CITAT (Lars-Olof Arvids @ 31-05-2005, 12:20)
Får man drömma riktigt skulle jag vilja se världen som naturfilmare/fotograf i stil med Jan Lindblad, Sven Gillsäter eller David Attenborough!

Sådant finns det väl knappast någon utbildning för, men det är inte så dumt att ha det som hobby och åka med på arrangerade naturresor heller. Biologlinjen kom jag aldrig in på, utan det blev en tvåårig vilt- och naturvårdslinje på folkhögskolan i Stöllet i stället. Jobbet jag har nu på ett naturkonsultföretag är helt OK, även om jag ibland tröttnar på datorn och gärna hade varit ute i fält mer.
Olle
Biologlinjen
kom jag in på, så jag har en påbörjad sådan - men ingen avslutad... av olika skäl.
Forskning är det som lockar mig mest. Glömmer både tid och rum när jag får börja studera fenomen och leta svar och teorier. När jag får studera andras teorier och leta mig (eller oss om man arbetar i team) fram mot nya och fler resultat.
Älskar att "gå på nya marker", eller i "gränsmarker. Även när det blir segslitna långa perioder av arbete då framstegen lyser med sin frånvaro.
Är även bussförare sen trettio år tillbaka, med guldklocka. Fast förtidspensionär numera, tyvärr. Saknar mitt jobb, men skulle ju inte orka jobba ändå.
Får oannonserade och plötsliga "trötthets- och seghets- anfall" med bomull i huvudet, som kommer "fortare än en gris hinner blinka" och stannar mellan några timmar till några dagar. Inte så roligt. Men när jag får "gå och skrota" såhär så mår jag bra. Har ju aldrig sysselsättningsproblem, tvärtom räcker inte tiden till...
Mitt jobb som bussförare ... skulle jag ALDRIG vilja varit utan!!!!!