Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> om spam..., ...och min epostadress i kontrollpanelen
          amaira
          Inlägg 25-04-2005, 08:19
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

Jag får varje dag mer och mer skräp-spam till min epost mad.gif

Skulle gärna strypa varje avsändare för sig, men väljer att radera utan att öppna.

Säkerligen raderar jag ett och annat "icke-spam" också av bara farten...

Sonen sa såhär:

"Det finns särskilda program som letar reda på epostadresser. Om du har din epostadress ute på nätet någonstans, till exempel i kontrollpanelen i ett forum, så kommer dessa program förr eller senare att finna det, och sedan blir du mer och mer utsatt för spamen.

Programmen letar efter @-tecknet, så för att komma undan dem kan man skriva "at" eller "snabel-a" eller något annat som människor förstår men inte programen."

Nu gick det inte att ta bort @-tecknet i min kontrollpanel här på Odla (som är det enda forumet som har min adress, tror jag) då blev det icke giltig adress.

Så jag ändrade det såhär istället:

tabortfelurdetta:amaira@logotypesfel.se

Lista ut det den som kan ... huh.gif men det ska väl i alla fall skicka en hel del spam till någon som inte finns - HAHA mad.gif .

...har ingen aning om ifall det hjälper nåt elelr har någon betydelse...

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-09-2025, 12:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon