Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  « < 3 4 5 6 7 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > jag vill ha barn, men inte han
          labarradepan
          Inlägg 12-05-2005, 10:50
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 456
          Medlem nr: 5 371

CITAT (Sulawesii @ 12-05-2005, 11:04)
          labarradepan: tack och lov att du inte blev arg på oss! Hade lite dåligt samvete när jag vaknade i morse. Man (läs jag) kan ju tänka på hur man skriver saker och ting..... Bara det att vissa dagar..... och det här gjorde mig så arg!

klart att jag inte är arg, men jag ville bara förklara hur han funkar o så. själv är jag arg, lessen om vartannat, fast idag känns det bra mellan oss. Vi "mekade" tillsammans igår hiihi, men hoppas ändå att han kommer ändras. Fast han fyller ju 35 i år, kanske är för sent för att ändras??

wacko.gif

Citera
          Boxer
          Inlägg 12-05-2005, 11:02
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

CITAT (labarradepan @ 12-05-2005, 11:50)
          Fast han fyller ju 35 i år, kanske är för sent för att ändras??

wacko.gif

ohmy.gif Inte då! Min är 50 smile.gif wub.gif

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera
          Diabolique
          Inlägg 12-05-2005, 11:43
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 664
          Medlem nr: 4 787

CITAT (Sulawesii @ 12-05-2005, 11:04)
          Fast, det är väl ingen som har skuldbelagt honom för att han inte vill ha barn? Utan för att han har sagt att han vill ha barn och sedan tagit tillbaka det, nu när de flyttat ihop. Dessutom har han ju hela tiden vetat att hon vill ha barn.

Jo, jag tycker det.
          Han kanske upplevde det som att han ville ha barn när han sa det. (någon gång i framtiden alltså). Men när framtiden kom, så visade det sig att han inte ville ha barn då.

Han hade ju själv sagt något i stil med att han trodde att han skulle vilja ha barn.

Han har inte ljugit!

Om vi tänker oss in i att ingen skulle vilja ha barn från början men den ena vill efter några år. Då ska man ju respektera det. Precis som man måste respektera att han inte vill ha barn nu. Och det är inte omöjligt att han vill i framtiden.

Familjerådgivning är fortfarande det bästa tipset.

--------------------
          Stå på dig, annars gör någon annan det!
          /Hanna

Citera
          djingis
          Inlägg 12-05-2005, 11:43
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 201
          Medlem nr: 4 731

CITAT (Rossi @ 12-05-2005, 08:52)
          CITAT (djingis @ 12-05-2005, 08:35)
          Jo, jag förstår verkligen att ni hamnat i ett dilemma och värre kan det faktiskt bli sad.gif
          I min lilla by så finns det ett par precis som ni där han inte ville ha barn men hon tjatade sig till ett barn. På hans följande vilkor.
          Han tar inget ansvar för barnet alls.
          Barnet är på dagis, oavsett om han är hemma tidigare. Hon hämtar barnet efter hennes jobb.
          Hon behöver ibland jobba obekväma arbetstider och då har de en barnflicka som tar hand om barnet.
          Denna kvinna fick vad hon ville- ett barn. Tar konsekvenserna av sitt tjat och tar hand om barnet till 100% och då det inte funkar så gör en barnflicka det.
          Men jag frågar mig barnet då. Tänk att växa upp i en familj med detta att pappa ville inte ha mig och vill inte ta del av mig.
          Jag hade önskat detta barn en kärleksfull pappa. Även om det hade inneburit att mamma hade fått lämna denne man som inte ville ha barn.

Är detta bara bysnack eller kanske bara kvinnans version (det är så lätt att ta på sig ett martyrskap). Har ni hört mannens version?

Det är så lätt att ha förutfattade meningar om hur andra har det. Det känns inte troligt att kunna leva tillsammans och ha 0% ansvar för ett barn. Det finns ju med hela tiden.

bysnack???

Mamman i familjen ojjar sig inte utan tycker det är helt OK.
          Däremot så förundras deras vänner sig??
          Här är det inte en eller den andres version utan hur det är.
          Föräldrarna är nöjda.
          Men jag ställer mig frågandes på barnet sida????

--------------------
          Camilla i zon 1

"ju fler människor jag träffar på- desto mer tycker jag om min hund"

Citera
          Diabolique
          Inlägg 12-05-2005, 11:48
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 664
          Medlem nr: 4 787

CITAT (farbror B @ 12-05-2005, 09:26)

En man uttalar sej!

Hur kan ni kvinnor stå ut med allt elände som män skapar?
          Nu pratar jag inte om "våld i hemmet" som det så vackert heter när sinnessjuka män ( för inte är man frisk om man slår på det sättet!!) slår sina barn och kvinnor.
          Jag tänker på dessa vardagliga saker, som man inte kan drömma om skulle finnas i dagens jämställda samhälle:

1. "barnvakt" Mannen är hemma, medan kvinnan går ut en kväll och
          berättar då att han ska sitta barnvakt! Skulle kvinnan säja så om mannen gick ut? Vad ligger det för attityd bakom sånt språk?

2. Handla i affärn. Mannen vägrar åka med, eller ägnar vistelsen med att prata i mobilen med kompisar och låtsas som om han inte känner kvinnan, som under tiden bollar två barn,inköpslistan och en full vagn med varor.

3. Ansvarsfördelningen hemma. Mannen förklarar att han tar hand om bilden och det praktiska runt den om hon tar hand om hemmet. Uppskattningsvis tar bilen max 70 timmar om året, medan den tiden lätt knäcks efter två veckor hemma.

4. Mer ansvarsfördelning. Mannen verkar hopplös på att tvätta och förvisas därför från tvätten i framtiden. Här skapar kvinnan själv en ohållbar situation. Inte ens en man är så dum att han inte kan klara av att tvätta på rätt sätt om han bara vill .

5.Barnen. Hans attityd är att "det är hennes grej!"
          En man som verkligen inte förstår bättre, gör sej bäst som singel!.

Sluta backa upp männens fortsatta mansgriseri! Ställ krav på er karl om ni ska få nån fason på honom. Han kan stryka sina skjortor själv, laga mat, hämta på dagis, tvätta precis lika mycket som du!
          Sluta befästa könsrollerna!

Jag håller helt med dig!

Och jag tycker inte att det är du som är alldeles fantastisk, du är bara som alla borde vara. Bra! biggrin.gif

Det är ju inte bara männens fel att hushållsarbetet är uppdelat som det är.
          Det är ju vårat fel om vi bara flyter med och godkänner denna orättvisa.

Sedan kanske jag har gått till överdrift, men min sambo gör lika mycket som jag i hemmet (om inte lite mer). Så vi kompenserar kanske för ett annat par där kvinnan gör lite lite mer än mannen... smile.gif

--------------------
          Stå på dig, annars gör någon annan det!
          /Hanna

Citera
          farbror B
          Inlägg 12-05-2005, 11:48
          Länk hit: #86

Gäster
          Antal inlägg: 1 824
          Medlem nr: 5 152

CITAT
          Som tur är (för dig  ) så har jag lyckats hitta en man som uppfyller alla (nåja, de flesta  ) punkter du skriver!

Betyder det att jag kan andas ut? laugh.gif

--------------------
          kolla gärna www.turbokrull.net hjärndöd men gratis humor =)user posted image

Citera
          farbror B
          Inlägg 12-05-2005, 11:54
          Länk hit: #87

Gäster

CITAT
          farbror B! Din mailbox kommer att översvämmas av trånande kvinnor!!!

Ha ! som om! ohmy.gif tongue.gif

--------------------

Citera
          farbror B
          Inlägg 12-05-2005, 11:56
          Länk hit: #88

Gäster

faktiskt inga personliga meddelanden .. laugh.gif

--------------------

Citera
          Rossi
          Inlägg 12-05-2005, 11:57
          Länk hit: #89

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

CITAT (farbror B @ 12-05-2005, 12:56)
          faktiskt inga personliga meddelanden .. laugh.gif

Stackars dig! Vad besviken du låter .... sad.gif Ska jag skicka ett till dig? *ler*

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          farbror B
          Inlägg 12-05-2005, 12:01
          Länk hit: #90

Gäster

får du ju om du vill=)

--------------------

Citera
          djingis
          Inlägg 12-05-2005, 12:45
          Länk hit: #91

Medlem

säger farbrar B´s drake o slickar sig om munnen wink.gif

--------------------
          Camilla i zon 1

Citera
          Rossi
          Inlägg 12-05-2005, 12:46
          Länk hit: #92

Medlem

CITAT (djingis @ 12-05-2005, 13:45)
          säger farbrar B´s drake o slickar sig om munnen wink.gif

Ja, han fick sig en riktig mumsbit!

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          djingis
          Inlägg 12-05-2005, 12:51
          Länk hit: #93

Medlem

ä det därför han blev tyst?

--------------------
          Camilla i zon 1

Citera
          Rossi
          Inlägg 12-05-2005, 12:51
          Länk hit: #94

Medlem

Ja, förmodligen. Han sitter väl och gottar sig och slickar i sig med hull och hår!

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Hannele
          Inlägg 12-05-2005, 12:52
          Länk hit: #95

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (mamamaggan @ 12-05-2005, 10:28)
          När det gäller det här med fritidsintressen vill jag bara berätta lite om hur jag/vi hade det. Min man hade ett fritidsintresse som tog all fritid 3-4 kvällar i veckan samt hela lördagen eller söndagen.

Tja, vi har fyra barn, med fortfarande har vi båda våra intressen kvar.
          Nu är barnen stora och vi gör massa saker tillsammans med dem! sleep.gif
          Om någon tror, att livet tar slut, när man skaffar barn, har lite fel.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          djingis
          Inlägg 12-05-2005, 12:53
          Länk hit: #96

Medlem

CITAT (Hannele @ 12-05-2005, 13:52)
          CITAT (mamamaggan @ 12-05-2005, 10:28)
          När det gäller det här med fritidsintressen vill jag bara berätta lite om hur jag/vi hade det. Min man hade ett fritidsintresse som tog all fritid 3-4 kvällar i veckan samt hela lördagen eller söndagen.

Tja, vi har fyra barn, med fortfarande har vi båda våra intressen kvar.
          Nu är barnen stora och vi gör massa saker tillsammans med dem! sleep.gif
          Om någon tror, att livet tar slut, när man skaffar barn, har lite fel.

alldeles rätt, det bara blir annorlunda.
          Men inte sämre på något sätt wub.gif

--------------------
          Camilla i zon 1

Citera
          Bettson
          Inlägg 12-05-2005, 15:15
          Länk hit: #97

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

En man uttalar sej!

Hur kan ni kvinnor stå ut med allt elände som män skapar?
          Nu pratar jag inte om "våld i hemmet" som det så vackert heter när sinnessjuka män ( för inte är man frisk om man slår på det sättet!!) slår sina barn och kvinnor.
          Jag tänker på dessa vardagliga saker, som man inte kan drömma om skulle finnas i dagens jämställda samhälle:

1. "barnvakt" Mannen är hemma, medan kvinnan går ut en kväll och  
          berättar då att han ska sitta barnvakt! Skulle kvinnan säja så om mannen gick ut? Vad ligger det för attityd bakom sånt språk?

2. Handla i affärn. Mannen vägrar åka med, eller ägnar vistelsen med att prata i mobilen med kompisar och låtsas som om han inte känner kvinnan, som under tiden bollar två barn,inköpslistan och en full vagn med varor.

3. Ansvarsfördelningen hemma. Mannen förklarar att han tar hand om bilden och det praktiska runt den om hon tar hand om hemmet. Uppskattningsvis tar bilen max 70 timmar om året, medan den tiden lätt knäcks efter två veckor hemma.

4. Mer ansvarsfördelning. Mannen verkar hopplös på att tvätta och förvisas därför från tvätten i framtiden. Här skapar kvinnan själv en ohållbar situation. Inte ens en man är så dum att han inte kan klara av att tvätta på rätt sätt om han bara vill .

5.Barnen. Hans attityd är att "det är hennes grej!"
          En man som verkligen inte förstår bättre, gör sej bäst som singel!.

Sluta backa upp männens fortsatta mansgriseri! Ställ krav på er karl om ni ska få nån fason på honom. Han kan stryka sina skjortor själv, laga mat, hämta på dagis, tvätta precis lika mycket som du!
          Sluta befästa könsrollerna!

Det finns ett talesätt som säger att skillnaden mellan pojkar och män är kostanden på deras leksaker. tongue.gif

Tyvärr är det fullkomligt fel.

Skillnaden mellan pojkar och män går just i det farbror B beskriver.
          De som tar ansvar och inte hjälper till utan delar, är de som vuxit upp från pojkar till män.

De som barnvaktar sina egna barn är fortfarande barn själva och gör inget vidare jobb. De som delar ansvaret för och tar hand om sina barn, det är män.

Förutsättning för en bra relation är just att man vuxit upp, man behöver för jestanes inte vara tråkig för det utan låta baran sinnet få lite utlopp med jämna mellanrum.

I unga förhållanden så kanske den feminina parten fortfarande är en flicka och inte en kvinna (om man mäter med samma måttstock).

Hon tycker då det är helt OK att ha en relation med en pojke. Men så snart hon vuxit upp till kvinna och hennes "pojkvän" inte blivit man så börjar hon irritera sig på honom. Det är då det inte går så bra längre.

Ofta är det föräldrarna som inte tillåter sina barn att bli vuxna. SJälv hade jag stora problem att slå mig loss och växa upp. Inte förrän sista månaderna innan mamma dog kunde hon se mig som vuxen.

Min man hade samma problem om inte värre. Han blev inte vuxen förrän jag blev riktigt sjuk.

Det gjorde också att han var tredje pojken i familjen ända tills detta hände och han gick miste om sin fadersperiod. Inte förrän barnen var i tonåren blev han pappa och hade svårt med balansen i den rollen länge eftersom han inte vuxit in i rollen eftersom.

Nu i medelåldern är vi äntligen jämnlika.
          wub.gif

Citera
          yenny
          Inlägg 12-05-2005, 15:51
          Länk hit: #98

Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem nr: 5 411

Jag tror det är viktigt att ni reder ut det här ganska så snart... och om han nu står fast vid att han inte vill ha barn så måste du bestämma vad som är viktigast för dej. Vill han inte så har du chansen att börja om och hitta någon ny.. om du verkligen vill ha barn.
          jag levde i ett förhållande med en man i ca 9 år.. han sa hela tiden att vi kan skaffa barn senare... 9 år senare.. då var jag nyss 30 år fyllda sa han att han inte ville ha barn alls!! å vad jag kände mej besviken.. och lurad på väldigt många år av mitt liv!

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          Hannele
          Inlägg 12-05-2005, 15:54
          Länk hit: #99

Medlem

Uppskattningsvis tar bilen max 70 timmar om året
          Vad kan det vara för bil??? unsure.gif
          Det finns män, som är helt ointresserade av bilar.

Undrar, vilken planet farbror B bor på, om han skrivit allt detta själv?

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Citera
          Hannele
          Inlägg 12-05-2005, 15:57
          Länk hit: #100

Medlem

CITAT (yenny @ 12-05-2005, 16:51)
          jag levde i ett förhållande med en man i ca 9 år.. han sa hela tiden att vi kan skaffa barn senare... 9 år senare.. då var jag nyss 30 år fyllda sa han att han inte ville ha barn alls!! å vad jag kände mej besviken..

Jag bytte efter lika många år - han är barnlös och ensam - fortfarande.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Citera

7 sidor V  « < 3 4 5 6 7 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-10-2026, 08:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon