Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nu har jag skaffat pallkragar..., ...men jag har ett par frågor!
          AndreasBlomquist
          Inlägg 25-04-2005, 05:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

Jag har i helgen inskaffat mig 3 stycken "hel"-pallkragar och en "halv"-pallkrage och hade tänkt mig sätta dem i en pyramid, direkt inspirerad av Lenas bygge.

Jag har kollat runt lite i forumet och sett att de flesta använder en svart markväv med gröna streck i. Är detta den "optimala" som går att använda, dvs. står den emot Kirskål och annat otyg?

Jag har också en fråga om fyllnaden i kragarna. De flesta verkar rekommendera att man kör typ 80% gödsel och 20% jord i kragarna, med dessa 20% jord ovanpå gödslet. Är detta det bästa? Jag hade tänkt köra en hög med saker, allt från kryddor (gräslök, timjan, bladpersilja, basilika) till månadssmultron i en annan del och även vanlig plocksallat och naturligtvis måste man ha lite rädisor också... Kanske slinker det även in en eller annan jordgubbsplanta där också om det finns plats över...

Förslag på jordsammansättning någon? wink.gif

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 21:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon