Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Forum etik, Påhopp
          Reserv
          Inlägg 06-06-2005, 10:58
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (mamamaggan @ 06-06-2005, 11:57)
          Borde väl inte förgylla din dag mer Reserv men har du inget annat att göra?

Vattna blommorna t ex?

Näe, stormar som faen så det kan vänta en vecka eller två. Det har regnat så mycket den senaste veckan så blomstren klarar sig nog. Men tack för att du tänker på mina blommor rolleyes.gif

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 06-06-2005, 11:12
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 3 022
          Medlem nr: 2 566

CITAT (Airamya @ 06-06-2005, 11:54)
          laugh.gif Det är ju faktiskt så att det finns många människor som gillar att bolla med o brottas med tankar av alla de slag. Annars skulle väl forum som Cognito t ex inte existera.

Tack för den, Airamya! Har nu gått in och blivit medlem.

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          *solis*
          Inlägg 06-06-2005, 11:26
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 1 749
          Medlem nr: 5 033

Jag kan inte överge er alla som jag älskar wub.gif

Här har jag funnit ett bra ställe att vara på wub.gif

Till er som retar sig på mig:Retar du dig saker som är små;då är väl inte din värld större en så wub.gif Det tål att tänka på wub.gif

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 06-06-2005, 11:27
          Länk hit: #24

Medlem

Det var bra skrivet!

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 06-06-2005, 11:31
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Solis , du är helt underbar wub.gif .

Där träffade du verkligen mitt i prick!

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          råse-marie
          Inlägg 06-06-2005, 11:50
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 1 182
          Medlem nr: 3 210

CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 11:25)
          Vad Andreas skriver, uttrycker faktiskt ganska mångas tankar här på Odla. Jag läste "ljudtråden" i början men ansåg att den var lika utflippad som många andra frågor av Solis. Javisst är det helt naturliga frågor, om dom är ställda av ett barn. varför kan hon inte fråga lite om hur hon ska bli av med spinnkvalstret på sin blomma, eller varför sådden inte växer som den ska? Helt naturliga frågor i ett naturintresserat forum, hennes frågor kan möjligen platsa i ett forum för filosofisk forskning, men vi är många som hellre läser en fråga som är åtminstånne liiiite verklighetsförankrad. Andreas ska absolut inte ta skiten helt själv när jag vet att vi är många fler med samma synpunkter, Andreas vågade bara sticka ut hakan lite längre än oss andra. Du är inte ensam grabben, det ska du veta. rolleyes.gif

SUCK!!!!!! sad.gif

Citera
          Posse
          Inlägg 06-06-2005, 12:10
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

CITAT (Felix matte @ 06-06-2005, 10:56)
          CITAT (ciczi @ 06-06-2005, 10:49)
          När man registrerar sig på Bendro.se får man ta del av dessa förhållningsregler. Det verkar som om vi borde ha något liknande här också???
          Saxat från Bendro.se

* Inte posta inlägg som innehåller hot eller uttrycker missaktning. Inte posta inlägg som uttrycker missaktning eller nedvärdering för folkgrupp, eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, kön, hudfärg, sexuell läggning, nationellt eller etniskt ursprung eller trosbekännelse. Detta forum följer Lag (1998:112) om ansvar för elektroniska anslagstavlor Brott mot ovanstående medför redigering eller borttagning av aktuella inlägg, eller vid behov hela tråden.

* Svordomar och grovt språk undanbedes. Dina inlägg ska hålla en kamratlig ton och hålla ett vårdat språk för allas trevnad. Förtal och smutskastning hör inte heller hemma här.

Ciczi

När du registrerar dig som medlem på Odla.nu så möts du av dessa regler som du ska godkänna.

Odla.nu tar inget ansvar för innehållet i de inlägg som skrivs i forumet, varje användare ansvarar för innehållet i sina egna inlägg. Vi tar inget ansvar eller ger några garantier för riktigheten eller användbarheten i de inlägg som skrivs. De enskilda inläggen uttrycker skribentens åsikter vilket inte nödvändigtvis är detsamma som Odla.nu:s. Varje användare som upplever ett inlägg som stötande uppmanas att omedelbart kontakta Odla.nu via e-post. Vi har möjlighet att radera stötande inlägg, och kommer, om det visar sig vara nödvändigt att göra detta så fort som möjligt efter att det har kommit till vår kännedom. Som användare av forumet godkänner du villkoren och kommer ej att publicera material som du vet är falskt, ärekränkande, smädligt, ofredande, oriktigt, vulgärt, sexuellt, oanständigt, hädiskt, hotfullt eller som på något annat sätt inkräktar på någons privatliv eller strider mot svensk lag. Du kommer ej hellre att publicera material som är skyddat av copyright om denna inte ägs av dig själv eller Odla.nu.

Registreringssida

Hmm, har den text du citerat, Felix matte, införts i tysthet på sistone? Går den att länka till?
          Jag tycker mig minnas att när ämnet om "ordningsfrågor" förut varit uppe, så har inga regler kunnat hittats. unsure.gif

Personligen har jag ett antal gånger - som jag tycker - mycket starkt propagerat för att det på Odla, liksom på andra forum, ska finnas mycket tydliga, lätt tillgängliga regler och aktiv moderering. Annars verkar det tyvärr bli "djungelns lag" som tar över.

Som jag upplever har stilen och stämningen på forumet förbättrats mycket igen sedan vissa användarnamn slutade användas här, men fortfarande förekommer tyvärr utpekande av användare som (internet-) troll vilket, som några påpekat, påminner om forna tiders utpekande av människor som varande "häxor" o.dyl.

Citera
          Fenja
          Inlägg 06-06-2005, 12:41
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Jag måste erkänna att jag tänker i liknande banor som både Andreas och Reserv i detta och inte enbart när det gäller Solis heller. Efter att ha läst båda dessa trådar nu så tycker jag att det återigen är en grov överdrift att prata om påhopp... Andreas har heller inte sagt att Solis är dum... naiv är något helt annat per definition.
          För att kasta in en brasklapp till, så tycker jag att småpratsavdelningen har antagit en höggradigt ointressant form efter delningen. Vilket jag beklagar djupt. Men precis som flera påpekar så är det valfritt att läsa trådarna.... Jag ögnar numera igenom rubrikerna och öppnar kanske ett par, tre trådar och går sedan snabbt över till trädgårdsforumet.
          Det är också förvånande att några av de som ivrade mest för en delning av småprat, eftersom det var en sådan "skitavdelning", fortfarande besvärar sig med att dyka upp och skriva här....
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          GoSatta
          Inlägg 06-06-2005, 12:44
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 750
          Medlem nr: 3 737

CITAT (solis @ 06-06-2005, 12:26)

Till er som retar sig på mig:Retar du dig saker som är små;då är väl inte din värld större en så wub.gif Det tål att tänka på wub.gif

haha den va bra solis! smile.gif

--------------------

Citera
          *solis*
          Inlägg 06-06-2005, 12:50
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (GoSatta @ 06-06-2005, 13:44)
          CITAT (solis @ 06-06-2005, 12:26)

Till er som retar sig på mig:Retar du dig saker som är små;då är väl inte din värld större en så wub.gif Det tål att tänka på  :wub:

haha den va bra solis! smile.gif

Hi hi. i min ENORMA värld finns inte varken tid eller plats för att reta mig på andra människors sätt wub.gif
          Det vore jo det samma om jag retade mig på mig själv;eftersom vi alla hör ihop wub.gif

Citera
          niklaswik
          Inlägg 06-06-2005, 13:04
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 809
          Medlem nr: 4 547

Tolkningen av solis inlägg beror helt och hållet på hur rädd man är för annorlunda saker. Svenskar är ju av tradition(?) rädda för allt som är lite "annorlunda" eller som man inte vet nåt om så de stackars fegisar som inte vet hur dom ska hantera solis tar och pratar skit om henne istället.

Vågar mig faktiskt på att gissa att både Andreas Blomqvist och "Reserv" har varit eller är mobbare.

--------------------
          //Niklas

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 06-06-2005, 14:13
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (Posse @ 06-06-2005, 13:10)
          Hmm, har den text du citerat, Felix matte, införts i tysthet på sistone? Går den att länka till?
          Jag tycker mig minnas att när ämnet om "ordningsfrågor" förut varit uppe, så har inga regler kunnat hittats.  :unsure:

Personligen har jag ett antal gånger - som jag tycker - mycket starkt propagerat för att det på Odla, liksom på andra forum, ska finnas mycket tydliga, lätt tillgängliga regler och aktiv moderering. Annars verkar det tyvärr bli "djungelns lag" som tar över.

Som jag upplever har stilen och stämningen på forumet förbättrats mycket igen sedan vissa användarnamn slutade användas här, men fortfarande förekommer tyvärr utpekande av användare som (internet-) troll vilket, som några påpekat, påminner om forna tiders utpekande av människor som varande "häxor" o.dyl.

Nej det är inget nytt...har funnits hela tiden smile.gif
          Länken fanns i inlägget men du kanske inte la märke till den.

Registreringssida

.

Citera
          *solis*
          Inlägg 06-06-2005, 15:15
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 11:41)
          CITAT (Hannele @ 06-06-2005, 11:37)
          CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 11:25)
          varför kan hon inte fråga lite om hur hon ska bli av med spinnkvalstret på sin blomma, eller varför sådden inte växer som den ska? Helt naturliga frågor i ett naturintresserat forum

Vi har ju fått Småprat där det är tillåtet att prata om allt.
          I Småprat om trädgård ska man hålla sej till sådd och trädgårdsplanering och annat.

För den sakens skull måste man väl inte gå till ytterligheter? Tänk om alla skulle ha hjärnrensning och komma med dom mest "udda" frågor dom kan komma på, hur skulle det se ut. Tror knappast att det skulle locka några nya till det här forumet. Eller så kan man ha en ny text på förstasidan " Välkommen till dårarnas paradis" blink.gif wink.gif För att förvarna nytillkomna besökare rolleyes.gif

Men eftersom alla är inte som jag så nog finns det plats för en som jag med mina udda frågor smile.gif

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 06-06-2005, 16:01
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

Härligt med ytterligare en tråd där vi ventilerar detta med mina kommentarer om Solis.

Tycker det är lite sorgligt om man inte kan få opponera sig emot någons frågeställningar. Att Solis är underbar som människa tvivlar jag inte på.

Niklas, jag kan faktiskt med handen på hjärtat säga att jag aldrig mobbat någon. Att inte ge medhåll eller tycka om en annan person kan ju inte anses som mobbning, eller är dessa desamma i din värld?

--------------------

Citera
          *solis*
          Inlägg 06-06-2005, 16:05
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (AndreasBlomquist @ 06-06-2005, 17:01)
          Härligt med ytterligare en tråd där vi ventilerar detta med mina kommentarer om Solis.

Tycker det är lite sorgligt om man inte kan få opponera sig emot någons frågeställningar. Att Solis är underbar som människa tvivlar jag inte på.

Niklas, jag kan faktiskt med handen på hjärtat säga att jag aldrig mobbat någon. Att inte ge medhåll eller tycka om en annan person kan ju inte anses som mobbning, eller är dessa desamma i din värld?

Käre Andreas Blomqvist:för mig personligen får du opponera mig hur mycket du vill! Jag lovar jag tar inte åt mig, förutom att jag kanske till och med kan lära mig någonting av dina ord wub.gif

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 06-06-2005, 16:11
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

Bra, för som vissa inte verkar förstå så är det inte mot dig som person jag opponerar mig emot utan NÅGRA av dina frågeställningar... men men... Niklas tycker ju att jag blir en mobbare då! laugh.gif

--------------------

Citera
          *solis*
          Inlägg 06-06-2005, 16:15
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (AndreasBlomquist @ 06-06-2005, 17:11)
          Bra, för som vissa inte verkar förstå så är det inte mot dig som person jag opponerar mig emot utan NÅGRA av dina frågeställningar... men men... Niklas tycker ju att jag blir en mobbare då! laugh.gif

Visst fattar jag mer än väl att du och Reserv med fl. opponera er mot mina frågor, för visst har jag en hel del otroliga funderingar tongue.gif

Citera
          Reserv
          Inlägg 06-06-2005, 16:31
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (niklaswik @ 06-06-2005, 14:04)
          Vågar mig faktiskt på att gissa att både Andreas Blomqvist och "Reserv" har varit eller är mobbare.

Som man känner sig själv känner man andra eller? Men den här gången drog du en nitlott grabben tongue.gif Ingen av oss är eller har varit mobbare, bara för att mina åsikter inte faller dig i smaken så betyder inte det att jag är mobbare. Och sen är det väl inte heller skitsnack vi pratar om Solis heller, skitsnack är sånt som pågår bakom ryggen på folk, vi har sagt direkt till Solis vad vi tycker. Vilket kanske inte alla vågar/vill göra. sleep.gif

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 06-06-2005, 17:47
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (AndreasBlomquist @ 06-06-2005, 17:11)

Nog var det råge med mobbinganda över ditt "3-årig dotter"- inlägg. Om man har något emot vad någon skriver i ett inlägg så behöver men ju inte säga en hela radda med elaka saker om personen i fråga!

Vari märks det att det inte är solis som person du opponerar dig emot:
          CITAT
          Tycker dock det är lite kul att läsa hennes inlägg och gång på gång förundras över hennes naitivitet och okunskap (dumhet, ignorans).. som sagt, ibland är frågeställningarna så j-vla dumma att man har svårt att veta om hon är seriös eller ej.

--------------------
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          Ophelia
          Inlägg 06-06-2005, 18:55
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

*läser inläggen och känner lite sorg* sad.gif

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 02:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon