Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Städhjälp
          *Felix matte*
          Inlägg 22-04-2005, 22:45
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (ninnisky @ 22-04-2005, 23:42)
          CITAT (Felix matte @ 22-04-2005, 23:36)

förresten... OBH Nordicas Oljespray biggrin.gif  köpte tre till idag... en var till döttrarna tongue.gif  

den har jag också rolleyes.gif
          Är bara lite sölig att rengöra och fylla på tycker jag! Naturligtvis har sönerna fått var sin också rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif biggrin.gif wub.gif

Citera
          snofsan
          Inlägg 22-04-2005, 22:51
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 376
          Medlem nr: 5 078

Berätta också hur fönstren klarade av den heta ångan. Dom sprack väl inte? ohmy.gif

--------------------
          Snofsan, Zon 1

Den som äger en trädgård och en boksamling saknar intet. (Cicero)

Citera
          netaave
          Inlägg 23-04-2005, 11:16
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Det är klart man får torka upp efter den, men man slipper stå där och gnugga. Det är ju det där som är svårt att få bort den tar + att man kommer åt överallt och jag som är lite rörelsehindrad kan ju använda långa slangen och slippa böja mig så mycket eller gå upp på en stol.
          Vad gäller mattorna så blev dom ungefär som när man haft dom ute i snön, fräschare alltså, och naturligtvis dammsög jag dom först.
          Vad gäller fönster så står det att man inte får använda den på kalla rutor så jag har inte vågat det än

--------------------

Citera
          ninnisky
          Inlägg 23-04-2005, 14:40
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (snofsan @ 22-04-2005, 23:51)
          Berätta också hur fönstren klarade av den heta ångan. Dom sprack väl inte? ohmy.gif

Det gick alldeles utmärkt biggrin.gif
          Ångan kommer ju på ett avstånd från fönstret och är inte längre så varm . Mina fönster är så fina nu! Jag körde med en mirakeltrasa över mundstycket. Ångade, torkade och det blev rent och fint biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          *Eko*
          Inlägg 23-04-2005, 16:59
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 393
          Medlem nr: 5 158

CITAT (gammelnalle @ 22-04-2005, 12:15)
          CITAT (Sulawesii @ 22-04-2005, 11:42)
          Den sidan blev bara vit! Spännande låter det iallafall!

samma här...

det måste vara en sjusärdeles bra maskin som rengör SÅ bra!!!

smile.gif smile.gif

[QUOTE]

Jag håller med gammelnalle....så vitt, så rent, så bra....men ett blankt papper går alldeler lika bara tycker jag.....

Citera
          ninnisky
          Inlägg 23-04-2005, 19:57
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (Eko @ 23-04-2005, 17:59)
          Jag håller med gammelnalle....så vitt, så rent, så bra....men ett blankt papper går alldeler lika bara tycker jag.....

???????? vadå lika bara ??? unsure.gif unsure.gif FÖRKLARA unsure.gif unsure.gif unsure.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 23-04-2005, 20:58
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (netaave @ 23-04-2005, 12:16)
          Det är klart man får torka upp efter den, men man slipper stå där och gnugga. Det är ju det där som är svårt att få bort den tar + att man kommer åt överallt och jag som är lite rörelsehindrad kan ju använda långa slangen och slippa böja mig så mycket eller gå upp på en stol.
          Vad gäller mattorna så blev dom ungefär som när man haft dom ute i snön, fräschare alltså, och naturligtvis dammsög jag dom först.
          Vad gäller fönster så står det att man inte får använda den på kalla rutor så jag har inte vågat det än

Låter som bra hjälpmedel i städningen... en liten undran... går den på El eller är den batteridriven? Om den går på El...hur lång sladd har den och kan man riskfritt använda den i våtutrymmen eller ska man kanske koka upp vattnet..dra ur sladden och sedan använda den?
          Hur länge räcker ångan innan man måste koka nytt?

Många frågor som du ser... har tittat på demon men där ges inte någon upplysning mer än att den är bra.

Om den är sååå bra och också lätthanterlig så kommer jag att beställa. smile.gif

Hörde ikväll att Black & Decker också har en liknande... Någon som har den?

Citera
          ninnisky
          Inlägg 23-04-2005, 21:45
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (Felix matte @ 23-04-2005, 21:58)
          Låter som bra hjälpmedel i städningen... en liten undran... går den på El eller är den batteridriven? Om den går på El...hur lång sladd har den och kan man riskfritt använda den i våtutrymmen eller ska man kanske koka upp vattnet..dra ur sladden och sedan använda den?
          Hur länge räcker ångan innan man måste koka nytt?

Många frågor som du ser... har tittat på demon men där ges inte någon upplysning mer än att den är bra.

Om den är sååå bra och också lätthanterlig så kommer jag att beställa. smile.gif

Hörde ikväll att Black & Decker också har en liknande... Någon som har den?

Min Kärcher går på el - 1.2 l vattenbehållare, tar ca 5 min att värma vattnet, och räcker sedan långt, tex tvättade jag idag 4 stora fönster, 1 köksgolv, 1 diskmaskin utanpå plus handtagen till kyl och frys, därutöver en vända över mattan
          130x170 cm i hallen. Det finns fortfarande vatten kvar i behållaren. Maskinen är väldigt bekväm att jobba med smile.gif smile.gif

--------------------

Citera
          Grönblomman
          Inlägg 23-04-2005, 21:54
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 163
          Medlem nr: 5 113

Det var väll första gången någonting från tv-shop verkligen VAR ett mirakel?! tongue.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Har ni sett den usla reklamen med en tråkig göteborgar-gubba som har ett nytt munstycke på sin dammsugare. "- och så säger vi som på göteborska; det blir sopperent!" haha! och ett sådant munstycke har vi! fungerar super, är som att det flyger fram faktiskt + att det fångar upp nålar riktigt bra och når under det allra mesta! wub.gif smile.gif rolleyes.gif

--------------------
          Med vänliga hälsningar: Jag med blommorna!
          p.s Nu fungerar mitt album!

Citera
          netaave
          Inlägg 23-04-2005, 22:56
          Länk hit: #30

Medlem

Den rymmer 2,5 dl vatten och sladden är jättelång, som dammsugaren ungefär räcker utan vidare 5-6 m.
          Vattnet räckte idag till ugnen, badrummet, 1 fönster, köksluckorna och 2 stora mattor. Det var ändå drygt hälften kvar. När man ska fylla på ska man dra ur sladden.
          Testade som sagt även ett fönster på insidan med textilhättan på, och jag behövde inte torka efter, värmen gör dem rena och torra på en gång.
          Bästa är ändå att kakelfogarna blir så fina. wub.gif

--------------------

Citera
          netaave
          Inlägg 24-04-2005, 12:22
          Länk hit: #31

Medlem

Maken fräschade upp sin kostym, den ser nypressad ut och har fått en helt annan lyster.
          Sparar nog en och annan kemtvätt med min lilla kanna.

--------------------

Citera
          Bettson
          Inlägg 25-04-2005, 07:57
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Det här var ju den ångmaskin jag skrev om i julas.

Bara älskar den. Riktigt bra resultat får man dock först om man använder microduk som Fenja tipsade om.

Fönsterna blir kanon med ett minimum av ansträngning.

Väggen bakom diskbänken brukar min rygg inte tycka om när jag försöker torka. Ligger som en orm ovanpå diskbänken och försöker gno samtidigt som jag försöker undvika ryggskott.

Jag trodde jag lyckat få den ren, såg så ut i alla fall. Så körde jag med ångmaskinen och tjohojsan vad mycket skit som satt på den väggen. Det bara flöt bort. Jag kan stå rak också och behöver inte anstränga mig så städa köket är gjort på ett kick.

Kanongrej helt enkelt. rolleyes.gif

Citera
          Gertie
          Inlägg 25-04-2005, 10:10
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 768
          Medlem nr: 4 958

Jag brukar inte "gå på" reklam, men den här grejen
          verkar ju vara super!
          Har beställt nu.
          Ge gärna fler tips om vad den kan användas till.

--------------------
          Gertie i Ystad

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 25-04-2005, 12:43
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Jag har inte läst denna tråden tidigare, men efter alla dessa positiva omdömen känns det nästan som ett MÅSTE att beställa en rolleyes.gif

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 25-04-2005, 12:45
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 3 022
          Medlem nr: 2 566

CITAT (Bettson @ 25-04-2005, 08:57)
          Det här var ju den ångmaskin jag skrev om i julas.

Bara älskar den. Riktigt bra resultat får man dock först om man använder microduk som Fenja tipsade om.

Fönsterna blir kanon med ett minimum av ansträngning.

Väggen bakom diskbänken brukar min rygg inte tycka om när jag försöker torka. Ligger som en orm ovanpå diskbänken och försöker gno samtidigt som jag försöker undvika ryggskott.

Jag trodde jag lyckat få den ren, såg så ut i alla fall. Så körde jag med ångmaskinen och tjohojsan vad mycket skit som satt på den väggen. Det bara flöt bort. Jag kan stå rak också och behöver inte anstränga mig så städa köket är gjort på ett kick.

Kanongrej helt enkelt. rolleyes.gif

Jaha, var det en sån ni pratade om då! Trodde det var en sån där Kirby eller liknande.

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          Bettson
          Inlägg 25-04-2005, 17:59
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (netaave @ 23-04-2005, 12:16)

Jag tvättade mina fönster i vintras när det var fem grader kallt. wink.gif

Citera
          Ewa L
          Inlägg 26-04-2005, 06:30
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem nr: 579

Jag brukar påstå att jag "inte går på reklam", men i detta fallet kändes det mer som konsumentupplysning. tongue.gif

Jättebra att få positiva/negativa reaktioner av användare tycker jag.

Jag har också beställt.
          Dessvärre halkade jag även dit på "Solid Gold"-samlingen med godingar från 60-talet. Den hade jag varit sugen på ett längre tag men lyckats hålla mig ifrån TV-shop-sidan.

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!

Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.

Elton, 10 veckor

Citera
          Bettson
          Inlägg 26-04-2005, 11:22
          Länk hit: #38

Medlem

Lärde mig massor förra gången jag frågade här om städning.

Ångmaskinen lossar ju bara på skiten, men man slipper gno.
          Mirakeltrasa torkar upp alldeles förträffligt och gör det så där blankt.
          Måste erkänna att man skaffar sig en bättre teknik med ångkannan ju mera man använder den.

Båda tillsammans gör det där fina resultatet.

Började i vintras med micromopparna också. Mycket snabbare att torrmoppa golven dagligen vilket är gjort på ungefär fem minuter. Är klar på ungefär samma tid som det tar att ta fram dammsugaren. Ganska viktigt eftersom det väntas en hundvalp till sommaren.

Dammsuger numera endast mattorna. Sedan använder jag fuktig micromopp en gång i veckan eller om det kommer fuktigt spill på golvet.

Har köpt dyra microtrasor i flera om gångar. Använder blå till köket, grönt till badrummet och gult till övrigt.

Trasselmoppen , skumgummimoppen och långborsten har jag kastat. Så äntligen blev även jag som heller inte "går på reklam" så lätt, lite modern. wink.gif tongue.gif

Citera
          djingis
          Inlägg 28-04-2005, 12:22
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 201
          Medlem nr: 4 731

Igår så hade hag en omgång med min lilla röda kanna.
          Maken förfärade sig över de numera håriga altandynorna. De blev jättefina.
          Grannfrun kom sättandes och undrade vad det var som lät och blev snopen hur bra den var och vilken skillnad som uppstod.
          Innan jag gick in så rengjorde jag ytterdörren ( som mina stora hundar alltid lutar sig mot) , dynboxen som blev skinande ren samt altanbordet som blev så fint så.
          Dynboxen var svår att rengöra då den blev dassig i färgen, jag tog ut Gul Såpan och hällde upp. Doppade ångborsten däri och blåste rent och skurade. Torkade av med en trasa och det blev så bra! smile.gif

--------------------
          Camilla i zon 1

"ju fler människor jag träffar på- desto mer tycker jag om min hund"

Citera
          netaave
          Inlägg 01-05-2005, 16:24
          Länk hit: #40

Medlem

Körde också över altandynorna idag, och så gjorde jag ren alla lerkrukor från kalk, gick jättebra!

--------------------

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-06-2026, 12:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon