Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ånga?, Finns detta trädgårdsredskap?
          janisvikmanis
          Inlägg 21-05-2005, 07:51
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 43
          Medlem nr: 989

En tub man har på ryggen eller en liten kärra man släpar på som alstrar vattenånga som ger kring 100°. Den går man fram med på maskkrosen och grodbladen. Man duschar till lite vid centrum av plantan och den sloknar.

Jag har för vana att hälla vattnet från potatisen och makaronerna på gräs mellan plattorna och där på grusgången jag inte vill den skall växa. 2-3 dagar senare är den vissen. Vill man nu så väldigt kan man då bara raffsa bort det bruna som blir kvar.

En förträfflig metod. Man slipper böja sig ned i onödan. Dessutom rycker man med sig en massa jord/sand som ju bör ligga kvar mellan stenarna.

Men har någon sett ett dylikt trädgårdsredskap/maskin? Man vill ju inte hälla gift i trädgården. Fanns det sedan ett lite vasst munstycke kunde man komma ned någon cm till roten också innan man duschar på med lite het ånga.

Tacksam för goda råd! Helst till min mail, för jag kankse inte alltid besöker forumet så flitigt.

Med vänliga hälsningar,
          janis@lettiska.se

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 20:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon