Detta är hämtat från en tråd om Coca-cola, som halkde in på bojkott rent allmänt:
CITAT (Maria i Helsingborg @ 22-03-2005, 01:14)
Svårt det där med att bojkotta........jag minns, för 1000 år sedan, när jag skulle till att bojkotta Nestlé. De tillverkade nämligen bröstmjölksersättning och propagerade starkt för denna i u-länder där regeringar tacksamt tog emot "hjälp". Mammor som givetvis ville sina barns bästa använde sig av deras produkt istället för att amma sina barn med följd att
massor av barn blev sjuka och dog. Varför? Mjölkersättningen skulle blandas upp med vatten och det fanns endast smutsigt/dåligt vatten att tillgå! För detta tog Nestlé inget ansvar

.........nu till kruxet - plötsligt ägs allt man hittar i affären av antingen Nestlé eller ett dotterbolag eller ett dotterdotterbolag.......det är inte lätt att vara konsument idag och nej, Coca Cola köper vi inte härhemma längre.
Om det vore så väl att det var för 1000 år sedan...
Jag kommer ihåg hur min pappa berättade om detta för mig när jag var liten och sedan dess har jag mått dåligt av att ens höra talas om Nestlé.
Det står i någon av hans gamla läroböcker från 70-talet om detta med bröstmjölksersättning till U-länderna genom Nestlés kampanjer.
Tyvärr verkar det fortsätta ännu idag!
För guds skull försök bojkotta Nestlé så långt det går.
(Och jag vet AfterEight är gott, men om man tänker på detta indirekta massmord/dråp av barn som Nestlé har gjort så smakar det illa).
Mer om Nestlebojkotten i dagslägetOch här följer listan på många av de vanligaste produkterna som vi köper och stödjer Nestlé (från ovan angivna hemsida):
Drycker Nescafé
Zoégas
Guldmocca
Vittel
Perrier
Jede kaffeautomater
Djupfryst och konserverNordfilet A/S
Wienerbagarn
Svenska Nestlé
Crosse & Blackwell
Vällingar, gröt, barnmatNestlés egen
GodisAfter Eight
Big Cat
Disney barnchoklad
Disney paretymix
Disney mjölkchoklad
Kit Kat
Lion
Nuts
Quality Street
Rollo
Rowntree
Smarties
Toffee Crisp
Toffo lakritstoffee
Toffo gräddtoffee
Djurfoder m mFriskies torrfoder
Gourmet våt djurmat
Svenska Nestlé kattsand
KosmetikaCosmetic France
Lancome
L'Oreal
Garnier
ÖvrigtBuitoni pasta, pastasås
Coffee-Mate gräddersättning
Maggi buljongtärning
Poule au Pot
Sun Pat jordnötssmör
Tartex soyaost
Hägendazs
Hemglass
Och listan är troligen inte komplett....
OBS. Nestle äger inte Findus sedan februari år 2000 då de köptes loss efter 38 år i Nestlés ägo...