Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

10 sidor V  « < 6 7 8 9 10 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > En saga för oss alla, jag startar...och ni fortsätter
          pejori
          Inlägg 12-05-2005, 17:54
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

vill du att det ska glittra om bling-blinget?
          jag tycker att hönsringarna duger om man putsar upp domlite.
          sen säljer vi dom dyrt, så du kan få....

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Biggan_
          Inlägg 12-05-2005, 18:02
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

ett fint hus i Knutby. Pastorns hus är väl ledigt nu? Vi kör kristallbitarna i torktumlaren så blir dom fint slipade och sedan klistrar vi dom på hönsringarna. Sen...

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          pejori
          Inlägg 12-05-2005, 18:11
          Länk hit: #143

Medlem

kan du kränga dom på nästa bönemöte sa tjyv-emil.
          JA!!!! sa gumman, som numera liknade pamela andersson, efter laxerbadet.
          men det blir ju svårt sa hon.
          jag ser ju inte neråt, för brösten tar......

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Pixi
          Inlägg 12-05-2005, 18:18
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 323
          Medlem nr: 5 458

...alldeles för stor plats efter det föryngrande laxerbaden, dom har blivit så stora och fasta så jag vet inte hur det ska bli.
          -Jag såg Bingo Rimer på Tv i går kväll, sa Tvyv-Emil.
          Han fotograferar såna där grejer som du har mitt fram. Vi kan be honom ...

--------------------
          Zon 3-4

Citera
          Biggan_
          Inlägg 12-05-2005, 18:19
          Länk hit: #145

Medlem

RADERAT

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          pejori
          Inlägg 12-05-2005, 18:20
          Länk hit: #146

Medlem

sa tjyvemil.
          nä det får bli bingo,det är ju du van vid.
          kanske sa gumman....om han fotar mej med bling-blinget på brösten så kommer......

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          pejori
          Inlägg 12-05-2005, 18:23
          Länk hit: #147

Medlem

alla att vilja ha det sedan
          men vänta sa tjyv-emil....om du skulle säga att du är guds moder och att herren har sagt att alla som har en ring kommer till himelen, DÅ blir det drag i affärerna.
          sedan kan vi dra ifrån den här hålan och åka till grollywood där kan...

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Biggan_
          Inlägg 12-05-2005, 18:37
          Länk hit: #148

Medlem

vi spela in en film för pengarna vi tjänat. Ingen porrfilm skall det vara utan nåt seriöst. Vi får fundera ut något som kan dra in mer pengar. Kanske....

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          pejori
          Inlägg 12-05-2005, 18:41
          Länk hit: #149

Medlem

skulle vi starta en firma ihop?
          tänk så lättlurad gummskrället är
          tänkte tjyv-emil.
          inte ska jag dra runt på en rynkig kärring inte.
          jag snor receptet och glittret, sen drar jag härifrån.
          jag kan gå in på den där odla-siten som alla pratar om.
          där finns det....

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Biggan_
          Inlägg 12-05-2005, 18:50
          Länk hit: #150

Medlem

många trevliga damer och inte så många herrar så det stör. Sagt och gjort. Han logga in sig på forumet som ny medlem...

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          pejori
          Inlägg 12-05-2005, 18:56
          Länk hit: #151

Medlem

och alla på odla var snabbt där och hälsade.....

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Pixi
          Inlägg 12-05-2005, 19:46
          Länk hit: #152

Medlem

...honom välkommen. Han förstod att det gällde att verka proffs på detta så han tog sig nicknamnet ....

--------------------
          Zon 3-4

Citera
          pejori
          Inlägg 12-05-2005, 19:55
          Länk hit: #153

Medlem

odlarkungen.
          han såg snart att alla satt i en sandlåda och berättade sagor för varandra...
          den ena var värre än....

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Pixi
          Inlägg 12-05-2005, 20:01
          Länk hit: #154

Medlem

.....den andre. Men eftersom det verkade vara så många trevliga kvinnor här, och såna var han ju intresserad av, så började han skryta och berätta om sina fanastiska odlingar i allt från pallkragar till toarullar. Han beskrev också väldigt målande och trovärdigt sina enormt stora exemplar av den sällsynta....

--------------------
          Zon 3-4

Citera
          stina
          Inlägg 12-05-2005, 20:03
          Länk hit: #155

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

bältrosen han samlade på. Han skröt så att...

Citera
          pejori
          Inlägg 12-05-2005, 20:04
          Länk hit: #156

Medlem

han trodde sig själv.
          den växer så bra i hans nya kombinerade gödsel och ogräs...

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Posse
          Inlägg 13-05-2005, 23:19
          Länk hit: #157

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

[En fråga utanför sagan: Har någon lust och tid att sammanställa den här "stafettföljetongen"? unsure.gif
          Så skulle det bli lättare att spinna vidare. ]

Citera
          pejori
          Inlägg 13-05-2005, 23:21
          Länk hit: #158

Medlem

CITAT (Posse @ 14-05-2005, 00:19)
          [En fråga utanför sagan: Har någon lust och tid att sammanställa den här "stafettföljetongen"? unsure.gif

nä det tror jag inte nån orkar biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Posse
          Inlägg 13-05-2005, 23:58
          Länk hit: #159

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

CITAT (pejori @ 14-05-2005, 00:21)
          CITAT (Posse @ 14-05-2005, 00:19)

nä det tror jag inte nån orkar biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif

[Jag har nu i all hast försökt sätta ihop delarna på sid 9, 10 och 11. Slutar nu för inatt och hoppas att fler vill hjälpa till.]

CITAT
          -Nej, nej inte jag inte, sa Tjyv-Emil och såg nästan lite förnärmad ut.
          - Jag har slutat med allt dumt jag gjorde innan, nu har jag ett helt nytt liv.
          Det är nämligen så att jag har funnit gud, och sen jag flyttade till Knutby består mitt liv bara av böner och jobbet på Knutby spaanläggning.  
          -Toppen! ropade gumman.
          Då kan du hjälpa mej att bygga ett större laxerföryngringsspa!  
          - nja sa tjyv-emil, det kan jag inte.
          helge och åsa har bestämt att jag ska kastreras på tisdag och därefter blir jag bara tjock och lat och vet inte vad njutning är . Men du skulle kunna gifta dig med mig, för då slipper jag kastrering, Fast...hmm... du måste
          gå med i församlingen och flytta med mig till Knutby. Gumman tänkte en stund med pannan i djupa veck. Hm, hm... Kanske ingen dum idé egentligen. Stugan är dragig och liten. Och i Knutby finns ju fler med tossiga idéer.... Jag tror jag gör slag i saken och tackar jag. Men vi måste först  se till att vi inte blir skjutna nattetid.
          då skulle vi inte få användning av alla laxeringsmedelskrämer som vi tillverkat för att sälja på deras nya spa. Vi får helt enkelt ta och åka och köpa oss ett par skottsäkra västar. Gumman gick för att leta efter sin toyboy.
          det hade hon läst i tidninge att det skulle vara  årets julklapp.
          En tom Treotub men en humla inuti  Den här kanske jag kan hyra ut också och tjäna en extra hacka!!! Kom nu sa hon till gubben, nu åker vi till stan och fixar västarna. Bussen går om en kvart. När hon låst dörren och som vanligt lagt nyckeln under den lösa stenen och just vänt sig och börjat gå ner för trappan tvärstannade hon plötsligt: Oh herregud, vad var det som lät??? Det small så in i nordens så att till och med hennes glasögon sprack  Det var ett jetplan som dök ner och flög precis ovanför hustaket. När planet passerade gummans hus öppnades dörren och ner föll kristallkronan som gumman vunnit på bingolotto  
          Gumman blev helt förtvivlad eftersom hon fått kristallkronan direkt ur Gunde Svans händer. Den mannen, tänkte gumman...den mannen är ju den absolut goaste kille jag mött fast det är klart...det var ju innan han blev alldeles bindgalen i bingolottot det kanske skulle gå att mala ner vasen i småsmulor, så alla tror att det ät små vilken vas? var det inte en kristallkrona?  
          ok, hon maler ner kristallkronan i små bitar och frågar tjyv-Emil om han kan skaffa guld så dom kan göra ringar, likadana som Kristi brud hade. Då sa Tjyv-Emil
          Måste det vara guld går det inte lika bra med hönsringarna som jag har till hönsen. Ring som ring eller vill du att det ska glittra om bling-blinget?
          jag tycker att hönsringarna duger om man putsar upp domlite.
          sen säljer vi dom dyrt, så du kan få ett fint hus i Knutby. Pastorns hus är väl ledigt nu? Vi kör kristallbitarna i torktumlaren så blir dom fint slipade och sedan klistrar vi dom på hönsringarna. Sen kan du kränga dom på nästa bönemöte sa tjyv-emil.
          JA!!!! sa gumman, som numera liknade pamela andersson, efter laxerbadet.
          men det blir ju svårt sa hon.
          jag ser ju inte neråt, för brösten tar alldeles för stor plats efter det föryngrande laxerbaden, dom har blivit så stora och fasta så jag vet inte hur det ska bli.
          -Jag såg Bingo Rimer på Tv i går kväll, sa Tvyv-Emil.
          Han fotograferar såna där grejer som du har mitt fram. Vi kan be honom  sa tjyvemil.
          nä det får bli bingo,det är ju du van vid.
          kanske sa gumman om han fotar mej med bling-blinget på brösten så kommer alla att vilja ha det sedan
          men vänta sa tjyv-emilom du skulle säga att du är guds moder och att herren har sagt att alla som har en ring kommer till himelen, DÅ blir det drag i affärerna.
          sedan kan vi dra ifrån den här hålan och åka till grollywood där kan vi spela in en film för pengarna vi tjänat. Ingen porrfilm skall det vara utan nåt seriöst. Vi får fundera ut något som kan dra in mer pengar. Kanske skulle vi starta en firma ihop?
          tänk så lättlurad gummskrället är
          tänkte tjyv-emil.
          inte ska jag dra runt på en rynkig kärring inte.
          jag snor receptet och glittret, sen drar jag härifrån.
          jag kan gå in på den där odla-siten som alla pratar om.
          där finns det  många trevliga damer och inte så många herrar så det stör. Sagt och gjort. Han logga in sig på forumet som ny medlemoch alla på odla var snabbt där och hälsade honom välkommen. Han förstod att det gällde att verka proffs på detta så han tog sig nicknamnet odlarkungen.
          han såg snart att alla satt i en sandlåda och berättade sagor för varandra.
          den ena var värre än den andre. Men eftersom det verkade vara så många trevliga kvinnor här, och såna var han ju intresserad av, så började han skryta och berätta om sina fanastiska odlingar i allt från pallkragar till toarullar. Han beskrev också väldigt målande och trovärdigt sina enormt stora exemplar av den sällsynta bältrosen han samlade på. Han skröt så att han trodde sig själv. den växer så bra i hans nya kombinerade gödsel och ogräs...  

Citera
          Biggan_
          Inlägg 14-05-2005, 08:28
          Länk hit: #160

Medlem

Men nu hade gumman fått reda på var tjyv-Emil höll till! Hon hade legat i laxerbadet en hel natt, eftersom hon hade missat några dagar och hade blivit rynkig igen. Nu var hon vacker som en dag igen! Nu skall jag hämnas på tjyv-Emil och så skall jag ta tillbaka glittret och receptet tänkte hon. Han skröt ju så om den där bältrosen han odlade i gödsel och ogräskompost...hmm, jag sprider ut ett rykte om hur farlig den här växten är och att han säljer den till främmande makt. Sen kontaktar jag FBI och...

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera

10 sidor V  « < 6 7 8 9 10 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-06-2026, 12:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon