Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Berätta något om dig själv, som forummedlemmar inte vet....
          Lady Hamilton
          Inlägg 02-06-2005, 21:57
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Jag jobbade på en rättspsykavdelning och var då med om en beväpnad fritagning av en patient. (Jag fick en pistolmynning tryckt mot tinningen)

Men även jag har blivit tagen av polisen, åkte kundvagn på torget, mitt i natten.

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Airamya
          Inlägg 02-06-2005, 22:00
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 1 177
          Medlem nr: 3 968

Jösses vad ni är många som varit i Borneo, Tanzania, Indien o andra -väldigt-långt-borta-ställen' !!
          Jag har bara varit i Jugoslavien o Italien. Å så Norge. Firade nyår på en kvarterskrog i Danmark en gång också o fick på fyllan för mig att stajla för danskarna genom att visa att jag kunde deras nationalsång, så jag klämde högt o glatt i med "Vi e röe, vi e vide..." efter att ha deklamerat att det var just nationalsången jag skulle sjunga...

Men min mamma har bott i Indien, i nästan 10 år.

Min sambo kommer från Filippinerna. Och hans föräldrar kommer från Estland. Det gör min mormor också.

Min sons pappa är serb.

Långt tillbaka i mitt släktträd hette vi Kråka i efternamn (1600-talet).

Min favorithobby när jag var barn var att klättra upp i en stor björk vi hade i byn o sjunga om freds-duvor.

Jag är Kali-dyrkare.

--------------------

"Det finns inget problem som är så litet att det inte går att blåsa upp till orimliga proportioner."
          Citat från Lena:-) här på Odla

Citera
          GoSatta
          Inlägg 02-06-2005, 22:10
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 750
          Medlem nr: 3 737

Då ska jag berätta den största upplevelsen i mitt liv (den som har satt sig bäst på näthinnan iaf) När jag stod på toppen av ett berg som jag tyvärr har glömt bort namnet på i phokara regionen i Nepal, berget var 3200meter högt framför mig var den ett stup på över 2000meter och på andra sidan började nästa berg Annapurna 2 vars bergissida gick rakt upp till 8000 meter och till höger låg machapuchare (världens absolut vackraste berg) 7000 meter och allt detta i solnedgången när bergen glöder i rött. samtidigt som 10 - 15 örnar cirkulerar i dalen neranför. Det var stort, men antagerligen efter som jag vet att jag ALDRIG kommer göra det. Det tog tre dagar att gå upp dit och tre timmar, åtta timmars gång per dag och BARA uppför det är ingenting för oss som aldrig rör på oss smile.gif Men otroligt vackert var det!

vad jag skulle lägga efter det i upplevelse skalan är nog petronian towers i malaysia för dom är "man made" och det imponerar.

Mount Everest har jag också stått å tittat på men det berget är enbart ful.

har även bott i katmandus äldsta hotell och det var inte någon rolig upplevelse det heller smile.gif

--------------------

Citera
          Heddas matte
          Inlägg 02-06-2005, 22:29
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 307
          Medlem nr: 3 696

Jag har varit djurrättsaktivist.

men aldrig åkt fast! wink.gif

--------------------
          Mälaröarna, zon 2

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 02-06-2005, 23:01
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

CITAT (GoSatta @ 02-06-2005, 23:10)
          Då ska jag berätta den största upplevelsen i mitt liv (den som har satt sig bäst på näthinnan iaf) När jag stod på toppen av ett berg som jag tyvärr har glömt bort namnet på i phokara regionen i Nepal, berget var 3200meter högt framför mig var den ett stup på över 2000meter och på andra sidan började nästa berg Annapurna 2 vars bergissida gick rakt upp till 8000 meter och till höger låg machapuchare (världens absolut vackraste berg) 7000 meter och allt detta i solnedgången när bergen glöder i rött. samtidigt som 10 - 15 örnar cirkulerar i dalen neranför. Det var stort, men antagerligen efter som jag vet att jag ALDRIG kommer göra det. Det tog tre dagar att gå upp dit och tre timmar, åtta timmars gång per dag och BARA uppför det är ingenting för oss som aldrig rör på oss smile.gif Men otroligt vackert var det!

vad jag skulle lägga efter det i upplevelse skalan är nog petronian towers i malaysia för dom är "man made" och det imponerar.

Mount Everest har jag också stått å tittat på men det berget är enbart ful.

har även bott i katmandus äldsta hotell och det var inte någon rolig upplevelse det heller smile.gif

GoSatta,

Det "lilla" berget som var 3200 meter högt var troligtvis Poon Hill, vilket är ansett som världens finaste utkiksplats.
          Jag håller nästan med dig om att Machhapuchare är världens finaste berg. Tycker dock att den får se sig besegrad av Alpamayo i Peru.

Bild på Alpamayo av Sebastian Dewald

Min personliga favorit av bilder som också hänger på väggen ovanför datorn är dock denna:

Mont Maudit, Frankrike.

--------------------

Citera
          GoSatta
          Inlägg 02-06-2005, 23:07
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 750
          Medlem nr: 3 737

titta här det är ju så man tappar andan! (denna tråd får mig enbart att vilja åka tillbaks och den tanken har jag inte haft på år =) )

Poon hill kan det mycket väl vara! otroligt vackert var det iaf!

--------------------

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 02-06-2005, 23:40
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

Ja, vore inte helt fel att vara där just nu. Jag har en kompis från Holland som i just detta ögonblick befinner sig på 8,300 meters höjd, där han väntar för att under natten påbörja en toppattack mot Mt. Everests topp! Är dock lite orolig för det är hans tredje natt i dödszonen och han har visst bara 1 eller 2 syrgascylindrar kvar...

--------------------

Citera
          zaaritha
          Inlägg 03-06-2005, 01:20
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Har" umgåtts "med Jerry Williams, Alf Robertson o Mats Rådberg!
          Men--det är ju inget att glänsa med! Men; jag har nog ej nämnt det, tidigare? Umgåtts, låter knasigt, vi var bekanta, fikade ihop....
          M.M

Citera
          Ciczi
          Inlägg 03-06-2005, 07:16
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 2 836
          Medlem nr: 4 113

Appropå alla som träffar kändisar....

Jag har faktiskt suttit 2 meter från Olof Palme (ett halvår innan han mördades) på ett besök han gjorde i min skola. Fyra år senare sjöng skolkören för Lisbeth Palme på FN-dagen.

Min systers vänninas man flyger flygplanet Air Force One åt USA:s president.

Ciczi

--------------------
          Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com

"Mest klorofyll vinner!!!"

Citera
          Kathy
          Inlägg 03-06-2005, 08:08
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

Mer "kändis-flashar"

Jag har träffat Olof Palme och har hans autograf.
          Fler autografer av kändisar som jag har är:

Björn Skifs
          Jerry Williams
          Robert Wells
          Tom Jones
          Joe Labero
          Boppers
          Lars Berghagen
          Per Gessle
          Marie Fredriksson
          Nanne Grönwall
          Alcazar
          Jonas Gardell

Min svärmor hade några Boppers-medlemmar i en förskolegrupp, då de var små.
          Min man har gått i samma klass som Jonas Gardell, och enligt min man så tycker han att "Gardell var lika konstig då som nu".

Jag har ätit lunch med Babben Larsson.
          Jag brukar träffa på Eva Dahlgren och Evfa Attling på Nacka Forum. Även Clabbe, Orup, Anders Glenmark, Anders Berglund och Sven Melander brukar synas där.

Niklas Strömstedt brukar jag stöta på, på ICA Maxi. Såg honom så sent som för några dagar sen, då hade han dotterna Maja med sig.

Jag har träffat på Silvia på NK för sisådär 15 år sen.

När jag var hos en sömmerska för att göra en provning av kläder som höll på att sys upp, så klev Mauro Scocco in. Eftersom sömmerskan satt i telefonen just då, så började vi prata.

Citera
          Moster Mynta
          Inlägg 03-06-2005, 08:11
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 15
          Medlem nr: 4 853

Jag har lyckats med koststycket att hitta den finaste mannen som går i ett par skor tongue.gif älskar honom! wub.gif massor! tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Jag har mött en jättestor snok på en skogsstig tidigt en sommar morgon, I skogen var stämmningen nästan trollsk med morgondagg och de första solstrålarna som börjat leta sig in mellan granarna. När vi möttes på ca 50 cm avstånd reste den sig upp så halva ormen stod lodrätt upp och stirrade intensivt på mig och jag på den. Hur länge vi stod som paralyserade vet jag inte men lääänge! -magiskt ögonblick, den var så otroligt fin!

Jag kan spela Gubben noak på piano...med ett finger.

Jag kan efter en natt med lite sömn och mycket vak (febrigt barn) stå och laga mat, tugga tuggummi, prata med svärmor telefon, snyta snorig barnnäsa samtidigt som jag planerar nästa trädgårdssyssla och funderar på om jag borde lägga upp nya köksgardiner och mellan varven hinner jag dessutom sitta och knappra på datorn!

Citera
          amaira
          Inlägg 03-06-2005, 08:48
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

CITAT (Moster Mynta @ 03-06-2005, 09:11)
          Jag kan efter en natt med lite sömn och mycket vak (febrigt barn) stå och laga mat, tugga tuggummi, prata med svärmor telefon, snyta snorig barnnäsa samtidigt som jag planerar nästa trädgårdssyssla och funderar på om jag borde lägga upp nya köksgardiner och mellan varven hinner jag dessutom sitta och knappra på datorn!

OOOåååhhhhhhhjjjjjj *impad och avundsjuk* wub.gif

Det där med snoken var häftigt! Men det där med mannen ... ohmy.gif ohmy.gif Har du träffat min man ohmy.gif ??

tongue.gif

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          rutis
          Inlägg 03-06-2005, 12:49
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 150
          Medlem nr: 1 050

CITAT (Ina @ 02-06-2005, 12:02)
          Jag har tjogtals meter tyg hemma och tror fortfarande att jag ska sy grejer av det fast jag inte har hunnit att sy på jättelänge! biggrin.gif

Ja me ja me!

Citera
          Ophelia
          Inlägg 03-06-2005, 18:47
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (Ophelia @ 02-06-2005, 19:53)
          Jag har insett hur ointressant jag är. smile.gif

Kom på att jag har besökt helvetet. Det var då ingen rolig plats alls. smile.gif

Citera
          *solis*
          Inlägg 03-06-2005, 19:06
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 1 749
          Medlem nr: 5 033

CITAT (Ophelia @ 03-06-2005, 19:47)
          Jag har insett hur ointressant jag är.  :)

Kom på att jag har besökt helvetet. Det var då ingen rolig plats alls. smile.gif

ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif

Citera
          Nanna
          Inlägg 03-06-2005, 19:17
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 384
          Medlem nr: 1 783

Oj, vad alla har fachinerande liv att berätta.

Jag har mani på väskor, så jag både köper och syr. Har idag ett 20-tal.

--------------------
          * Dalarna i mitt hjärta.

Citera
          LadyAdina
          Inlägg 03-06-2005, 21:40
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 350
          Medlem nr: 5 718

Jag har kramat och blivit kramad av Peter Jöback!

Min morfars morfar kom från Japan eller Kina och går inte att få fram någon information om (vilket mitt släktforskar-jag sörjer djupt) eftersom han inte var gift med mormors mormor utan de båda barnen som blev resultat av deras förbindelse anges fader okänd.

På pappas sida har jag samiskt ursprung från 1800-talet och bakåt.

Min lillasyster har gått i samma klass som Martin Stenmarcks lillebror.

Jag har samlarmani och objekten har genom åren varit exempelvis sudd, brevpapper, nyckelringar, kapsyler, kortlekar, miniparfymflaskor (har väl inte helt övergett den samlingen tongue.gif) och böcker (hade över tusen, numera spar jag bara de böcker jag tror jag kommer läsa om eller har någon speciell betydelse för mig).

Jag är inte speciellt förtjust i att handla kläder, men skoaffärernas skyltfönster kan jag stå och dregla över... wub.gif

Jag har brevväxlat via e-mail med i mitt tycke världens bästa indianskådespelare Zahn McClarnon, som varit med i bl.a. Dr Quinn och ett flertal filmer.

Jag har pluggat indianspråket lakota (sioux) men minns tyvärr inte mycket av det nuförtiden.

Jag drev under flera år en ganska stor och populär websajt om travhästar & stamtavlor under namnet Solskensdis. Nu tyvärr nedlagd pga tidsbrist och ändrade personliga omständigheter.

Jag har designat en logotyp till Lindesimmet i min hemstad Lindesberg.

Jag har klättrat upp i en TV-mast klädd i hellång kjol (!) och nästan ramlade ner i iver att komma ner då en skogvaktare närmade sig med bössan i högsta hugg!

Citera
          Boxer
          Inlägg 03-06-2005, 22:23
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

Jag har insett hur ointressant jag är.  :)

Vad f....n gjorde du där? blink.gif

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera
          ah56
          Inlägg 03-06-2005, 23:14
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 448
          Medlem nr: 3 314

Jag hade tre barn 24 år gammal!
          Har varit på tre Rolling Stones konserter. Obs. Inga samband med barnen.
          Har knockat ett "fyllo" som femtonåring i Danmark. Vi fick köpa sprit i baren men inte cigaretter i taxfree shopen på Stena Line. Skall bli mormor igen i januari.
          Syr jättemycket. Kontakta mig innan ni har tygloppis.

--------------------
          Annika i Mölndal Zon 2

Citera
          Ophelia
          Inlägg 04-06-2005, 12:38
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (Boxer @ 03-06-2005, 23:23)
          Jag har insett hur ointressant jag är.  smile.gif

Vad f....n gjorde du där? blink.gif

Lärde mig en del om mig själv.

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-09-2025, 06:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon