Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Flyttfirman misshandlade växterna, och nu växer de som aldrig förr
          mejram
          Inlägg 30-05-2005, 11:46
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 82
          Medlem nr: 5 887

Jag är så fascinerad av växters livskraft. För snart två månader sen så flyttade vi. Flyttfirman tyckte vi hade övermöblerat huh.gif och fick inte med sig allt i en omgång. Detta medförde att en del fick stå magasinerat i en vecka. Däribland alla krukväxter nedpackade i flyttlådor!!! Karlar - vad tänker de med....

När vi kom fram var växterna en bedrövlig syn. De fick sig en ordentlig dusch och placerades ut i ljusa fönster. Inte hjälpte det - de blev bara brunare och brunare. Ett efter ett började bladen trilla och till slut hade vi mest kala pinnar i fönstren.

Men så länge det finns ett grönt blad kvar, så finns det liv, resonerade jag. Jag ville ju inte slänga mina kära växter, så jag tog i stället fram saxen och klippte bort nästan allt. Och nu några veckor senare växer det som aldrig förr!!!! Det kommer massor av nya skott på alla växter och fort går det!

Tänk att det var lite hederlig gammal misshandel som behövdes för att få fart på mina trotjänare smile.gif

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 06:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon