CITAT (solis @ 01-06-2005, 18:50)
Jag har suttit i arrest på en polisstation i Paris 1965; efter att vi ungdomar hade plockat mjölkflaskor ifrån gatan när vi var fulla

Jag har
sovit på en polisstation i stockholm i min ungdom.
Vi var ett gäng som roade oss "på stan" en fredagskväll (natt). Jag hittade väl nåt kul för mig själv, kom i alla fall ifrån de andra, och sen var porten låst till vår "övernattningslägenhet", så jag kom inte in.
Tänkte sova på en kyrkogård, men det var inget trevligt. (De döa var okej, men inte de levande som strök omkring) Sen kom det ett par poliser, och de tog med mig till stationen och så fick jag sova på deras soffa.
På morgonen väckte de mig med kaffe och mazarin (jag som
älskar mazariner!!).
På måndagen köpte jag en bukett tulpaner åt dem på lunchrasten och gick dit och tackade

. (gick i gymnasiet då)
Jag har också "ridit långritter"/ "hästluffat" med en kompis och våra hästar.
Sovsäckar, sadelväskor, tält, och så iväg. Sexton år var jag när vi red runt Gotland en månad. Det var fantastiskt.
Ingen av oss hade varit där förut, eller kände nån där.
Vi hamnade på förstasidan i Gotlands Allehanda med stor bild och texten "De rider Gotland runt". Tror det var 1968.
Vi red våra långritter varje sommar några år. En vecka runt på våra Mälaröar. Runt i Roslagen. Runt Mälaren (men då gav vi upp efter en vecka, för det var så hett).
Vi fixade hästtransport till utgångsläge, och blev sedan hämtade där vi hamnat. Vi var borta mellan en vecka och en månad.
Äventyren kan fylla en bok eller två...
Nu får ni inte veta mer som ni inte vet