Fick idén till tråden då jag postade i en annan tråd om delfiner.
1994 gjorde jag en dum grej och beställde
grillad delfin på en restaurang i Florida. Tyvärr får jag väl säga så smakade den väldigt gott! Jag hade hellre sett att den smakat illa så att ingen hade beställt den... eller att den plockades bort från menyn.
Jag har också ätit en del andra konstigheter som jag tänkte redovisa nedanför.
Alligator Denna kulinariska rätt åt jag för ungefär 4 år sedan på mitt nuvarande jobb. Vi hade rätten på menyn i ungefär 6 månader men det blev bara en gång för mig för en smak av gyttja och dy tyckte jag tog över allt för mycket!
SkallerormMed ett kilopris på 5000 svenska kronor, detta då för 4 år sedan, så blev det bara en liten smakbit återigen på jobbet. Smaken tyckte jag påminde om kyckling men otroligt senigt och svårtuggat..
Rocky Mountain OystersPå min senaste resa till USA så var jag i Colorado och besökte en litet hak på landsbygden. På menyn fanns ovanstående rätt och eftersom jag är nyfiken av mig och gärna provar på nya maträtter så kunde jag ju inte motstå detta. Strax efter att jag beställt började jag dock fundera på hur ostronen skulle se ut eftersom det inte finns något saltvatten på måånga mils avstånd, dessutom var vi drygt 2.300 meter över havet. Nåja, fick till slut in en tallrik med 4 stycken ovala "bollar" modell större som var panerade och till detta en dipsås och strips. En kompis från USA berättade att man skulle ta en rejäl tugga i ostronet och hålla i det med handen, vilket jag då naturligtvis gjorde.
Gissa om jag blev äcklad och var tvungen att springa och spy på toaletten då det visade sig att ostronen var välfyllda buffeltestiklar... Jag glömmer aldrig den äckliga känslan av att ha varm buffelsperma rinnade ur munnen.. Huga!