Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  « < 4 5 6 7 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > avvisningen av terrorister, jag bryr mej inte
          tomas99
          Inlägg 27-05-2005, 06:55
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 613
          Medlem nr: 3 728

CITAT (MrNorth @ 27-05-2005, 07:47)
          Happ happ

CITAT
          Fy fan hur är det möjligt att du länkar till en rasistisk sida?att du sedan går in och redigerar ditt inlägg gör inte saken bättre!!!!

Nu tror jag att det är dags att jag berättar hur det ligger till innan blodtrycket går i taket för vissa tongue.gif

När jag skrev detta inlägget ville jag ha med lite mera info om det hela, så jag googlade efter detta och fick träff direkt, addressen var www.nd.se/blabla....

va bra tänkte jag, dagens nyheter är ju en bra källa. Jag skapade min länk och postade inlägget. När jag sen skulle testa så länken funkade kom jag inte till dn... utan till nd ohmy.gif som är nationaldemokraterna, och efter lite läsande så upptäckte jag att de tydligen var direkt främlingsfientliga. Så därför redigerade jag mitt inlägg och tog bort den rasistiska länken. Men tydligen var det vissa som fick ont i magen även av detta, kanske skulle jag låtit länken stanna kvar, så hade man sluppit spydiga inlägg som ovan wink.gif

Nästa gång... tänk på att allting inte är som det verkar vara... och det skadar inte att va lite ödmjukare wub.gif

MVH
          Henrik - som ej är nån nationaldemokrat

Men Henrik det går att titta innan man lägger en länk, men ok jag ber om ursäkt om jag var för het på gröten.

mvh tomas.

--------------------
          Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.

Citera
          Reserv
          Inlägg 27-05-2005, 06:57
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (tomas99 @ 27-05-2005, 07:48)
          Snälla admin ta bort den här tråden! jag annser att den är rasistisk på slutet.

mvh tomas

Obs gäller ej pisanggoreng hon kom i mellan när jag skrev.

var är tråden rasistisk? blink.gif Många av mina bästa vänner har utländsk härkomst och dom delar min uppfattning om sveriges flyktingpolitik. Att det går bra att ta sig hit och leva på socialbidrag sticker även i ögonen på mina invandrade vänner. Vissa av mina väner har däremot väldigt svårt att kunna få uppehållstillstånd för sina asiatiska flickvänner, som dom skulle försörja själva då ingen ersättning varken för mat eller kläder utgår till såna. Är det rättvisa? Och var hittar man det rasistiska här? Man blir möjligtvis rasist av att bara läsa Tomas kommentarer, det är såna svenskar som förstör för invandrare mad.gif

Citera
          zaaritha
          Inlägg 27-05-2005, 19:30
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

"asiatiska flickvänner" ???

Citera
          Pirum
          Inlägg 27-05-2005, 20:48
          Länk hit: #104

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Jag tycker att det är utmärkt att läsa media även från mer extremt håll. Jag läser (på nätet) Aftonbladet, Expressen, DN, SvD, Sydsvenskan, Helsingborgs Dagblad, Ekstrabladet (Danmark), Dagbladet (Norge), Aftenposten (Norge), New York Post (tokhöger i USA), Fight Racism Fight Imperialism (kommunister i Storbritannien), Proletären ("Kommunister" i Sverige), Sydney Morning Herald, Bohusläningen, Göteborgs-Posten, och, hör och häpna, nationaldemokraternas sida ibland. Jag tror att om man läser nyheter från många håll (även om de flesta kommer från samma källa oftast) så minskar risken att man blir rasist. Dessutom läser jag www.flashback.se och dess forum.

Det är tveklöst så att nationaldemokraterna är sju resor värre än sverigedemokraterna. Men genom att förbjuda dem att yttra sig så får de bara martyrstatus. Rätt sätt är istället att bemöta dem med argument. Och då måste man faktiskt läsa vad de skriver/tycker också.

Jag kommer inte ihåg exakt vilka kommuner detta gäller, men i förra valet visade SVT ett exempel på två kommuner med liknande "problem" med främlingsfientliga partier. Problemet var ungefär lika stort i båda. I den ena orten tog tidningen debatt mot partiet, och i den andra orten försökte lokaltidningen förtiga debatten.

Gissa var främlingsfientliga gick fram mest? Jo, i den ort där lokaltidningen försökte kväva diskussionen.

--------------------
          zon2.5

Citera
          zaaritha
          Inlägg 27-05-2005, 21:01
          Länk hit: #105

Medlem

Hallå! Reserv!!

Citera
          Heddas matte
          Inlägg 27-05-2005, 21:25
          Länk hit: #106

Medlem
          Antal inlägg: 307
          Medlem nr: 3 696

vad ska man säga... blink.gif
          är det främlingsfientligehet eller yttrandefrihet som diskuteras? tycker att begreppen blandas ihop här...

jag tycker ABSOLUT att man får tycka vad man vill (enligt yttrandefrihetsrätten) men INTE att man får vara fientlig mot någon på grund av kultur eller nationalitet...

alltså.. man får vara irriterad för att eventuella terroristanklagelser stör andra och viktigare nyheter, men man får inte bli fientlig mot ex araber för att man tror att de allihopa är terrorister.. eller "bröstklämmande otäckingar" vilket jag (håller med pisanggoreng) tycker verkar vara en fantasilös, ganska trist och generaliserande åsikt.

--------------------
          Mälaröarna, zon 2

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 27-05-2005, 21:33
          Länk hit: #107

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Egentligen borde man väl inte skriva i denna tråd pga den är liiite infekterad.
          Men iaf så är min åsikt att dessa "terrorister" som utvisades inte var några hederliga medborgare och därför har jag inget till övers för dem och ägnar inte en tanke på ev. felaktiga utvisningsbeslut.
          Ännu har jag inte hört eller läst en enda en som undrar vad dessa sysslat med som föranledde "terrosriststämpeln" ohmy.gif wink.gif

Citera
          zaaritha
          Inlägg 27-05-2005, 22:06
          Länk hit: #108

Medlem

Terroriststämpeln fick väl en hel del oskyldiga, på grund av att de tillhörde
          utsatta folkslag?

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 27-05-2005, 22:09
          Länk hit: #109

Medlem

CITAT (zaaritha @ 27-05-2005, 23:06)
          Terroriststämpeln fick väl en hel del oskyldiga, på grund av att de tillhörde
          utsatta folkslag?

Men Egyptier tillhör väl inget utsatt folkslag... eller hur?

Citera
          zaaritha
          Inlägg 27-05-2005, 22:11
          Länk hit: #110

Medlem

Egyptier, vad har de gjort?
          Trodde att det var andra folkslag????
          Jag ger mej, har inte hängt med!!

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 27-05-2005, 22:12
          Länk hit: #111

Medlem

CITAT (zaaritha @ 27-05-2005, 23:11)
          Egyptier, vad har de gjort?
          Trodde att det var andra folkslag????
          Jag ger mej, har inte hängt med!!

Nu blir jag lite osäker... men jag tror nog att de tre som alla nyhetssändningar handlar om är Egyptier.
          men för den skull så finns väl ingen anledning att terroriststämpla alla Egyptier ... eller hur?

Citera
          zaaritha
          Inlägg 27-05-2005, 22:15
          Länk hit: #112

Medlem

Jo, du har rätt--de är egyptier! Tänkte fel! Eller; tänkte inte alls!!.........

Citera
          Pirum
          Inlägg 27-05-2005, 22:25
          Länk hit: #113

Validating

Var det inte så att Egypten tyckte att dessa tre egyptiska gentlemen visste något om terroristaktioner, varpå CIA höll med och erbjöd sig frakta dem från Sverige, varpå Anna Lindh tyckte att det lät som en god idé?

Eller, så kanske jag har fel. Har inte satt mig in i historien. Och vet inte om jag ska posta mer i den här tråden, för folk blir ju så arga på varandra, jag ska hålla mig till potatisar tror jag smile.gif

--------------------
          zon2.5

Citera
          zaaritha
          Inlägg 27-05-2005, 22:32
          Länk hit: #114

Medlem

Pirum, vi är väl inte "arga"? Fortsätt att skriva! rolleyes.gif

Citera
          Pirum
          Inlägg 27-05-2005, 22:38
          Länk hit: #115

Validating

Mja, jag föredrar nog kanske att diskutera politik på politiska forum, där det är mer vad folk förväntar sig :)

Men känner jag mig rätt kommer jag inte att kunna hålla fingrarna i styr, jag återkommer nog i tråden :P

(För övrigt är det nog bara bra om folk blir lite upprörda och arga ibland:) )

--------------------
          zon2.5

Citera
          zaaritha
          Inlägg 27-05-2005, 22:47
          Länk hit: #116

Medlem

Politik o politik?!

Citera
          ninnisky
          Inlägg 27-05-2005, 23:07
          Länk hit: #117

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (Pirum @ 27-05-2005, 23:38)
          Mja, jag föredrar nog kanske att diskutera politik på politiska forum, där det är mer vad folk förväntar sig smile.gif

Men känner jag mig rätt kommer jag inte att kunna hålla fingrarna i styr, jag återkommer nog i tråden tongue.gif

(För övrigt är det nog bara bra om folk blir lite upprörda och arga ibland:) )

Skulle man kunna tyda det så --- att vi inte är kompetenta att diskutera politik här?? rolleyes.gif
          Men, tänk så skönt med ett forum utan politiska diskussioner (sagt av en f d lokalpolitiker)

rolleyes.gif rolleyes.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Pirum
          Inlägg 27-05-2005, 23:15
          Länk hit: #118

Validating

CITAT (ninnisky @ 28-05-2005, 00:07)
          Skulle man kunna tyda det så --- att vi inte är kompetenta att diskutera politik här?? rolleyes.gif
          Men, tänk så skönt med ett forum utan politiska diskussioner (sagt av en f d lokalpolitiker)

rolleyes.gif rolleyes.gif

Haha, nä, jag bara menade att folk kanske kommer hit för att slappna av och ha det lite trevligt, men det kanske är JUST HÄR som man SKA diskutera politik, egentligen smile.gif I vardagen liksom.

(jag är för övrigt inte politiskt engagerad eller så... har bara haft som hobby att tjôta om det på nätet ett tag)

Lokalpolitiker är ett kapitel för sig smile.gif Många är jättebra, engagerade, jobbar mer än de borde, andra är riktiga drägg, pampar, fähundar, som borde buras in. Men DET ska jag ta i en annan tråd en annan gång smile.gif

--------------------
          zon2.5

Citera
          zaaritha
          Inlägg 27-05-2005, 23:22
          Länk hit: #119

Medlem

jag avskyr politik!! wink.gif

Citera
          ninnisky
          Inlägg 27-05-2005, 23:25
          Länk hit: #120

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (Pirum @ 28-05-2005, 00:15)
          Lokalpolitiker är ett kapitel för sig smile.gif Många är jättebra, engagerade, jobbar mer än de borde, andra är riktiga drägg, pampar, fähundar, som borde buras in. Men DET ska jag ta i en annan tråd en annan gång smile.gif

Ja, ett kapitel för sig---- speciellt om man arbetar heltid, reser ca 100 dgar per år, har hem och familj och politiken som intresse smile.gif smile.gif

Drägg, pampar och fähundar som borde buras in, det får så för dig som tydligen inte har någon inblick
          wink.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera

7 sidor V  « < 4 5 6 7 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-08-2026, 22:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon