Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > avvisningen av terrorister, jag bryr mej inte
          GoSatta
          Inlägg 20-05-2005, 22:09
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 750
          Medlem nr: 3 737

tyvärr vet jag inte vad "överlomma" betyder? förklara gärna så ska jag försöka förklara mig själv.

--------------------

Citera
          Reserv
          Inlägg 20-05-2005, 22:10
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (GoSatta @ 20-05-2005, 23:09)
          tyvärr vet jag inte vad "överlomma" betyder? förklara gärna så ska jag försöka förklara mig själv.

Är det till att ha kort minne? Det var du själv som ifrågasatte om han var från överlomma. blink.gif

Citera
          shiva
          Inlägg 20-05-2005, 22:13
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 218
          Medlem nr: 5 434

Jag kanske har gjort fel i min profil, men när jag kollar så finns det tillräckligt med information. (Om det bara är jag som kan se, snälla säg vad jag gjort för fel). Det står det bland annat att jag är född -69; jag är alltså 36, typ några år aldre än Du! Jag är uppvuxen i hagalund, blåkulla, om du är bekant med solna. Jag jobbar som bartender sedan tolv år i centrala Stockholm och har nog sett tillräkligt för att ha rätt till en åsikt! Om en kvart ska jag gå på krogen, i Stockholm, du vet "DIN" stad.
          Vi kanske skulle träffas personligen så får du se vad jag är?
          Magnus

Citera
          GoSatta
          Inlägg 20-05-2005, 22:13
          Länk hit: #44

Medlem

läst igenom hela tråden nu å hittar ingenstans där jag använder det ordet? Har jag fel snälla visa mig. Börjar känna mig en aning förvirrad annars.

--------------------

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 20-05-2005, 22:14
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Om jag förstod dig rätt Felix matte , så har vi egentligen samma uppfattning. Visst finns det länder som enligt vårt sätt att se har " knäppa" lagar/regler/traditioner. Men så länge de gäller bör man inte förvånas över att man blir straffad.

Hoppas att alla länders lagar/regler/traditioner i en framtid åtminstone kan tillåta de "mänskliga rättigheterna".

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Reserv
          Inlägg 20-05-2005, 22:16
          Länk hit: #46

Medlem

CITAT (GoSatta @ 20-05-2005, 23:13)
          läst igenom hela tråden nu å hittar ingenstans där jag använder det ordet? Har jag fel snälla visa mig. Börjar känna mig en aning förvirrad annars.

Sid.2 4:e nerifrån

Citera
          zaaritha
          Inlägg 20-05-2005, 22:18
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

20-05-2005, 22:51

Citera
          GoSatta
          Inlägg 20-05-2005, 22:20
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (shiva @ 20-05-2005, 23:13)
          Jag kanske har gjort fel i min profil, men när jag kollar så finns det tillräckligt med information. (Om det bara är jag som kan se, snälla säg vad jag gjort för fel). Det står det bland annat att jag är född -69; jag är alltså 36, typ några år aldre än Du! Jag är uppvuxen i hagalund, blåkulla, om du är bekant med solna. Jag jobbar som bartender sedan tolv år i centrala Stockholm och har nog sett tillräkligt för att ha rätt till en åsikt! Om en kvart ska jag gå på krogen, i Stockholm, du vet "DIN" stad.
          Vi kanske skulle träffas personligen så får du se vad jag är?
          Magnus

Ja det är helt tillräkligt (såg det inte bara efter som det inte låg där det "brukar vara")

Vi bor nästan grannar så jag vet precis var det är. Jag missade det de får ja erkänna men nu när jag vet din ålder och härkomst så kan ju disskusionen få en bättre vinkel (efter som vi kommer från väldigt liknande förhållanden). vad jag menade med mitt inlägg angående att jjg inte vet var du kommer ifrån var at jag trodde att det kanske handlade om ett barn. Nu gjorde det inte det så jag ber om ursäkt. Men då vet jag att vi ligger på samma nivå så då fortsätter jag gärna disskusionen.

--------------------

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 20-05-2005, 22:20
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (mamamaggan @ 20-05-2005, 23:14)
          Om jag förstod dig rätt Felix matte , så har vi egentligen samma uppfattning. Visst finns det länder som enligt vårt sätt att se har " knäppa" lagar/regler/traditioner. Men så länge de gäller bör man inte förvånas över att man blir straffad.

Hoppas att alla länders lagar/regler/traditioner i en framtid åtminstone kan tillåta de "mänskliga rättigheterna".

Javisst har vi samma uppfattning wub.gif

Citera
          GoSatta
          Inlägg 20-05-2005, 22:21
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (Reserv @ 20-05-2005, 23:16)

haha ja det var tydligen sant. då kryper jag till korset och erkänner jag jag har ingen aning om vad jag menade med det unsure.gif

--------------------

Citera
          Reserv
          Inlägg 20-05-2005, 22:25
          Länk hit: #51

Medlem

CITAT (GoSatta @ 20-05-2005, 23:21)

haha ja det var tydligen sant. då kryper jag till korset och erkänner jag jag har ingen aning om vad jag menade med det unsure.gif

Det gör säkert inget ändå, du trodde bara att det var en 10 åring wink.gif Och det skulle vara ett försvar? blink.gif Behandlar du alla 10 åringar med åsikter som halvidioter eller? unsure.gif sleep.gif

Citera
          zaaritha
          Inlägg 20-05-2005, 22:27
          Länk hit: #52

Medlem

Hoppas verkligen att du ej gör det!!

Citera
          GoSatta
          Inlägg 20-05-2005, 22:29
          Länk hit: #53

Medlem

CITAT (Reserv @ 20-05-2005, 23:25)
          CITAT (GoSatta @ 20-05-2005, 23:21)

Det gör säkert inget ändå, du trodde bara att det var en 10 åring wink.gif Och det skulle vara ett försvar? blink.gif Behandlar du alla 10 åringar med åsikter som halvidioter eller? unsure.gif sleep.gif

självklart är en tio årings åsikt lika viktig som en 35 åring men självfallt hanterar man dom anorlunda men det har ju igentligen ingenting med första inlägget att göra. vad jag reagerade på var att du tyckte att det var helt rätt att utvisa folk med hjälp av en utländsk makt och sen säga att det finns säkert många fler som förtjänar samma sak.

Personligen tycker jag inte att det är okey det var därför ja tyckte inlägget sulle deletas just för att slippa denna disskusion.

--------------------

Citera
          zaaritha
          Inlägg 20-05-2005, 22:32
          Länk hit: #54

Medlem

OK, kanske missförstått dej!
          Sorry, i så fall!! wub.gif

Citera
          Åsa - Alingsås
          Inlägg 21-05-2005, 07:37
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 177
          Medlem nr: 5 459

GoSatta, nu ska jag ge dig en karamell att suga på... tongue.gif
          Jag är kort, 156 cm kort, och har hela mitt liv blivit misstagen för yngre än jag är. Mycket yngre. Nu är jag närmre 30 och om jag går någonstans utan mina barn tror folk fortfarande att jag är tonåring. Det låter ju trevligt på ett plan rolleyes.gif , i synnerhet nu när jag inte tar åt mig längre (som vuxen, och "klokare"...), men jag har första hands erfarenhet av åldersdiskriminering. Är du yngre är din erfarenhet mindre och det du har att säga mindre värt. Hur vet du att en 15-åring inte har fler livserfarenheter än en 50-åring? Man kan ha hunnit gå igenom en väldig massa saker innan man ens hunnit fylla 20.
          Jag vill bara försöka få folk att respektera alla människor, barn kan ha väldigt mycket intressant att säga om livet.

--------------------
          Mvh, Åsa!

................................................................................
          .........................

"Each thing I do I rush through so I can do something else." - Stephen Dobyns

user posted image

Citera
          shiva
          Inlägg 25-05-2005, 01:19
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 218
          Medlem nr: 5 434

Till alla Er som tyckte att jag var typ" ute och seglade" med min kommentar när jag startade ämmnet; är det fortfarande lika interessant med huvud rubrikerna i alla nyhets sändningar om dom stackars, stackars små oskylldiga männen? Nu ska vi skylla på DÖDA, som inte kan försvara sig!
          Anna Lindh var inte min favorit, men låt kvinnan vila i fred!!!!!
          Lägg ner skiten ( ska jag säga) , och gå vidare med viktigare saker!
          Magnus.

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 25-05-2005, 05:18
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

Intressant tråd!

För att slippa bli alltför påhoppad av GoSatta så är jag 30 år gammal, fyller 31 i höst. Har en Politices Magister examen samt en Bachelors Degree i Hospitality Management så förhoppningsvis slipper jag höra att jag mina åsikter inte är värda någonting för att jag eventuellt är yngre än någon annan som postar i denna tråden med en annorlunda åsikt. sleep.gif

Jag tycker faktiskt inte det minsta synd om dessa herrar som har blivit utvisade. Ingen rök utan eld brukar man säga...
          Tror inte heller att Mehdi Gezali är så j*kla oskyldig som han vill ge sken av. Jag tycker personligen att de hade kunnat kastat bort nyckeln till hans cell på Guatanamo Bay.

Jag vill absolut inte dra alla invandrare över en och samma kam, de flesta är superbra och säkerligen 40% utav mina arbetskompisar är invandrare. Min bästa kompis sen drygt 20 år tillbaka är ifrån Iran och flickvännen är från Korea så jag tror inte heller att jag kan klassas som en rasist så skippa såna kommentarer GoSatta, för jag vet att du har dem på lut.

Det har väl kanske inte undgått många av er att det dock finns rötägg bland invandrare också, det räcker ju med att titta på statistiken i svenska fängelsen och häkten. Det som skrämmer mig mer är rapporterna om att det finns terroristceller här i Sverige, om än vilande.

Måste också säga att det förvånade mig lite att det så fort kom krav på att en moderator skulle radera tråden. Varför skulle man vilja göra det? Så länge det förs en saklig diskussion utan påhopp så tycker jag det bör vara fritt att debattera vad man nu har på hjärtat och håller sig inom lagen naturligtvis.

GoSatta, du skriver att du tycker man ska radera inlägg som är rasistiska/trångsynta. Bör då inte ett par av dina inlägg raderas? Tänker främst på de där du nämner att invandrare för de flesta är synonymt med kebab och pizza.. Det i mina öron är mer rasistiskt och otroligt trångsynt än Shivas första inlägg. sleep.gif

Jag tror nog att vi idag hade haft pizza och kebab även om det inte funnits några invandrare i Sverige. Allt eftersom svenskar ger sig ut och reser i världen så upptäcker de också maten i dessa länder och för med sig de intrycken hem igen. Där jag bor finns det 2 pizzerior samt en thairestaurang som drivas av icke-invandrare. Sen har vi alla amerikanska och italienska hak här i stan också, även de har svenska ägare...

Slutligen vill jag bara säga att jag tycker det är sorgligt när det gått så långt att svenskarna inte ens får sjunga sin nationalsång utan att anses vara rasister. Vi fick inte göra detta 1992 då jag tog studenten utav ovanstående anledning och inte heller min bror som tar studenten om 3 veckor får sjunga nationalsången för att det kan uppfattas som rasistiskt.
          mad.gif

--------------------

Citera
          GoSatta
          Inlägg 25-05-2005, 08:13
          Länk hit: #58

Medlem

tyvärr blir någonting i denna tråd svårt att försvara eftersom första inlägget är borta. Du har inte läst det så det blir svårt för dig att veta vad det ens handlar om.

Men för att ta dina ord "ingen rök utan eld"

--------------------

Citera
          Reserv
          Inlägg 25-05-2005, 08:24
          Länk hit: #59

Medlem

CITAT (GoSatta @ 25-05-2005, 09:13)
          tyvärr blir någonting i denna tråd svårt att försvara eftersom första inlägget är borta. Du har inte läst det så det blir svårt för dig att veta vad det ens handlar om.

Men för att ta dina ord "ingen rök utan eld"

Jag tycker att det varkar som att Andreas är insatt i vad tråden gällde från början, med tanke på vad han skriver. Ha inte en så nedvärderande attityd mot folk," ingen rök utan eld" uppfattar jag som att det finns säkerligen nån anledning till att dom utvisades. Jag anser att Andreas uttrycker sig synnerligen väl och jag håller med om det han skriver.
          Det finns så många rötägg i Sverige, varför importera mer?

Citera
          djingis
          Inlägg 25-05-2005, 09:39
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 201
          Medlem nr: 4 731

Var ska sleven vara om inte i grytan.

Ordet rasist används ibland där argumenten tryter.

Det är svårt att tala om ens åsikter i rädsla av att bli stämplad som rasist. Vare sig man är det eller inte och det nog den grytan som bubblar i stugorna i landet och pyr.
          Det är detta dolda som kan bli farligt!

--------------------
          Camilla i zon 1

"ju fler människor jag träffar på- desto mer tycker jag om min hund"

Citera

7 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-08-2026, 19:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon