Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Häck för torrt, soligt och blåsigt läge, Helst skall den även täcka under vintern
          Killensomvillhag...
          Inlägg 01-06-2005, 07:40
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 508
          Medlem nr: 2 423

huh.gif och vara gratis tongue.gif

Mot vägen vill vi ha en häck som tar bort insynen då vi har stora glaspartier helst även på vintern.
          Då vår tomt gränsar mot åkermark åt alla håll kommer jag lägga betongplattor för att hålla bort bondens grödor från vår häck (har dock enbart odlat gräs de sista 15 åren) och ev även ett fårstängsel utanför häcken om han skaffar får igen.

Häcken kommer ligga i söderläge och står ganska torrt. Anledningen till detta är att det är en höjdskillnad på 1,5 meter där jag byggt en stenmur som stöd och övanför muren kommer häcken stå.

Solen står på i princip hela den ljusa tiden av dygnet från nåt håll och då det inte finns några träd att skugga samt att vi bor 2,5 km från havet så blir det soligt
          smile.gif

Min tanke från början var Thuja, men det känn som om den kommer torka under vintern? Ett annat alternativ var att lägga ännu en stenmur övanför den andra, men orken börjar ta slut efter 40*2 meter byggande av mur unsure.gif

Komm gärna med tips.

--------------------
          Magister Mundi sum!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-09-2025, 18:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon