Var på Fredriksdals trädgårdsevenemang i söndags, hamnade hos Flora Linneas rosor. Vilken trevlig tjej som hjälpte mig! Hatten av för att hon stod ut med mina frågor! Hur som helst så hade min kära sambo sagt att jag skulle köpa mig en växt i Mors dag present & det nekar man ju inte till

så efter en hel del beslutsångest så fick en "Aimable Aimie" följa med mig hem,, Den ska dofta underbart och vilka blommor sen...

Stod och funderade länge och väl över en "Mme Hardy" men det blev Aime som fick följa med hem, men vem vet? Nästa gång så kanske.. Vad har ni för erfarenhet av dessa rosor? Hon från Flora Linnea sa att dessa två skulle vara ganska robusta och inte vara särskilt sjukliga. Sa till henne att jag var nybörjare så det skulle vara något tåligt.
Vi ska förresten ut på en "växtrunda" på lördag, tänkte åka runt till lite olika plantskolor. Någon ni rekomenderar i Helsingborg med omnejd? Inte för att jag vet vad jag ska handla men en clematis lär det väl bli till mitt gamla plommonträd och en och annan perenn förstås, kanske en till ros....
Ha en fortsatt bra vecka allihop! Veronica