Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Växt från Tyskland, Någon som förstår tyska
          Björkhagen
          Inlägg 19-05-2005, 07:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 65
          Medlem nr: 3 507

Var i Tyskland runt Kristi Himmelsfärdsdagen. I Lübeck köpte jag en buske / träd som jag nu gett bort till min morfar som varit snäll och tagit hand om mina pelargonier, änglatrumpet m.m. över vintern. (Har ingen bra frostfri plats själv...).

Jag hittar information om växten på tyska på nätet, men skoltyskan är inte den bästa så jag undrar om någon förstår om den skall beskäras eller inte. Övervintring svalt har jag förstått.

Här kan ni läsa om växten

Om ni är i Tyskland kan jag rekommendera er att inte bara köpa öl och vin. Växter är supermycket billigare där. En buxbom som jag såg kostade 109 svenska i Skåne kostade 2.49 Euro och jo de var lika stora. (krukan från Tyskland var tom lite större).
          Stora fina äppelträd (IngridMarie) ca 2 meter höga kostade 10 Euro.
          Vi hade tur som hade stor bil, men tyskarna tyckte nog inte vi var kloka som lastade hela bilen full med lavendelplator, fruktträd, forsythia och buxbom...

--------------------
          -------------------------------------
          Mvh Björkhagen
          - zon I-II

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 05:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon