Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Trädgårdslandet!, Vad skall användas?
          Grönblomman
          Inlägg 06-05-2005, 23:06
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 163
          Medlem nr: 5 113

Hejsan! Har ni tips hur mitt trädgårdsland kan bli? Det är cirka 5 x 10 meter, och är placerat som ni kan se i fotoalbumet. Har ni förslag på "gångar" jag kan lägga? Ev. tänkte jag lägga plattor som vi har över, vad bör man ha under då osv?, eller fungerar det fint med endast grus eller jord?

Sedan tänkte jag köpa bräder till att göra små fina "kanter" och dela in grönsakerna (kan ju vara en fördel rolleyes.gif ), men undrar vilket virke jag skall använda? Alltså vad man kallar virket? Tryckimpregnerat verkar inte vara någon större höjdare då jag fått höra att det kan rinna ut gifter, dock inte kännt hur mycket. Vilket blir billigast; tryckvirke eller vanligt virke + träolja / eller den olja man behöver?

Hur har NI det? Gärna exempel på foton, eller exempel hur ni skulle gjort på mitt land!

biggrin.gif wub.gif Tack, tack, godnatt!

--------------------
          Med vänliga hälsningar: Jag med blommorna!
          p.s Nu fungerar mitt album!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 01:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon