar på eller hur???

Tänk, att det kom jag nog på alldeles själv.... fast vidhåller ändå att temat
          är lite tjatigt rolleyes.gif rolleyes.gif

--------------------

Citera
          *Eko*
          Inlägg 23-04-2005, 16:09
          Länk hit: #40

Medlem

CITAT (ninnisky @ 23-04-2005, 17:03)
          CITAT (Eko @ 23-04-2005, 16:42)
          är det inte dags att byta religionsämnet unsure.gif  unsure.gif till något annat nu unsure.gif  unsure.gif ???????

Hur var det man sade?

Tänk, att det kom jag nog på alldeles själv.... fast vidhåller ändå att temat
          är lite tjatigt rolleyes.gif rolleyes.gif

[QUOTE]

Hej Ninnisky!"

Jag betvivlar inte att du kom på det alldeles själv....samma sak har hänt mig på nätet.....

Men faktum kvarstår.......

Kram, Eko wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-06-2025, 23:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon