Åh, nu är jag så sur!! Köpte ett gäng med hängbegonie-knölar på Trädgårdsmässan i Älvsjö i april... VITA! Då jag är grymt noga med färg och form så har jag ENDAST vitt på min balkong.. ja, grönt också förstås (+tomaterna.. men de har ju inte fått fram vita tomater ännu

). Vissa kan säkert tycka det är trist men jag tycker det är jätte-vackert. Jag har plantera, vårdat, gödslat, burit dem in och ut, täckt dessa knölar med fiberväv.. ja i stort sett vårdat dem som små barn. Så har de fräckheten att visa upp RÖDA blommor?!?!? Dessa skulle vara VITA och ingenting annat. Ful röd färg är det också... skulle kanske kunnat acceptera mörkröd, men dessa är orange-röda... Köpte dem av någa holländare som ställde ut på mässan... gissa om de skall få veta att de lever nästa år! Nu vet jag inte vad jag skall göra med dessa begonior. Jag har planterat 13 st på balkongen (i alla balkonglådor). Jag har ju inte hjärta att kasta dem.. kanske kan ge dem till mina föräldrar.. men jobbet att plantera om, hitta nya växter och besvikelsen över att mina första knölar blev en sådan besvikelse... fy vad TRÖTT jag blir. Vet att det inte är ert fel (ni på forumet alltså), men jag var bara tvungen att "få ur mig" min ilska.