Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V   1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Undrar hur den festen skulle vara?, Alla Odlamedlemmar på samma fest
          fruberglund
          Inlägg 12-05-2005, 22:47
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

Kom att tänka på det när jag svarade på en annan tråd.

Undrar hur en fest skulle vara om alla Odlaister kom. Med lite alkohol i sig så kan ju vad som helst hända. Om det dessutom skulle vara förbjudet med trädgårdsprat och bara tillåtet med "småprat" (eftersom det brukar uppröra mest här).

Skulle kanske vara fullt slagsmål på vissa håll men mest skratt och knasigheter tror jag. Vad tror ni?

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera
          gammelnalle
          Inlägg 12-05-2005, 23:07
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

LITE alkohol?? då kommer jag inte.....

biggrin.gif rolleyes.gif

Citera
          Hannele
          Inlägg 12-05-2005, 23:20
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (fruberglund @ 12-05-2005, 23:47)
          förbjudet med trädgårdsprat

nej... wacko.gif

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          gammelnalle
          Inlägg 12-05-2005, 23:31
          Länk hit: #4

Medlem

vad skall vi då göra I TRÄDGÅRDEN om vi inte får prata?? och alldeles för lite alkohol.......????

Citera
          zaaritha
          Inlägg 12-05-2005, 23:35
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Krossa mördarsniglar, kanske...............
          Nej usch!!

Citera
          Smed
          Inlägg 12-05-2005, 23:38
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 120
          Medlem nr: 2 264

Jag minns en bild om stämmningen på Odla.nu (just då) som Adrian ritade en gång. Det är bara att hoppas att det inte blir som den visade. biggrin.gif

/Smed

--------------------
          user posted image

Citera
          amaira
          Inlägg 13-05-2005, 07:12
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

Alkohol? Då kommer inte jag laugh.gif laugh.gif laugh.gif !!

Jodå, jag kommer, så länge det inte blir "fylla", för då åker jag igen.

Vad gäller alkohol, så dricker jag inte.
          Det behövs nämligen inte, jag är så knasig ändå laugh.gif laugh.gif .

Och när blir festen??? rolleyes.gif

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          yla
          Inlägg 13-05-2005, 08:16
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem nr: 208

tror de skulle bli som på de flesta fester
          en blandning av de mesta
          ingen bryr sej om någon snackar om "fel" saker o alla har jättekul o en del går igenom o en del hjälper dom o en del går hem tidigt en del går inte hem alls utan somnar på en sten nånstans i de mörkaste hörnet eller lär sej nåt nytt om varandra en del minns det dagen efter en del måste ha lucköppning
          som vilken stor fest som helst för stor måste den festen bli
          globen kanske laugh.gif laugh.gif tongue.gif

--------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          fruberglund
          Inlägg 13-05-2005, 15:34
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

CITAT (oldwolfie @ 13-05-2005, 09:16)
          en del går hem tidigt en del går inte hem alls utan somnar på en sten nånstans i de mörkaste hörnet

Haha...skulle jag vilja se, 20 pers som ligger och sover på stenpartiet biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Tja nallen...vissa klarar sig kanske på lite men de som tål mer får väl dricka så mycket de vill.

Fyllefester med bråk och skrik har man vuxit ifrån men vill folk dricka så säger inte jag emot. Det är ju upp till var och en hur man vill göra så länge man kan hantera spriten på rätt sätt, är inte kul med folk som blir dyngpackade och antingen ska klänga på en hela kvällen eller sitta och böla hela kvällen...suck för såna wacko.gif

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera
          Reserv
          Inlägg 13-05-2005, 17:50
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Tjaa, hur skulle den festen se ut, inte vet jag och inte skulle jag få veta heller. Jag tror allvarligt talat inte att jag har ett önskemål att närvara där sleep.gif
          Det kommer sitta folk som analyserar sönder en dialog till total oigenkännlighet blink.gif
          Andra kommer att "sjunga en trudelutt och lägga en brakskit" och garva läppen av sig åt det. wacko.gif
          Några kommer att ondgöra sig på att det är nån som köpt groggvirket från Lidl, dom har så taskig personalpolitik. wink.gif
          Någon/några kommer att sitta och medvetet reta andra "för det är så skojsigt att röra om i grytan lite" (det är ingen j***a gröt som ska serveras) mad.gif
          Någon sitter och gnäller för att köttet som ska grillas inte kommer från Sverige sad.gif
          Några sitter och jämför sina "skuggor" och funderar på att bytlåna rolleyes.gif
          Nån sitter och retar sig på hur en del pratar och formulerar sig, och nåde den som pratar om trädgård när vi bestämt att det ska pratas om annat tongue.gif
          En del sitter och klagar på alla j***a kattägare som aldrig tar sitt ansvar sad.gif
          Nån gråter för att äktenskapet knakar, eller för att sambon inte vill ha några barn, eller blommor, eller djur wacko.gif blink.gif wink.gif
          Det finns hur många skäl som helst till att det inte ska bli nån odlafest, och om man nu mot all förmodan råkar halka in på den festen ohmy.gif huh.gif ............så, va f*n, grabba tag i hink och spade och kasta både sand och kattskiten runt sällskapet, det är väl så det går till på forumet? huh.gif Är det inte? rolleyes.gif

Citera
          Fenja
          Inlägg 13-05-2005, 18:09
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

CITAT (Reserv @ 13-05-2005, 18:50)
          Tjaa, hur skulle den festen se ut, inte vet jag och inte skulle jag få veta heller. Jag tror allvarligt talat inte att jag har ett önskemål att närvara där sleep.gif
          Det kommer sitta folk som analyserar sönder en dialog till total oigenkännlighet blink.gif
          Andra kommer att "sjunga en trudelutt och lägga en brakskit" och garva läppen av sig åt det. wacko.gif
          Några kommer att ondgöra sig på att det är nån som köpt groggvirket från Lidl, dom har så taskig personalpolitik. wink.gif
          Någon/några kommer att sitta och medvetet reta andra "för det är så skojsigt att röra om i grytan lite" (det är ingen j***a gröt som ska serveras) mad.gif
          Någon sitter och gnäller för att köttet som ska grillas inte kommer från Sverige sad.gif
          Nån sitter och retar sig på hur en del pratar och formulerar sig, och nåde den som pratar om trädgård när vi bestämt att det ska pratas om annat tongue.gif
          En del sitter och klagar på alla j***a kattägare som aldrig tar sitt ansvar sad.gif
          Nån gråter för att äktenskapet knakar, eller för att sambon inte vill ha några barn, eller blommor, eller djur wacko.gif blink.gif wink.gif
          Det finns hur många skäl som helst till att det inte ska bli nån odlafest, och om man nu mot all förmodan råkar halka in på den festen ohmy.gif huh.gif ............så, va f*n, grabba tag i hink och spade och kasta både sand och kattskiten runt sällskapet, det är väl så det går till på forumet? huh.gif Är det inte? rolleyes.gif

wub.gif biggrin.gif *fniss* Det där var ju både roligt och skarpsinnigt och antagligen inte särskilt långt från verkligheten heller, Reserv!
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          ninnisky
          Inlägg 13-05-2005, 18:29
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Precis så föreställer jag mig den festen som aldrig blir av.....

Bästa svaret (av alla) på länge, Reserv......... wub.gif wub.gif wub.gif

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif wub.gif wub.gif wub.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          pejori
          Inlägg 13-05-2005, 18:33
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif så sant reserv wub.gif wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Ina
          Inlägg 13-05-2005, 19:43
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 2 225
          Medlem nr: 12

Nån sitter och retar sig på hur en del pratar och formulerar sig, och nåde den som pratar om trädgård när vi bestämt att det ska pratas om annat  :P
          Nån gråter för att äktenskapet knakar, eller för att sambon inte vill ha några barn, eller blommor, eller djur wacko.gif  :blink:  ;)
          Det finns hur många skäl som helst till att det inte ska bli nån odlafest, och om man nu mot all förmodan råkar halka in på den festen ohmy.gif  :huh: ............så, va f*n, grabba tag i hink och spade och kasta både sand och kattskiten runt sällskapet, det är väl så det går till på forumet? huh.gif  Är det inte? rolleyes.gif

WORD! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Underbart inlägg Reserv! Klockren analys!

Citera
          *solis*
          Inlägg 13-05-2005, 19:59
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 1 749
          Medlem nr: 5 033

CITAT (Ina @ 13-05-2005, 20:43)
          Nån sitter och retar sig på hur en del pratar och formulerar sig, och nåde den som pratar om trädgård när vi bestämt att det ska pratas om annat  tongue.gif
          Nån gråter för att äktenskapet knakar, eller för att sambon inte vill ha några barn, eller blommor, eller djur wacko.gif  blink.gif  wink.gif
          Det finns hur många skäl som helst till att det inte ska bli nån odlafest, och om man nu mot all förmodan råkar halka in på den festen ohmy.gif  huh.gif ............så, va f*n, grabba tag i hink och spade och kasta både sand och kattskiten runt sällskapet, det är väl så det går till på forumet? huh.gif  Är det inte? rolleyes.gif

WORD! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Underbart inlägg Reserv! Klockren analys!

Håller med; en klockren analys av Reserv själv biggrin.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 13-05-2005, 20:49
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

och jag skulle... som vanligt... tagit hand om disken laugh.gif
          Vilken fest!!! wub.gif

Citera
          *solis*
          Inlägg 13-05-2005, 20:50
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 1 749
          Medlem nr: 5 033

CITAT (Felix matte @ 13-05-2005, 21:49)
          och jag skulle... som vanligt... tagit hand om disken laugh.gif
          Vilken fest!!! wub.gif

Jag kan hjälpa dig eftersom jag gillar att diska biggrin.gif

Citera
          gammelnalle
          Inlägg 13-05-2005, 20:54
          Länk hit: #18

Medlem

då blir det trångt... jag brukar hamna i diskpatrullen....
          biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif

Citera
          yla
          Inlägg 13-05-2005, 21:01
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem nr: 208

bra då slipper jag jag får såna hemska självsprickor se tongue.gif

--------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 13-05-2005, 21:07
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Vaaa??? finns det fler än jag som alltid ser till att värdparet vaknar till "ingen disk och putsat hem" tongue.gif wub.gif

handskar.. säger jag bara... sååå bra att ha. wub.gif

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 16:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon