Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  « < 5 6 7  
          Skriv svarNytt inlägg
          > avvisningen av terrorister, jag bryr mej inte
          Pirum
          Inlägg 27-05-2005, 23:29
          Länk hit: #121

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Men, jag skrev ju att "många är jättebra" osv, men det FINNS ett litet fåtal drägg osv smile.gif Jag kanske borde varit tydligare med att de flesta är bra. Jag har jobbat bara ett halvår på kommunkontor (miljö/hälsoskydd), så jag har ingen direkt lång erfarenhet, men det var ganska klart att en del politiker inte var direkt...betrodda eller populära smile.gif Medan andra såklart var jättebra.

--------------------
          zon2.5

Citera
          ninnisky
          Inlägg 27-05-2005, 23:38
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (Pirum @ 28-05-2005, 00:29)
          Men, jag skrev ju att "många är jättebra" osv, men det FINNS ett litet fåtal drägg osv smile.gif Jag kanske borde varit tydligare med att de flesta är bra. Jag har jobbat bara ett halvår på kommunkontor (miljö/hälsoskydd), så jag har ingen direkt lång erfarenhet, men det var ganska klart att en del politiker inte var direkt...betrodda eller populära smile.gif Medan andra såklart var jättebra.

kan du definiera ett drägg? Ett ovanligt fult ord, förresten! unsure.gif unsure.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          zaaritha
          Inlägg 27-05-2005, 23:42
          Länk hit: #123

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Drägg= en politiker(i detta fall) som bara "hänger med" o inte gör nå´n nytta!!

Citera
          Pirum
          Inlägg 27-05-2005, 23:45
          Länk hit: #124

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

CITAT (ninnisky @ 28-05-2005, 00:38)
          kan du definiera ett drägg? Ett ovanligt fult ord, förresten! unsure.gif unsure.gif

Sorry, det är ett medvetet ordval från min sida, jag brukar använda det om de av samhällets toppar som uppför sig illa. Försnillar pengar, går på porrklubb för skattebetalarnas/medlemmarnas pengar, etc. (vanligen brukar ju "drägg" användas åt andra hållet, de rika med makten använder det om fattiga och maktlösa, exv)

Visst är "drägg" ett fult ord. Precis som "slödder", "avskum", "pack" osv. Men jag försöker att använda ordet mot folk som missbrukar sin maktställning, på ena eller andra sättet. För då anser jag att fula ord är på sin plats.

--------------------
          zon2.5

Citera
          ninnisky
          Inlägg 27-05-2005, 23:46
          Länk hit: #125

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (zaaritha @ 28-05-2005, 00:42)
          Drägg= en politiker(i detta fall) som bara "hänger med" o inte gör nå´n nytta!!

bottensats och slödder- enligt svenska akademiens ordlista laugh.gif

Vilken tur att jag lagt av politiken smile.gif smile.gif biggrin.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          zaaritha
          Inlägg 27-05-2005, 23:47
          Länk hit: #126

Medlem

De politiker som fuskar ÄR drägg!! Vi ska ju tro på politikerna---men, ärligt talat; gör ni det, ni på "odla nu" ??

Citera
          shiva
          Inlägg 28-05-2005, 02:20
          Länk hit: #127

Medlem
          Antal inlägg: 218
          Medlem nr: 5 434

-Snälla adm ta bort dessa otäcka skriverier, man får inte säga dumma saker i ett allmänt forum, som är till för att diskutera eventuella dumma saker! Om någon upplevt något otrevligt där någon inte är svenskfödd får man inte säga det för då måste man vara rasist! Vi ska hellst vända ryggen till och låtsas som det regnar!

tomas99, ryggrads-lös tönt!

Erkänner att jag modifierat godtyckligt det mesta i texten, men vad ska jag säga om ett inlägg där "vi" ska stoppa huvet i sanden så fort det blir känsligt.
          Det är just sådan inställning som gör att barn och kvinnomisshandel inte tas på större allvar! -Om vi alla håller för ögonen så ser vi inte eländet, alltså har det alldrig hänt!
          Magnus

Citera
          andersen
          Inlägg 28-05-2005, 05:27
          Länk hit: #128

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

Drägg är ett fult ord, och jag tycker att vi medborgare inte skall skylla allt ont på politikerna det är ju trots allt vi som röstar.

Men ett större problem är att politiken görs upp på golfbanor o dyl, jag menar med det att staten och kapitalet sitter i samma båt och då blir resultatet att det är manitu pening guden som gäller i politiken.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Ophelia
          Inlägg 28-05-2005, 07:47
          Länk hit: #129

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Jag tycker det är riktigt hälsosamt att ventilera åsikter. Det är farligt att stoppa huvudet i sanden och låtsas bort problem som faktiskt finns omkring oss. Det är ju frivilligt att delta/läsa den här länken.

Citera
          zaaritha
          Inlägg 28-05-2005, 18:13
          Länk hit: #130

Medlem

Rasist o rasist!!.. Man kan väl få ha åsikter om folk.
          Det finns "fula" utlänningar, precis som vi svenskar är oärliga, också!!!
          Och--resandefolket får man inte säja nå´t om.......
          Jag kar blivit knivhotad av dem, när jag jobbade i skoaffären, så jag har aggression mot dem......

Citera
          Reserv
          Inlägg 29-05-2005, 10:22
          Länk hit: #131

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (zaaritha @ 27-05-2005, 20:30)
          "asiatiska flickvänner" ???

Ojdå, missade detta då jag var ner till Stockholm rolleyes.gif Det är inte en kompis som har flera flickvänner tongue.gif Det är många av mina vänner som semestrat i Thailand och Filipinerna och där blivit störtförälskade, det är svårare för dom att kunna få hit sina respektive flickvänner än vad det är för andra att få komma in i landet. En flykting som söker asyl kan ändå få stanna i landet flera år i väntan på utredningar och överklaganden, en tjej/kvinna från dom asiatiska länderna har endast 3 månaders turistvisa, sen blir hon utkastad och riskerar att inte få komma tillbaka till sin pojkvän om hon stannat för länge. sad.gif Sånt tycker jag är skitsnett, killarna står som försörjare för sina flickvänner och det enda som dom kan få av staten är hjälp med svenskan,om dom mot all förmodan fått uppehållstillstånd inte en krona i bidrag för kläder eller sånt. Hoppas att jag rett ut eventuella missförstånd för dig nu, inga fler frågetecken??? rolleyes.gif wub.gif

Citera
          andersen
          Inlägg 29-05-2005, 12:19
          Länk hit: #132

Medlem

CITAT (Reserv @ 29-05-2005, 11:22)

Ojdå, missade detta då jag var ner till Stockholm rolleyes.gif Det är inte en kompis som har flera flickvänner tongue.gif Det är många av mina vänner som semestrat i Thailand och Filipinerna och där blivit störtförälskade, det är svårare för dom att kunna få hit sina respektive flickvänner än vad det är för andra att få komma in i landet. En flykting som söker asyl kan ändå få stanna i landet flera år i väntan på utredningar och överklaganden, en tjej/kvinna från dom asiatiska länderna har endast 3 månaders turistvisa, sen blir hon utkastad och riskerar att inte få komma tillbaka till sin pojkvän om hon stannat för länge. sad.gif Sånt tycker jag är skitsnett, killarna står som försörjare för sina flickvänner och det enda som dom kan få av staten är hjälp med svenskan,om dom mot all förmodan fått uppehållstillstånd inte en krona i bidrag för kläder eller sånt. Hoppas att jag rett ut eventuella missförstånd för dig nu, inga fler frågetecken??? rolleyes.gif wub.gif

Men det beror ju inte på dom svenska reglerna, för det är ju samma sak för dej om du åker till Thailand då har du tre månader där åxå, på turist visa som du kan förlänga precis som dom asiatiska tjejerna kan och då kan dom vara här lite längre, det är inte samma sak att komma till Sverige som turist som dom som kommer som flyktingar så självklart så skall det vara skildnad.

--------------------

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Citera
          Reserv
          Inlägg 29-05-2005, 13:10
          Länk hit: #133

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (andersen @ 29-05-2005, 13:19)

Men det beror ju inte på dom svenska reglerna, för det är ju samma sak för dej om du åker till Thailand då har du tre månader där åxå, på turist visa som du kan förlänga precis som dom asiatiska tjejerna kan och då kan dom vara här lite längre, det är inte samma sak att komma till Sverige som turist som dom som kommer som flyktingar så självklart så skall det vara skildnad.

Det går inte att förlänga, kvinnorna måste tillbaka till sina hemländer för att kunna förnya visat. Inte ens om dom gifter sig är det säkert att dom får stanna, inte ens ett kommande barn är skäl nog. sad.gif

Citera
          andersen
          Inlägg 29-05-2005, 13:53
          Länk hit: #134

Medlem

CITAT (Reserv @ 29-05-2005, 14:10)
          CITAT (andersen @ 29-05-2005, 13:19)

Det går inte att förlänga, kvinnorna måste tillbaka till sina hemländer för att kunna förnya visat. Inte ens om dom gifter sig är det säkert att dom får stanna, inte ens ett kommande barn är skäl nog. sad.gif

Det går visst att förlänga här dock är det bara möjligt att förlänga engång max tiden för att vara här är 3 månader plus färlängd tid som kan vara 3månader, den förlängda tiden avgörs från fall till fall.

Och det kostar 1000kr hos migrationsverket. Om du vill så kan jag hjälpa dej med blanketer för dina kompisar, skicka ett pm i så fall.

--------------------

Citera

7 sidor V  « < 5 6 7
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-10-2026, 13:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon