Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vita hängbegonior blev röda..., Morr!
          Dilidis
          Inlägg 22-05-2005, 17:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 42
          Medlem nr: 3 139

Åh, nu är jag så sur!! Köpte ett gäng med hängbegonie-knölar på Trädgårdsmässan i Älvsjö i april... VITA! Då jag är grymt noga med färg och form så har jag ENDAST vitt på min balkong.. ja, grönt också förstås (+tomaterna.. men de har ju inte fått fram vita tomater ännu tongue.gif ). Vissa kan säkert tycka det är trist men jag tycker det är jätte-vackert. Jag har plantera, vårdat, gödslat, burit dem in och ut, täckt dessa knölar med fiberväv.. ja i stort sett vårdat dem som små barn. Så har de fräckheten att visa upp RÖDA blommor?!?!? Dessa skulle vara VITA och ingenting annat. Ful röd färg är det också... skulle kanske kunnat acceptera mörkröd, men dessa är orange-röda... Köpte dem av någa holländare som ställde ut på mässan... gissa om de skall få veta att de lever nästa år! Nu vet jag inte vad jag skall göra med dessa begonior. Jag har planterat 13 st på balkongen (i alla balkonglådor). Jag har ju inte hjärta att kasta dem.. kanske kan ge dem till mina föräldrar.. men jobbet att plantera om, hitta nya växter och besvikelsen över att mina första knölar blev en sådan besvikelse... fy vad TRÖTT jag blir. Vet att det inte är ert fel (ni på forumet alltså), men jag var bara tvungen att "få ur mig" min ilska. mad.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 2)
          susan.e
          Inlägg 22-05-2005, 18:05
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 206
          Medlem nr: 5 130

Förstår att du är irriterad! Själv köpte jag en novemberkaktus som såg ut att ha vita blomknoppar ~ De visade sig vara LAXROSA! Och aldrig har väl en krukväxt blommat så ymnigt som just den! Den formligen sprutar ur sig sina vedervärdiga laxrosa blommor ~ år efter år.. Kan ju inte klaga på vilseledande saluföring som du, eftersom det var mitt eget misstag, men FÄRGEN är VIKTIG!

Citera
          lilla mamma
          Inlägg 22-05-2005, 19:22
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 1 401
          Medlem nr: 648

Jag tar gärna emot dina knölar. ifall du skulle få utbrott och kasta dem.

--------------------
          Det är skönt när allt är grönt

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 10:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon