Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tv-programmet "Sveriges värsta bilförare" - TV4
          Kathy
          Inlägg 07-05-2005, 15:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

Någon som följer programmet?

"Under sex avsnitt ska de utvalda usla chaufförerna klara av att genomföra en rad körmoment, som kan vara att testa reaktionsförmåga, göra en trepunktsvändning, fickparkera, backa med släp, hinderbana, kurvtagning och framförande av fordon i trånga utrymmen."

Jag har sett två avsnitt av programmet och häpnar över att deltagarna faktiskt har körkort, med tanke på hur dåligt de kör.

Citera
          ejjan
          Inlägg 07-05-2005, 15:45
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 295
          Medlem nr: 4 123

Nån på Vägverket var upprörd över att de visar sånt på tv. TV4 sa bara att det faktiskt är vägverket som gett dessa människor körkort. Svar på tal smile.gif

Skrattade så jag grät vid första avsnittet. Skulle dock inte skratta om jag mötte dessa ute i trafiken... Förhoppningsvis så kör de inte bil så ofta i vanliga fall.

--------------------
          Alla såg äpplen falla, men det var bara Newton som frågade sig varför" B Baruch

Citera
          Kathy
          Inlägg 07-05-2005, 16:21
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (ejjan @ 07-05-2005, 16:45)
          Nån på Vägverket var upprörd över att de visar sånt på tv. TV4 sa bara att det faktiskt är vägverket som gett dessa människor körkort. Svar på tal smile.gif

Skrattade så jag grät vid första avsnittet. Skulle dock inte skratta om jag mötte dessa ute i trafiken... Förhoppningsvis så kör de inte bil så ofta i vanliga fall.

Ja, att de har lyckats få körkort?
          En av deltagarna hade krockat tre gånger vid uppkörningen.
          Nu stod det iof inte hur många gånger hon kört upp, så det var kanske inte vid ett och samma tillfälle, men ändå. blink.gif
          Det otäcka är att dessa bilförare troligen inte är unika på något sätt, sad.gif det finns nog både en och flera ute i trafiken.

Citera
          Reserv
          Inlägg 07-05-2005, 16:28
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Uppkörningsmännen som godkännt körkorten för dom här förarna borde bli av med sina behörigheter att få ge ut körkort i framtiden. Det kan väl inte vara nån konst att ta reda på vem dom kört upp för. Förhoppningsvis så gör dom till sig å det grövsta på TV för att få vara med, och i verkligheten bara är taskiga förare (inte livsfarliga som på TV programmet) blink.gif

Citera
          lillalind
          Inlägg 07-05-2005, 17:09
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 64
          Medlem nr: 5 684

det får man verkligen hoppas. man blir ju mörkrädd för mindre!! de borde aldrig få tillbaks korten igen!!!!!! mad.gif mad.gif mad.gif

Citera
          zaaritha
          Inlägg 07-05-2005, 17:37
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Fy f-n, blir rädd!!

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 07-05-2005, 17:41
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

De borde fått en ny fräsch bil att köra så de var lite mer rädda om den. Några kör som om de framför en stridsvagn!!!

Men det är roligt att titta tycker jag, så man vet hur en del som kör läskigt kankse tänker o fungerar. Om man möter en med autofobi. Att överhuvudtaget försöka tänka mer på omgivningen när man kör, inte ligga i hasorna, tuta och vara stressig.

Citera
          Ophelia
          Inlägg 07-05-2005, 17:49
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Har själv inte körkort men jag VET att jag kör bättre än dem, varjefall de gånger jag övningskört!! Skrämmande. Har de kunnat få körkort så kan jag få det även om jag skulle köra med bindel.

Citera
          Betty
          Inlägg 07-05-2005, 18:09
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Och vilka priser de får de som "vinner" varje avsnitt och får åka hem! Allt från stadsjeep till bensin. (En stadsjeep i dessa människors händer är ju rena mordvapnet...) Jag tycker att de genomgående borde vinna körlektioner.och den som till slut koras till Sveriges värsta/sämsta bilförare borde bli av med körkortet och få börja om från början och få ta om sitt körkort.

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Ophelia
          Inlägg 07-05-2005, 18:17
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (Betty @ 07-05-2005, 19:09)
          Och vilka priser de får de som "vinner" varje avsnitt och får åka hem! Allt från stadsjeep till bensin. (En stadsjeep i dessa människors händer är ju rena mordvapnet...) Jag tycker att de genomgående borde vinna körlektioner.och den som till slut koras till Sveriges värsta/sämsta bilförare  borde bli av med körkortet och få börja om från början och få ta om sitt körkort.

Kanske kan ge det till mig som saknar klirret i plånboken och tiden i kalendern!! rolleyes.gif

Citera
          Kathy
          Inlägg 07-05-2005, 19:06
          Länk hit: #11

Medlem

CITAT (Betty @ 07-05-2005, 19:09)
          Och vilka priser de får de som "vinner" varje avsnitt och får åka hem! Allt från stadsjeep till bensin. (En stadsjeep i dessa människors händer är ju rena mordvapnet...) Jag tycker att de genomgående borde vinna körlektioner.och den som till slut koras till Sveriges värsta/sämsta bilförare borde bli av med körkortet och få börja om från början och få ta om sitt körkort.

Det var faktiskt en bra idé; att de ska få körlektioner.
          Undras vad den som "vinner" som Sveriges sämsta bilförare får? Han/hon kanske inte får tillbakas sitt körkort?

Citera
          fruberglund
          Inlägg 07-05-2005, 20:04
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

Blir mest förundrad över hur hon (vet inte vem det var) som inte ens vet hur man kopplar, växlar och vart bromsen sitter nånsin fått körkort!!! wacko.gif

Och hur är man funtad om man bara släpper ratten hur som helst hela tiden???

Men det märker man ju i trafiken varje dag...massvis med folk som absolut inte borde ha körkort. Suck säger jag bara och HOPPAS att jag slipper träffa på någon sån.

Blir mest ledsen för att folk faktiskt dör för att vissa beter sig precis som de i serien...alltså inte tänker alls innan de sätter sig bakom ratten.

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera
          pejori
          Inlägg 07-05-2005, 20:07
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

jag tror inte att dom lite äldre kör alls i vanliga fall unsure.gif
          den ena var ju nästan BLIND!!!! och kunde inte flytta fram sätet. wink.gif
          ungdommarna är bedrövliga att se...dom har ju fått sitt kort nyligen
          och en mamma som bara skrattar är ingen bra förebild rolleyes.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Magdis
          Inlägg 07-05-2005, 20:12
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Ja det var ju helt otroligt, man hoppas ju att det inte ska vara på riktigt. Det är ju skandal att dessa människor klarat uppkörningen. Min 4-åriga dotter skulle köra bil bättre än dem.

Citera
          Frida H
          Inlägg 07-05-2005, 20:23
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 96
          Medlem nr: 5 357

CITAT (pejori @ 07-05-2005, 21:07)
          och en mamma som bara skrattar är ingen bra förebild rolleyes.gif

ja man undrar ju hur den där mamman kör, honkanske inte har nåt körkort

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 08-05-2005, 16:06
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Alla kanske borde prova på denna test.
          Det är ju extrema tester och inte mycket de har att svänga på, men jag håller med att de borde nog få körlektioner i pris.
          Visserligen kör man under mera press när det är en så kallad tävling, det kan nog påverka lite, typ detta med ambulansen var nog stressande med syrenerna precis framför, men det skulle faktiskt vara kul att få prova utan att vara med och tävla.
          Kanske något för en Odlaträff ett slags Odlarally rolleyes.gif laugh.gif biggrin.gif och se om vi är lika dåliga eller bättre.
          Det är alltid lättare att sitta hemma vid TV:en och kommentera än göra det i praktiken.

Har erfarenhet av en annan sak som inte har med bilkörning att göra.
          Man sitter framför TV:en och ofta kommenterar att vittnen inte ser vad boven har på sig, hur lång han är o.s.v. och man tycker det är väl konstigt att de inte ser det när de var där på platsen, hur dum är man.
          Jag blev vittne till ett rån eller vad man kan kalla det. Var på apoteket där jag bor, en kille kommer in i väldans fart, hoppade över disken och hämtade det han skulle (amfetamin o liknande) och full fart ut igen.
          När polisen fråga vad hade han på sig, så det enda jag och apotekspersonalen kom ihåg var den svarta luvan, fast vi stod 1-1,5 m ifrån, för man blir så paff att något sådant ska hända så man tänker inte på dessa sakerna.
          Så numera säger jag aldrig så när man ser något likande eller hör om det.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          smulan76
          Inlägg 08-05-2005, 21:42
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 36
          Medlem nr: 5 578

Kollar också på detta program. Det bästa som jag gjort var att ta CE-körkort. Tack vare det så har jag fått lära mig att backa och använda speglarna till det som de ska användas till, även också att tänka till lite längre än vad näsan sträcker sig.
          Jag tror att det på ett sätt är bra att de visar hur vissa beter sig i trafiken (fast det finns säkerligen någon som fjantar sig bara för att de är med i TV).
          Hoppas vinsten är förlorat körkort eller 1 års uppfriskande övningskörning på bilskola.
          Väntar med spänning på nästa program./smulan76

Citera
          Kathy
          Inlägg 08-05-2005, 23:22
          Länk hit: #18

Medlem

Hej och hå.
          Igår var jag ute med bilen, svängde in i en rondell och var sen på väg ut ur rondellen.
          Då får jag tvärnita!! Rakt framför mig kör det in en tjej med en stoor bil, som inte tycks ha en aaaning om att man ska väja för bilar som är i rondellen, innan man själv kör in i den. ohmy.gif
          Att hon sen satt och snackade i mobiltelefonen gjorde ju inte saken bättre. mad.gif

Jag skulle kanske anmäla henne till nästa omgång av "Sveriges värsta bilförare"? tongue.gif

Citera
          amaira
          Inlägg 09-05-2005, 05:08
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

Hela tv-programmet är sorgligt från början till slut! mad.gif sad.gif

Står inte ut med att titta, tv:n stängs av. (Så egentligen vet jag ju inte om programmet ÄR lika sorgligt rakt igenom och till slutet)

Tycker en yrkesförare.

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          råse-marie
          Inlägg 09-05-2005, 05:43
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 1 182
          Medlem nr: 3 210

Håller med föregående talare smile.gif

Är det något att visa på TV wacko.gif och att dom inte skäms .........Det skulle jag göra sad.gif om jag körde så dåligt .
          Programtablån kan visst fyllas med vad som helst ......

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-06-2025, 03:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon